A KTM készül a 2002-es Párizs-Dakarra
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az osztrák KTM gyár tervezi az LC8 Adventure
egy speciális Rallye verziójának bevezetését. A 2002-es Dakaron már
bemutatkozhat ennek a verseny verziója, de az alapjául szolgáló
utcai gép csak 2003-tól lenne megvásárolható a nagyérdemű számára.
A hátsó tankok - a Dakaron hátul két oldalt is van benzin
tank a motorokon a nagy távolságok miatt - kivételével az utcai
változat szinte majdnem meg fog egyezni a versenyváltozattal.
Az LC8 Adventure 942 köbcentis, 75 fokos, V2-es hajtóműve a jelenlegi 95 lóerőről kb. 105 lóerőre fog megerősödni a gyári tuning után. A versenygép súlyát 189 kg-ról 184 kg-ra csökkentik majd, sőt az utcai változat még könnyebb lesz, mert azokon nincs hátsó tank ugye. A Rallye egyébként 55 literes össztároló kapacitása igencsak méretes. Az utcai verziójé csak 35 literes lesz, de még így is több, mint az LC8 Adventure 30 literes tankja. A versenygép az idei őszi Milánói Motorkiállításon kerül bemutatásra, míg az utcai Rallye csak a 2002-es müncheni Intermoton kerül majd a nagyközönség elé.
Az utcai és a verseny verzióhoz egyaránt a KTM gyár tulajdonában lévő White Power cég szállítja a futóművet. Elől 48 milliméter átmérőjű felfordított WP teleszkópvillák, hátul pedig állítható húzó és nyomó csillapítású WP rugóstag felel majd a tökéletes úttartásért. A fékek szintén egyformák a két modellnél, elől dupla 320 mm-es féktárcsák, két dugattyús Brembo féknyergekkel, hátul pedig egy 240 mm-es féktárcsa, egy darab két dugattyús Brembo szorítóval gondoskodik a tisztes megállásról.
A KTM elnök-vezérigazgatója, Stefan Pierer nem tudott még pontos árat mondani, csak annyit hogy a sima LC8 Adventure a BMW R1150 GS-sel lesz egy árban, a Rallye verzió egy kicsivel többe fog kerülni ennél.