Derbi Mulhacén 125

2007.11.21. 09:31

A Derbi 2006-ban mutatta be a scrambler kategóriába sorolható Mulhacén 659-est. A 70-es évek legendás terepmotorjait idéző nagyköbcentis, egyhengeres gép idén egy kis, 125 köbcentis testvérmodellt kapott a spanyol gyárban. A Mulhacén a Piaggio-csoport vadonatúj 125 köbcentis, négyütemű, vízhűtéses, egyhengeres, DOHC, négyszelepes karburátoros blokkját kapta, ami 15 lóerőt teljesít 9500-as percenkénti fordulatszámon. A teljesítményt hatsebességes váltó továbbítja láncon át a hátsó kerékre. A katalizátoros kipufogóval a Mulhacén 125 teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi normákat.

A váz a Derbi saját fejlesztése, és acélcsövekből állt össze. Kényelmes ülés, egyenes kormány határozza meg a kis Derbi komfortos ülésgeometriáját. 55 wattos első lámpája jobb, mint amit a kategóriában megszokhattunk. A digitális műszerfal minden szükséges információt tartalmaz. A futóműben elöl 37 mm-es hagyományos teleszkópvillát találunk, míg hátra rugóstag került progresszív felfüggesztéssel kombinálva. A megállást elöl egy 280, hátul pedig egy 220 mm-es tárcsafék biztosítja. A Mulhacén 125 18 colos első és 17 colos hátsó keréken gurul. Össztömege (110 kg) és alacsony ülésmagassága (790 mm) igen alkalmassá teszi egy városi mindenes, rohangálós motor szerepkörének ellátására. Ehhez már csak egy megfelelően jó ár kell, ez kb. 850 ezer forint körül alakul. Kezdetben fehér és fekete alapszínekben lesz kapható, és ehhez narancs, fekete, illetve piros tankidomokat kérhetünk.