A Triumph és a versenyzés
![]() |
|
![]() |
![]() |
John Bloor, a Triumph tulajdonosa és
elnök-vezérigazgatója, mióta újjáélesztette a márkát hamvaiból a
90-es évek elején, nem foglalkozott igazából a gyári versenyeztetés
gondolatával. A hírek szerint most azonban Bloor úr erősen
fontolgatja egy Triumph gyári csapat indítását a Szupersport
Világbajnokságon.
A Triumph TT600 pont alkalmas lenne a feladatra, és mivel a régi jó szlogen - Nyerj vasárnap, adj el hétfőn - manapság is igaz, így nagy valószínűséggel lesz valami a dologból. A Triumph úgy tűnik kész erőforrásait egy gyári versenycsapat felállítsásra áldozni, lehet egyelőre ez csak egy Brit Szupersport Bajnokságban induló csapat lesz. A világbajnoki szint elérése majd kialakul a versenyzés folyamán.
Közben a Superbike Világbajnokság szabályai megváltoztak, és a három hengeres motoroknak 960 köbcenti maximális lökettérfogatot engedélyeznek. Ez talán egy Superbike csapat elindítását eredményezheti a Triumph részéről, amelynek a 955i Daytona modellje pontosan beleférne ebbe a kategóriába. Ezenfelül a kissé nehéz helyzetbe került SBK VB rendezői is szívesen látnának a Benelli mellett egy másik három hengeres konstrukciót a rajtrácson. A Triumph kereszteződésben áll, aminél el kell indulni a versenyek világába, ha már egyszer sportmotorokat épít.