Hírek

B125

B125: Babettás baleset Buséknál

2011. január 24., 17:14 Módosítva: 2011.01.31 14:35
1

Népi kezdeményezésünk egyre több helyre eljut. Nem csak civilek és boltok, hanem újságok és újságírók is biztosítanak bennünket támogatásukról. Legutóbb Bus István, a Playboy magazin főszerkesztő-helyettese, a Nők Lapja egykori szerkesztője is kiállt mellettünk: cikke a Metropol Magyarországban jelent meg, amely naponta 350 ezer emberhez jut el.

A napilapot az ország 19 nagyvárosában terjesztik, Budapesten és Pest megyében 180 ezer, vidéki nagyvárosokban pedig 160 000 példánnyal jelenik meg minden hétköznap reggel.

Ízi rájder, öcsém!

Bus István

2011-01-17 20:24

Előrebocsátom: nem szeretnék motorra ülni. Utoljára nyáron szedtünk elő valahonnan egy tíz éve nem használt Babettát.

Csodák csodája, a tetszhalott gép szinte azonnal beröffent, és az utcában azonmód ki is próbáltam. Az őrült száguldozásnak az vetett véget, amikor az enyhén kavicsos kanyarban kövér gázt adtam a gépszörnynek, a kerék kipörgött, majd még abban a pillanatban becsapódtam a tüskés díszsövénybe, és öntestemmel pofás alagutat vágtam bele. Az esti program mindjárt meg is volt: kavicsok és tüskék eltávolítása a bőröm alól szemöldökcsipesszel, majd fertőtlenítős kenegetés – diszkrét ordibálással fűszerezve. Marad tehát az autó, a BKV, a biciklim és a két lábam váltott használata.

Ám mégsem szeretnék elmenni egy nagyon is épkézláb kezdeményezés mellett. Az ügyet a totalcar.hu karolta fel és szervezi bőszen: népi kezdeményezést szeretnének, hogy B kategóriás – tehát autóvezetésre feljogosító – vezetői engedéllyel (és motoros utánképzéssel) nemcsak 50 köbcentis, hanem 125-ös, legfeljebb 15 lóerős robogóra is fel lehessen ülni. Több ok miatt is jó választás lehet a már-már nagymotoros képességekkel rendelkező kétkerekű.

Egy ilyen teljesítményű géppel jóval biztonságosabb a városi közlekedés. Nemcsak hogy – méretei okán – kevésbé lökik félre az autósok, de gyorsabb, rugalmasabb is. Hamarabb felpörög, felveszi a forgalom ritmusát. Ugyanakkor az ingázás is lehetséges általa. Egy ilyen robogóval akár az autópályára is fel lehet hajtani, és hegymenetben, valamint pótkocsis IFA-t előzve sem lassul le.

Rendben, mondhatja az, akit mindez egyáltalán nem izgat. De miért jó ez? A motorosnak például azért, mert az ekkora robogók már rendszámmal rendelkeznek, vagyis jóval nehezebb ellopni őket. A parkolásért nem kell fizetnie a tulajnak. Ráadásul a – nemsokára – 400 forintos benzinár mellett jóval olcsóbb választás az autónál, hiszen felét-harmadát fogyasztják, mint a személygépkocsik. A többi közlekedőnek pedig azért jobb mindez, mert kevesebb káros anyag pufog ki a levegőbe, ráadásul egy motor kisebb helyet foglal el az aszfalton, mint egy autó.

Így kevesebb autó lesz az utakon, vagyis szellősebb lesz a dugó – mindenki hamarabb beér a munkahelyére, este meg haza. Ha elég aláírás gyűlik össze, a parlamentnek kötelező megtárgyalnia a népi kezdeményezést. És ha úgy látja, akkor hoz egy olyan törvényt, amely Európa legtöbb országában hatályban van, és engedélyezi a 125 köbcentis robogózást.

forrás: Metropol

István, remélem a Babettás baleset emléke idővel elhalványul, hisz a motor azon túl hogy praktikus, szórakoztató eszköz is. Bízunk benne, hogy kezdeményezésünk – immár a te segítségeddel – utat talál a képviselőink józan eszéhez, és az autó, a BKV, a bicikli és a két lábad mellett egy szelíd 125-össel újra megpróbálod.

Távolról sincs vége, olvasson még

B125: Már a civilek is gyűjtik

2011. január 16., 12:41 Módosítva: 2011.01.31 14:36
21
Fénykép0193

Valahogy így néz ki az utcáról nézve, ha egy civil is csatlakozik az aláírásgyűjtéshez. A levélíró a telkére jár ki hetente két-három alkalommal – ez oda-vissza nagyjából 12 kilométert jelent. Van egy 1,8-as Daewoo Tacumája, ami nyilvánvalóan pont háromszor annyit fogyaszt, mint egy finom, a földutakon elegánsan hullámzó 125-ös enduró, ami a fent említett feladatra kiválóan alkalmas lenne.

Távolról sincs vége, olvasson még

B125: Ha Gambia velünk, ki ellenünk?!

2011. január 11., 16:31 Módosítva: 2011.01.31 14:35
17

Szeretnénk, ha kicsit gyorsabban érkeznének szerkesztőségünkbe az aláírásokkal teli ívek, de végül is csak egy hete gyűjtjük. Egyfelől tehát kérjük olvasóinkat, már azokat, akik támogatják, hogy lehessen B kategóriás jogosítvánnyal 11 KW teljesítményt meg nem haladó robogót vezetni (igen, 125-ös MZ-t is!), írják alá, gyűjtsék össze, küldjék el. Addig is kellenek azonban a kis színes hírek, hogy ne unatkozzon az aktivista.

Távolról sincs vége, olvasson még

B125 – íveket hoz a postás

2011. január 10., 15:50 Módosítva: 2011.01.31 14:34
68

Úgy várjuk a postást, mintha a nyugdíjunk múlna rajta – nekünk nem pénzt hoz, hanem újabb és újabb aláírásgyűjtő íveket. A népi kezdeményezésünkhöz egyre többen csatlakoznak, naponta újabb kitöltött oldalakat kapunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

B 125 – az elszánt olvasók nem tágítanak

2011. január 6., 16:10 Módosítva: 2011.01.31 14:34
27

Néhány olvasónk jelezte, hogy a listán található címeken próbálkozva a kereskedő még nem tudott arról, hogy neki szerepe van a fontos népi kezdeményezésünkben. Ez sajnos előfordulhat, hisz mi az importőrökkel és a központokkal levelezgetünk, de a céges kommunikáció bizony lassabb az internetes újságírásnál – hála az égnek, olvasóink nem tágítottak, elmagyarázták miről van szó, meggyőzték a pultban dolgozókat, akik kinyomtatták az ívet.

Távolról sincs vége, olvasson még