A Gilera első négykerekűje

2007.11.21. 09:31

A Gilera nemrégiben mutatta be első quadját, az Oregont. A négykerekű géppel az olasz gyártó a komolyabb négykerekűek terepére merészkedik. Az Oregonnal a Gilera új utakra merészkedik, mivel eddig csak a robogók, illetve a háromkerekűek világában volt otthon. A gyár az Oregont egyaránt szánja városi és komoly terephasználatra. Az már elsőre látszik, hogy a gép stílusa sportosra, agresszívra sikeredett. Karakteres arc, keskeny, robogó stílusú első pajzs. Az első sárvédők végig lenyúlnak a motor mellé, védve ezzel a pilóta lábát esetleges bukásnál a sérüléstől. Ráadásul kényelmes lábtámaszt képeztek ki ezzel a megoldással. A hátsó rész egy praktikus utas kapaszkodóban végződik. A vörös alapszín a Gilera gyári versenyszínének örökségét hordozza magán. Az Oregon egyébként első és hátsó lámpával, valamint irányjelzőkkel és visszapillantó tükrökkel van gyárilag felszerelve, így forgalomképes járműnek számít.

A meghajtásról a jól ismert Quasar 250-es Piaggio blokk gondoskodik. Ez az egyhengeres blokk vízhűtéses, négyszelepes, és ebben a konfigurációban 18,6 lóerőt ad le 7000-es percenkénti fordulaton. Az indítását villanymotor végzi, és a hajtás a robogókéhoz hasonló automata váltóval oldották meg. A quad váza acélcsövekből készült. A megállásért három darab tárcsafék a felelős. Előre két darab 170 mm-es, míg hátra egy darab 240 mm-es tárcsa jutott. A futóművet elöl független, dupla csatolt lengőkarok és rugóstagok, míg hátul egyetlen lengővilla és rugóstag szolgáltatja. A rugózó elemek előfeszítése állítható. A quadra 10 colos kerekek és 21×7, illetve 22×10-es méretű abroncsok kerültek. Száraztömege 206 kiló, ami nem csekély, és ezzel a motorral 87 km/h-s tempóra képes. A 12 literes tank várhatóan nem bírja tovább 300 km hatótávolságnál.