Honda Elysium, a 750 köbcentis robogó
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az egy literes robogó nincs már messze. A Honda
a Tokyo Motor Show-n bemutatott legújabb robogó tanulmánya, az
Elysium, már nagyon közel van ehhez. Egy 750 köbcentis fekvő
négyhengeres motor hajtja, olyan teljesítménnyel, amiről a
robogósok eddig csak álmodhattak. Az időjárás sem okoz többé
gondott a vezetőjének, tető és szélvédő nyújt védelmet minden
körülmények közt.
Igaz ez csak egy tanulmány gép, de mivel a Suzuki már bemutatta a Burgman 650-es változatát, nem csodákoznék rajta, ha a Honda 1-2 éven belül egy ilyen óriásrobogóval jönne ki. Az Elysium váltója egy hidrauliksan vezérelt automata szerkezet, amely az automataváltó és a kézi váltó előnyeit kombinálja. Választani lehet az automata és a normál váltós üzemmód közt, hasonlóan a Burgman-hez. A tető gombnyomásra összecsukható, amely ezután a hátsó rekeszbe húzodik vissza.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Koncepció motorként olyan érdekességgekkel rendelkezik, mint a műholdas navigációs készülék, vagy a tükröket helyettesítő, hátrafelé látó TV kamerák. Az elsőlámpa szintén speciális, igen nagy fényerőt vetít az úttestre, és a sztereóberendezés sem mindennapi felszerelés egy robogón. De ha kipróbáltuk az összes játékszert, észrevehetjük, hogy egy igazi túragép áll előttünk, a robogók egyszerű vezethetőségvel, kényelmes célszerűségével. Kicsit nagy a mérete városi szaladgálásokhoz, de az alacsony üléspozíció, a felkínált luxus, és a tetőszerkezet lehet, hogy a jövő hosszútávú kétkerekű közlekedési eszközévé avanzsálja majd az ilyen fajta járműveket.