Kisbusz - hét másodperc alatt százon
![]() |
|
![]() |
![]() |
Úgy tűnik manapság kapós az R1 motorja
mindenféle nem két kerekű jármű számára. Az angol Tony Lynch úgy
döntött, hogy egy Yamaha R1 motorját építi be egy Suzuki Supercarry
kisbuszába, amely ezzel 7 másodperc körül gyorsul 100 km/h-ra.
A kisbuszban eredetileg használt 38 lóerős, 1000 köbcentis blokkot először is eladta, mondván úgysem jó az már semmire. Utána egy Suzuki Bandit 600-as blokkját szándékozta beletolni a buszba, de az meg szétugrott nem sokkal ezután, köszönhetően a sok olaj szegény egykerekezésnek még motor korában.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nem sokat teketóriázott eztán, vett egy R1
motort, egy rommá tört gépből nem egész 100.000 forintért. Lynch
legyártott egy spéci meghajtó tengelyt, amit egy módosított
fogaskerék hajt meg az erőforrás hat sebességes gyári Yamaha
váltóján keresztül, és viszi át az erőt egy Reliant Robin-ból
származó hátsó tengelyre. A váltón és a kuplungon csak kis
változtatást kellett eszközölni, hogy az eredeti sebváltókarral és
kuplunggal lehessen működtetni a szerkezetet. A rükverc egy indító
motor, ami a hátsó tengelyre került felszerelésre, és elektromos
áram működteti hasonlóan, mint a Honda Goldwing rendszerét.
Bár a kisbusz úgy néz ki mint a széria, de a hangja egészen más, mivel Lynch megtartotta a Yamaha teljes gyári exup szelepes kipufogórendszerét, a verseny hátsódobbal együtt. Az egész jármű súlya ráadásul mindössze 600 kg és sík terepen 200 km/h-ra van áttételezve, bár a tulajnak egyelőre csak 180 km/h körüli sebességet sikerült csak kihoznia belőle.