Népi kezdeményezésünk egyre több helyre eljut. Nem csak civilek és boltok, hanem újságok és újságírók is biztosítanak bennünket támogatásukról. Legutóbb Bus István, a Playboy magazin főszerkesztő-helyettese, a Nők Lapja egykori szerkesztője is kiállt mellettünk: cikke a Metropol Magyarországban jelent meg, amely naponta 350 ezer emberhez jut el.
A napilapot az ország 19 nagyvárosában terjesztik, Budapesten és Pest megyében 180 ezer, vidéki nagyvárosokban pedig 160 000 példánnyal jelenik meg minden hétköznap reggel.
Bus István
2011-01-17 20:24
Előrebocsátom: nem szeretnék motorra ülni. Utoljára nyáron szedtünk elő valahonnan egy tíz éve nem használt Babettát.
Csodák csodája, a tetszhalott gép szinte azonnal beröffent, és az utcában azonmód ki is próbáltam. Az őrült száguldozásnak az vetett véget, amikor az enyhén kavicsos kanyarban kövér gázt adtam a gépszörnynek, a kerék kipörgött, majd még abban a pillanatban becsapódtam a tüskés díszsövénybe, és öntestemmel pofás alagutat vágtam bele. Az esti program mindjárt meg is volt: kavicsok és tüskék eltávolítása a bőröm alól szemöldökcsipesszel, majd fertőtlenítős kenegetés – diszkrét ordibálással fűszerezve. Marad tehát az autó, a BKV, a biciklim és a két lábam váltott használata.
Ám mégsem szeretnék elmenni egy nagyon is épkézláb kezdeményezés mellett. Az ügyet a totalcar.hu karolta fel és szervezi bőszen: népi kezdeményezést szeretnének, hogy B kategóriás – tehát autóvezetésre feljogosító – vezetői engedéllyel (és motoros utánképzéssel) nemcsak 50 köbcentis, hanem 125-ös, legfeljebb 15 lóerős robogóra is fel lehessen ülni. Több ok miatt is jó választás lehet a már-már nagymotoros képességekkel rendelkező kétkerekű.
Egy ilyen teljesítményű géppel jóval biztonságosabb a városi közlekedés. Nemcsak hogy – méretei okán – kevésbé lökik félre az autósok, de gyorsabb, rugalmasabb is. Hamarabb felpörög, felveszi a forgalom ritmusát. Ugyanakkor az ingázás is lehetséges általa. Egy ilyen robogóval akár az autópályára is fel lehet hajtani, és hegymenetben, valamint pótkocsis IFA-t előzve sem lassul le.
Rendben, mondhatja az, akit mindez egyáltalán nem izgat. De miért jó ez? A motorosnak például azért, mert az ekkora robogók már rendszámmal rendelkeznek, vagyis jóval nehezebb ellopni őket. A parkolásért nem kell fizetnie a tulajnak. Ráadásul a – nemsokára – 400 forintos benzinár mellett jóval olcsóbb választás az autónál, hiszen felét-harmadát fogyasztják, mint a személygépkocsik. A többi közlekedőnek pedig azért jobb mindez, mert kevesebb káros anyag pufog ki a levegőbe, ráadásul egy motor kisebb helyet foglal el az aszfalton, mint egy autó.
Így kevesebb autó lesz az utakon, vagyis szellősebb lesz a dugó – mindenki hamarabb beér a munkahelyére, este meg haza. Ha elég aláírás gyűlik össze, a parlamentnek kötelező megtárgyalnia a népi kezdeményezést. És ha úgy látja, akkor hoz egy olyan törvényt, amely Európa legtöbb országában hatályban van, és engedélyezi a 125 köbcentis robogózást.
forrás: Metropol
István, remélem a Babettás baleset emléke idővel elhalványul, hisz a motor azon túl hogy praktikus, szórakoztató eszköz is. Bízunk benne, hogy kezdeményezésünk – immár a te segítségeddel – utat talál a képviselőink józan eszéhez, és az autó, a BKV, a bicikli és a két lábad mellett egy szelíd 125-össel újra megpróbálod.
Valahogy így néz ki az utcáról nézve, ha egy civil is csatlakozik az aláírásgyűjtéshez. A levélíró a telkére jár ki hetente két-három alkalommal – ez oda-vissza nagyjából 12 kilométert jelent. Van egy 1,8-as Daewoo Tacumája, ami nyilvánvalóan pont háromszor annyit fogyaszt, mint egy finom, a földutakon elegánsan hullámzó 125-ös enduró, ami a fent említett feladatra kiválóan alkalmas lenne.
Szeretnénk, ha kicsit gyorsabban érkeznének szerkesztőségünkbe az aláírásokkal teli ívek, de végül is csak egy hete gyűjtjük. Egyfelől tehát kérjük olvasóinkat, már azokat, akik támogatják, hogy lehessen B kategóriás jogosítvánnyal 11 KW teljesítményt meg nem haladó robogót vezetni (igen, 125-ös MZ-t is!), írják alá, gyűjtsék össze, küldjék el. Addig is kellenek azonban a kis színes hírek, hogy ne unatkozzon az aktivista.
Úgy várjuk a postást, mintha a nyugdíjunk múlna rajta – nekünk nem pénzt hoz, hanem újabb és újabb aláírásgyűjtő íveket. A népi kezdeményezésünkhöz egyre többen csatlakoznak, naponta újabb kitöltött oldalakat kapunk.
Néhány olvasónk jelezte, hogy a listán található címeken próbálkozva a kereskedő még nem tudott arról, hogy neki szerepe van a fontos népi kezdeményezésünkben. Ez sajnos előfordulhat, hisz mi az importőrökkel és a központokkal levelezgetünk, de a céges kommunikáció bizony lassabb az internetes újságírásnál – hála az égnek, olvasóink nem tágítottak, elmagyarázták miről van szó, meggyőzték a pultban dolgozókat, akik kinyomtatták az ívet.