Kémfotók az új Moto Guzzi blokkról

2001.12.04. 08:59

 
   
   

Mint arról már korábban hírt adtunk, a Moto Guzzi bőszen fejleszti új motorblokkját, az Aprilia hathatós segítségével. Ez az ablakon át sietve elkapott kémfotó az első kép, amely a Moto Guzzi legradikálisabb lépését mutatja, amelyet valaha is tett ezen a téren. Ez az olasz cég első vízhűtéses szériagyártású motorblokkja. A kép az olasz gyár falain belül készült.

Nyilvánvalóan még tervezési fázisban van a gépezet, de annyi már most látszik, hogy megtartja a Guzzi híres 90 fokos hengerszögű dízájnját, de nem lesznek többé rajta a jellegzetes hűtőbordák. A Guzzi a Harley-hez hasonlóan a vízköpenyt választja a hőelvezetés megoldására. A Moto Guzzi-nál régi hagyomány a radikális motorok készítése, de csak egyszer készült vízhűtéses blokk a gyárban, a híres 1955-ös V8-as GP motor. A vízhűtés irányába megtett lépések egyik kiváltója valószínűleg a szigorodó környezetvédelmi előírások voltak. A pontos kapacitása a blokknak egyelőre nem ismert, de a gyári források kétféle változatról beszélnek, egy 1200-as és egy 1400-as erőforrásról.

A tulajdonos Aprilia két új motort szeretne legelőször bemutatni majd ezekkel a blokkokkal, az egyik egy sportmotor, a másik pedig egy power cruiser lenne. A sportmotor kapná az 1200 köbcentis változatát az új blokknak, míg a cruiser az 1400-eset. Az újdonságok a jövő év végén kerülhetnek bemutatásra, és szériagyártásuk 2003. végére várható. Mindezek ellenére a Moto Guzzi nem hagyja abba a léghűtéses motorok gyártását. A régi és az új modellek párhuzamosan készülnek majd, egy olcsóbb lehetőséget kínálva a vásárlóknak, amíg a vízhűtéses erőforrások át nem kerülnek a modellpaletta minden elemébe.