Megalapozott vélemény
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 500 köbcentis gyorsasági géposztály ötszörös
világbajnoka, Mick Doohan, a suzukai 8 órás verseny előtt
tesztelhette a Honda új, 4 ütemű GP motorját, az RCV 211-et. Az
ausztrál le volt nyűgözve a jövő évi GP motor teljesítményétől. Öt
kört ment a géppel a japán pályán, de mivel elég tapasztalata van
ezen a téren, már ennyi elég volt neki, hogy megalapozott véleményt
mondhasson: "A fejlesztés kezdeti időszakában azt gondoltam, hogy a
4 ütemű motor azokon a paramétereken belül van, ahol lennie kell.
Eltelt az óta némi idő mióta GP motoron ültem, de egy pár kör ezen
a gépen egyből megmutatta milyen is a Honda, és igazolta kezdeti
gondolataimat, hogy egészen jó."
Doohan a következőket jegyezte meg a motor tulajdonságairól: "Ez alapvetően egy GP motor, az ereje megfelelő és jól kimotorozható. Merev és nem ad olyan érzést, mint egy superbike. Egy másik dolog, ami megjegyzendő, az RCV 211 sokkal kisebb, mint a jelenlegi superbike motorok. Valójában még egy mostani 500-as gépnél is kisebbnek tűnik." Ez volt Mick Doohan első motorozása GP masinán az 1999-es jerezi balesete óta, ami karrierje végét jelentette.
A Honda újdonság szintén most jelent meg először a nagyközönség előtt, mert eddig csak szigorú biztonsági intézkedések mellett folytak a tesztek. A hivatalos tesztek a gyári pilótákkal (Rossi, Ukawa) a suzukai 8 órás verseny után kezdődtek meg.