Új 400-as Husky az endúró piacon
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Husqvarna legfrissebb modellje ugyan nem
négy, hanem csak két lábon jár, de ugyanúgy a terepen érzi jól
magát, mint névrokona. Az olasz cég mindig is igen haladó szinten
művelte az enduró, krossz és supermoto gépek gyártását, ezért most
úgy döntött beszáll az egyre népszerűbb 400-as enduró kategóriaba.
Az új gépnek már megvoltak az első tesztjei, méghozzá nem is akárki végezte el ezt, hanem Stefan Merriman, aki az idei 400-as Enduró Világbajnok. Esztétikailag a gép igen karcsú, könnyen összetéveszthető akár egy 250-essel, ha nem lenne a villáján a matrica. A mérnökök igen nagy hangsúlyt fektettek az alacsony súlyra, rekord gyanúsnak tűnik a 108 kg-os szárazsúly.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mindez olyan alkatrészeknek köszönhető, mint a
titánium szelepek, magnézium oldaldeklik, és szelepfedél. Talán a
legfontosabb hír az amatőr endurósoknak, akik esetleg nem éppen
mesterei a berúgás technikájának, hogy a 400 TE végre elektronikus
önindítót kap ezen megterhelő munka elvégzésének automatizálására.
Mechanikailag a 400-as blokk megfelel a ma elvárt szintnek: DOHC
vezérlés, 4 szelep, egykarú szelephimbák amelyek magasabb
fordulaton pontosabb vezérlést biztosítanak.
Akárcsak a 250-es modellnél, itt is megtalálható a kiegyensúlyozó tengely, és a hidraulikus kuplung. A Mikuni TMR karburátor minden eddiginál jobb és pontosabb szabályozást ad, a kitünő teljesítmény mellett. Látva Merriman eredményeit a világbajnokságon, nem csoda, hogy a gép mindennél jobban várt modell endurós körökben. A 400 TE modell megjelenése a boltokban jövő év elejére várható.