Honda Hornet 900 premier
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az angol MCN szaklap jóvoltából nyilvánosságra
kerültek az első fotók a Honda 2002-es 900-as Hornet-jéről. Már a
600-as Hornet is nagy sikert hozott a Hondának, több európai
országban vezeti az eladási statisztikákat. A Yamaha Fazer 1000
legnagyobb riválisának szánt gép valószínűleg a szeptemberi milánói
motorshow-n kerül bemutatásra.
Első pillantásra nincs semmi különös a motoron, igencsak nehéz lenne elmesélni, miben különbözik a 600-as testvérétől, ami 1997-ben lett bemutatva, és az 1998-as modellévtől vásárolható meg, valamint tavaly kapott némi frissítést. De egy részletesebb vizsgálat során egyből felfedezhetőek az eltérések. Ilyen a dupla hátsódobos kipufogórendszer, valamint magának az erőforrásnak a sokkal nagyobb mérete. A felül elvezetett kipufogó nemcsak stílus elem, hanem hasznos szabadmagasságot is kölcsönöz a bicajnak. Ez jól jön majd, mert eleve az éles kanyarokra tervezték, állítják japán belső informátorok.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motort várhatóan nagyon gyorsan lehet majd
befordítani a szűk kanyarokba, míg az erőforrást úgy állították be,
hogy a lehető leggyorsabban reagáljon a gázparancsokra, és nagyon
nyomatékos legyen. Az egykerekezés nem csak lehetőség, hanem
kötelező dolog lesz a 900-as Hornettel. A másik fegyvere a nagy
Hornetnek az ára lesz. Ha minden igaz, kevesebb, mint 2.4 millió
körüli összeg figyel majd az árcéduláján, ami a Fazer 3 millió
forintos árához viszonyítva igencsak kedvező vételnek mondható.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A blokk várhatóan nem a legújabb generációs
CBR 900 RR FireBlade-ből érkezik majd, hanem az eggyel korábbi
sorozatból kerül át az izombringába. Ezt dolgozták át a jelen
kor követelményeihez, és kapott benzinbefecskendező rendszert,
hogy igazodjon a szigorú európai környezetvédelmi törvényekhez.
Ennek ellenére a 130 lóerő a hátsó keréken garantáltnak tűnik.
A Honda teljes tankolt súlya 195 kg lehet, ami jóval kevesebb,
mint a Fazer 208 kg-os tömege. Ezért a súly-lóerő arányuk igen
közel lesz egymáshoz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Honda informátora szerint a motor nagyon
ütős, könnyen kormányozható, jól reagál minden mozdulatra, és
ezzel a városokban alázni fogja még a sportmotorokat is, mentes
lesz a korai FireBlade nyersességétől. Az éles kormányzást a
Honda a nagyon rövid tengelytávval és a meredek villaszöggel
érte el. A váz koncepciójában kitartottak a 600-as Hornetnél
alkalmazott megoldásnál. Ez egy acélból készült, a tank alatt
elvezett gerincvázat jelent, amihez alumínium konzolokkal van
rögzítve az erőforrás és a hátsó lengővilla. A lengővilla maga
azonban vadonatúj, tömör alumínium, míg a 600-as Hornetnél egy
acél lemezekből összeállított hátsóvilla fogja közre a kereket.
A hátsó rugóstag és az első hagyományos teleszkópvillák maximum egy-egy rugó-előfeszítés beállítási lehetőséget kapnak majd, de több ilyen kedvező ár mellett nem is várható. A 600-as Hornet fékjeivel sok gond volt, később acélsodrony bevonatú fékvezetékeket kapott, de ez sem segített valami sokat rajta. Ezt figyelembe vették a 900-as Hornet tervezésénél, és az új modell a jelenlegi FireBlade-nél használt szuper 4 dugattyús féknyergeket örökli.