A forradalmi féktárcsa

2001.06.12. 09:59

Miként vélekednél ha kb. 160 km/h-ás tempónál, egy viszonylag könnyed, egy ujjas mozdulattal állóra tudnád fékezni az első kerekét egy motorkerékpárnak? A napjainkban használt féktárcsákkal és féknyergekkel ez jelenleg még majdnem lehetetlen a széria gyártású gépeknél, de a közeljövőben mindez valósággá válhat. A fejlesztés utolsó fázisába érkeztek a kerámia és más egyéb, igen érdekes kompozit anyagú féktárcsákkal végzett kísérletek.

Az autóknál a Porsche már alkalmazza a kerámia tárcsákat és nyilván nem véletlenül, mivel hőelvezetési képessége igen jó. Motorkerékpárokhoz, mint utángyártott alkatrészek, szintén elérhetőek már ezek a fajta féktárcsák. Az újdonság nagy előnye a hagyományos tárcsákhoz képest a kisebb súly, a nagyobb fékhatás, és a gyorsabb hőelvezetés.

Úgy hírlik, hogy ezekből az új tárcsákból akár egyetlen egy is képes lesz helyettesíteni az eddigi dupla első féktárcsákat, mivel hatásfoka sokkal jobb azokénál, és egyetlen darab használatával jóval kisebb lesz a rugózatlan tömeg a motoron. Kíváncsian várjuk melyik gyártó lesz az, aki elsőként fogja alkalmazni a kerámia tárcsák forradalmian új technológiáját széria gyártású motorkerékpárokon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.