Egy ideje már számítani lehetett rá, és el is jött az idő: a Diavel is megkapta a Ducati V4-es Granturismo-blokkját. A Diavel V4 így 168 lóerőt tud az 1260-as V2-es 162 lóerejével szemben, miközben tömege is 223 kilogrammra csökkent. A nulla-száz három másodpercen belül megy a powercruisernek.
Frissítette a Streetfighter sorozatot a Ducati, de nemcsak a V4 és a V4 S újult meg, hanem csúcsmodellként csatlakozott a palettához az SP2 is. A ráncfelvarrás egyébként változásokat hozott a futóművet, a vázat és az elektronikai rendszert illetően is.
A következő néhány évben több újdonság bemutatását is tervezi az Energica, méghozzá egy komplett sorozatot húznának fel a májusban bemutatott Experia túraenduró műszaki alapjaira. Ez azt jelenti, hogy a vázon és a motoron is osztoznának a friss modellek.
Tavaly ünnepelte fennállása századik évfordulóját a Moto Guzzi – még ha a nagy ünneplésről szóló eredeti terveket a Covid át is húzta. De van egy másik, igen széles körben ismert olasz márka is, amelyet szintén 1921-ben alapítottak: a Gucci. Ezt az egybeesést kihasználva készült egy különleges kiadás a Moto Guzzi V7-ből – mondhatnánk, ez egy igazi Moto Gucci.
Miután tavaly ősszel hivatalossá vált, hogy Darryn Binder – a KTM gyári csapatában motorozó Brad Binder öccse – a Moto3-ból közvetlenül a MotoGP-be ugrik, kihagyva a köztes lépcsőfokot, a Moto2-t, nagyon hamar megjelentek a kritikus hangok. Az ifjabb Bindert túlságosan tapasztalatlannak tartották sokan, ezáltal pedig úgy vélték, veszélyt jelenthet a többiekre – erre a szkepticizmusra rá is segített, hogy az utolsó előtti Moto3-as futamon kiütötte a bajnokaspiráns Daniele Foggia alól a motort, ezzel kvázi eldöntve a vébécím sorsát.
Alig pár napja mutatta be a BMW az M 1000 R-t, valamint a felfrissített M 1000 RR-t. Autóikról már régóta ismertük az M jelölést, motoron viszont csupán úgy két éve használták először, és jelenleg összesen e két modell viseli. De úgy fest, ez hamarosan megváltozhat. A Motorrad magazin ugyanis kiszúrta, hogy Németországban hivatalosan is bejegyeztették az M R jelölést – nem kizárt, hogy ez egy komplett sorozat előhírnöke.
Legalább tíz elektromos modellt mutatna be 2025-ig a Honda, ezt még szeptemberben jelentették be. Ezeket több kategóriába célozzák, lesznek kimondottan hobbicélú gépek, és lesznek ingázóknak szánt célszerszámok. Utóbbiak közé tartozhat az a robogó, vagy inkább moped is, amelynek szabadalmi képei most kerültek nyilvánosságra.
Az előzetese beígért ütemtervhez képest egy héttel többet váratott minket a Ducati, de most már itt a friss Panigale V4 R. A MotoGP-ből és a Superbike-ból ellesett ötletek köszönnek rajta vissza, ettől lesz igazán ütőképes versenymotornak is.
A2-es jogosítványhoz passzoló, aránylag olcsó túraendurót mutatott be a Voge. A kínaiak a kölni motorszalonra vitték el a 300 Rallyt, amely kimondottan azoknak jelenthet jó alternatívát, akik az egyszerűséget keresik, és kezdőként ismerkednének a műfajjal.
Nemrég mutatta be a Regina Evót a Horex, amely egy egyhengeres tisztelgés a negyvenes-ötvenes évek legendája előtt. Most azonban egy másik géppel is előrukkoltak, méghozzá különleges alkalomból: jövőre lesz százéves a márka, jól megünneplik tehát a 99. évfordulót a VR6 Raw99-cel.
Két éve mutatta be első M-es modelljét a BMW Motorrad: az M 1000 RR-t. Azóta már különkiadást is faragtak belőle az M GmbH ötvenedik születésnapjára. Most pedig itt a második M-es motorkerékpár, az M 1000 R. Az S 1000 R és RR alapjaira épülő sportos naked az ígéretek szerint mind utcán, mind versenypályán is kiemelkedőt nyújt.
Tavaly elég bátor vállalást tett a Kawasaki, a japánok ugyanis beígértek erre az évre három elektromos újdonságot. Az elsőt, a gyerekeknek szánt, futóbicikli szerű valamit már be is mutatták, a kölni Intermot szalonra azonban egy komolyabb gépet vittek el: a Kawasaki EV Prototype elvileg már elég közel van a szériagyártáshoz.
Tragikusan fiatalon, mindössze néhány nappal 27. születésnapja előtt elhunyt Chrissy Rouse. A Newcastle upon Tyne-ban született motoros a brit Superbike-bajnokság vasárnapi, doningtoni futamán szenvedett balesetet. A verseny első körében bukott, a mögötte érkező pedig már nem tudta kikerülni.
Ki ne ismerné a világ leghíresebb titkos ügynökét, James Bondot? Ian Fleming 1953-ban alkotta meg a brit kém figuráját, a Casino Royale című kötetben szerepelt először. Az elsőt még számos regény követte, 1962-ben pedig elkészült az első film is, a Dr. No, méghozzá a legendás Sean Connery főszereplésével. Idén tehát hatvan éve, hogy a 007-es megjelent a mozivásznon – ez egy ünneplésre méltó jubileum.
A Horexről nem írunk túl gyakran, ami nem véletlen, hiszen nem sokmodelles tömeggyártóról van szó, sokkal inkább különlegességekben utaznak. A márka több nagy visszatérésen van már túl, VR6-os blokkjuk pedig a motorkerékpárok világában igazi kuriózumnak számít – na, persze autóban sem volt soha gyakori. Most viszont nem hathengerest villantottak, hanem egy ikonikus típusukat támasztották fel.
Bár a Suzuki Burgman nevet a legtöbben a nagyobb, 400-as vagy akár pár évvel ezelőttig a 650-es díványrobogókkal kapcsolják össze, a japánok ezeknél kisebb kategóriákban is jelen vannak vele. Például a 125-ösök közt, ahol most a Street 125EX-szel bővül a kínálat. Rövid időn belül ez a harmadik friss nyolcadliteres robogójuk az Avenis és az Address után.
Tovább hegyezte az S 1000 RR-t a BMW, ez pedig részben számokban, részben pedig majd a versenypályán lesz érezhető. A bajorok a blokkon kívül a futóműhöz, az aerodinamikai csomaghoz, a dizájnhoz és az elektronikához is nyúltak.
Hosszú várakozás és több kedvcsináló után a Honda végre bemutatta az új Hornetet a kölni Intermot kiállításon. A hivatalos nevén CB750 Hornetnek nevezett meztelen gép az ígéretek szerint a jó teljesítmény-tömeg aránynak köszönhetően mozgékony és könnyen kezelhető lesz.
Új szériagyártású terepmotorral bővíti kínálatát a Fantic – sőt rögtön kettővel is, igaz ezek szoros rokonságban állnak. A hírek szerint a XEF Rally és a XEF Rally Factory egyaránt az Abu-Dhabi Desert Challenge-en is induló gyári versenyenduróból merített, a két gép alapjai közösek, de a Factory eggyel magasabb polcon foglal helyet.
Augusztus végén írtuk meg, hogy elárverezik a legújabb James Bond-film, a Nincs idő meghalni egyik motorkerékpárját, egy Triumph Scrambler 1200 XE-t. A gépet a vásznon a főhősön kívül a Primo nevű (másképp: Küklopsz) zsoldos is vezette, kaszkadőrként pedig Paul Edmondson és Martin Craven ült a nyeregben.
Egy új Multistrada-verzióval folytatta a 2023-as újdonságok bemutatását a Ducati. Az olaszok leleplezték a V4 Rallyt, amelynek nevéből már következtethetünk is arra, hogy valamivel terepképesebbé tették a túraendurót az eddigi variánsokhoz képest. Sőt, túrásabb is lett.
Egészen futurisztikus motorkerékpár képei láttak napvilágot: a gépet Hydrának hívják, és nemcsak a külseje szokatlan. A Hydra ugyanis hidrogénhajtású – legalábbis annak álmodták meg. A koncepció három szakember közös munkája, Anton Brousseau, Andre Taylforth, valamint Anton Guzhov a Kiska Designnál dolgozott együtt, szomszédos asztaloknál melóztak, és összebarátkoztak.
Visszatér a MotoGP-be Danilo Petrucci, még ha természetesen csak átmenetileg, beugróként is. A rutinos olasz motoros a sérült Joan Mirt helyettesíti majd a Suzukinál a thaiföldi versenyen ezen a hétvégén.
Tavaly sokak számára meglepő lehetett a Triumph bejelentése, miszerint endurókkal és krosszmotorokkal bővítik a kínálatukat. Ehhez rögtön két elég nagy nevet is megszereztek: a motokrossz-legenda Ricky Carmichaelt és a négyszeres enduró-világbajnok Ivan Cervantest. Na, meg azt sem titkolták, hogy versenyprogramot indítanak.
Míg a MotoGP-ben Jack Miller első helye és Jorge Martín bronzérme révén két ducatis is felállhatott a dobogóra, a Superbike-vébén is az olasz gyártó motorja dominált. Álvaro Bautista ugyanis megcsinálta a mesterhármast, vagyis a két főfutam mellett a sprintversenyt is behúzta Katalóniában.