Izompacsirta régi színekben

2001.09.07. 12:30

 
   
   

A Honda a múlt hónap végén dobta piacra CB1300R-t, a CB1300 Super Four naked bike-jának spéci változatát. Csak korlátozott példányszámban készül majd, és a Honda 500. GP győzelmének tiszteletére lesz kapható. Eredetileg csak 250 darab gyártását tervezték, de mint annyi új és sikeres modellnél már ezt megszokhattuk a Hondánál, akár hosszabb távon is gyártásban maradhat a bicaj.

Soros 4 hengeres erőforrása hagyományos acél bölcsővázat kapott. A kék-fehér-piros Honda gyári versenyszínek a box utca hangulatát idézik. A tervezők nem hagyhatták kijönni a fűzött Comstars kerekekkel, ezért 17 colos, aranyra fújt könnyűfém felniket kapott a motor helyettük. Az autentikus megjelenés folytatódik a vázon is, amely tartós vörös színét homokfúvás biztosítja. Az egész motor hatása nagyon hasonló az 1983-as CB1100R modellre, még a generátor fedél is arany színben pompázik.

Szerencsére csak a masina kinézete maradt a 80-as éveknek megfelelően. A dupla hátsó lengéscsillapítók a Showa-tól származnak, állítható rugóelőfeszítéssel és csillapítással rendelkeznek csakúgy, mint az izmos első teleszkópvillák. A fékek a Nissin-től érkeztek, a 320 milliméteres dupla első tárcsaféket 4 dugattyús féknyergek kényszerítik megállásra, hasonlóan az idei FireBlade-hez.

A széria CB1300 közel 120 Nm forgatónyomatékot (5000 ford/perc), és 100 lóerő (7500 ford/perc) feletti teljesítményt produkál, ami elég közel van a Suzuki új GSX1400-eséhez. A korlátozott R modell viszont egy teljes négy-a-kettő-az-egyben kipufogó rendszert kapott a széria helyett, és ezzel 120 lóerő körül nyom a fékpadon, ami a bőven elég a 254 kg száraz súlyához. Japánban 2.5 millió forint körül alakul az ára, ha ilyen áron errefelé is kapni lehetne, nem kevés fogyna belőle.