KTM LC8 Rally, sikeres debütálás
![]() |
|
![]() |
![]() |
A KTM új kéthengeres versenyendurója, az LC8,
nem is debütálhatott volna sikeresebben mint tette azt az Egyiptom
Ralin, ahol megszerezte első győzelmét. Az osztrák márka
kiterjesztheti egyeduralkodását ezzel az új modellel a hosszútávú
off-road versenyeken. A győztes motor kifejezetten Fabrizio Meoni
és Giovanni Sala rendelésére készült.
A gép magasabb és szélesebb, mint a korábbi egyhengeres verseny verzió. A 942 köbcentis, 75 fokos, V2-es erőmű közel 160 lóerőt tol a hátsó kerékre, és 200 km/h végsebességet biztosít, ami egy főleg sivatagos terepen zajló versenyben nem akármi. A blokk 56, az egész gép 190 kilogrammot nyom. Ez nem kevés, sem a gyors homokos talajon, sem az egyéb más technikás részeken.
A váz jelentősen eltér a korábbi egyhengeres versenygépétől, mivel helyet kellett adjon egy újabb hengernek. A WP PDS hátsó futóműnek majdnem 300 mm rugóútja van. Az üzemanyagtank, amely első és hátsó részekre van osztva, közel 60 liter össztérfogattal rendelkezik.
Az első bevetése az Egyiptom Ralin volt, ahol remekül vizsgázott az LC8. Meoni állítása szerint azért, mert ezen a ralin hosszú és gyors szakaszok vannak, így nem véletlen, hogy itt próbálták ki először az új versenygépet. Paradox módon a szervezők idén áthelyezték a szakaszokat máshová, és ez a többséget távol tartotta a versenytől. Ezenfelül a KTM pilótái nem ismerték túl jól a gépet, és a nehéz talajon még a gép viszonylag nagy súlya sem könnyítette meg a dolgukat. Mindezek ellenére, a feltételek egyáltalán nem okoztak problémát számukra. Bár Meoni azt is megjegyezte, a Dakar egy másik történet lesz, mivel meg kell küzdenie a saját csapattársaival, akik a KTM egyhengeres versenymotorjaival indulnak.