Szépség és erő - szárazon és vízen

2008.02.04. 12:50

Aki már hallott háromhengeres sportmotort belenyalni a felső fordulatszám-tartományba, nem felejti el az egyedi hangot. Aki már látta, hogyan néz ki egy Benelli, abban meg is marad a lendületes, letisztult formavilág. Mi vár azonban azokra, akik ezt a hangkulisszát és kinézetet nemcsak aszfalton, hanem vízen is élvezni szeretnék?

A 2004 óta piacon levő osztrák Hydrospace vízijárműgyártó egyesítette erejét a pesarói Benelli Motorival. A szövetség eredménye a HSR-Benelli jet-ski-család, ahol a Tornado 1098 köbcentis soros háromhengeresét ültették be az úszótestbe. A Naked 148, a Pro 172 lóerővel keveri a hullámokat. A fejlesztés nem korlátozódott a már meglevő blokkok használatára, hiszen két motort egymásnak fordítva megszületett a V6 elrendezésű 2196 köbcentis Benelli is. Ez a felső kategóriás Prestige és Race modellt tolja, 278 és 342 lóerővel. A háromhengeresek 260, a hathengeres jet-skik pedig 328 kg-ot nyomnak.

Az eddigi erőbajnok, a Kawasaki Ultra 250X a maga 250 lóerejével és 415 kilójával bálnának tűnik az Alpok-Adria tengelyen kifejlesztett jet-ski mellett. A járműkategória jelenlegi csúcsának forgalmazása az egész világon beindult, aszfalton közlekedőként viszont csak abban bízhatunk, hogy a V6-os valamilyen formában egy kétkerekűt is hajthat majd, nem csak a hullámok tetején pattogó szépséges jet-skit.