A motorsport még gyerekcipőben jár Kínában, de az életszínvonal emelkedésével lépésről lépésre teret nyernek az ilyen úri huncutságok is. Az egyik kezdeményező a Shineray motorkerékpár-gyár, amely az idén már a negyedik Motocross Kupát rendezte meg. A versenyt ügyesen felhasználja arculatépítésre, a termékei reklámozására.
A Shineray-ra máris úgy tekint mindenki, hogy milyen sportos egy cég, pedig a versenyzők japán gépekkel, Hondákkal, Kawákkal, Yamahákkal küzdenek. Megnéztünk egy futamot, amit a gyár építés alatt álló, hatalmas új csarnoka melletti területen rendeztek. A mákos bejgliként önmagába tekeredő pályán zajló versenyt figyelve feltűnt, hogy a versenyzők nagyon nincsenek egy szinten. Míg egyesek hatalmas ugratásokkal száguldoztak, mások szelídebb tempóban rótták a köröket, és szokatlanul sok volt a bukás is a csontszáraz talajon, szerencsére egyik se bizonyult súlyosnak.
Kiderült, hogy rutinos, mondhatni profi versenyzők éppúgy elindulhatnak a bajnokságban, mint lelkes amatőrök. Ez önmagában még nem lenne baj, csakhogy egyelőre nincsenek kategóriák, mindenki egyszerre versenyez. Na mindegy, tévén keresztül már ez is egészen jól mutatna, bár nem tudom, hogy az országos csatornák ingerküszöbét elérte-e már a Shineray kezdeményezése.
Este hivatalosak voltunk egy másik versenyre is. M-Babyt, azaz motoros szépségkirálynőt választottak a Keleti Forrásnál, ami egy gyönyörű hegyvidéken található, termálvizéről híres üdülőhely Csunking közelében, ugyanakkor zarándokhely is, csodatévő Buddha-szobrához sokan jönnek imádkozni. Most azonban a nők csodálata volt műsoron.
A hangulatot egy egészen ügyes rockzenekar, valamit a tér közepén rakott két hatalmas máglya forrósította fel. Miután a tüzek leégtek, elkezdődött a lányok bemutatkozása. Egyenként vonultak be, mondtak magukról két-három mondatot, lassan végiglejtettek a színpadon felállított nagy vasak között, mindegyiknél pózoltak egyet, majd jött a következő jelölt. Azután visszasétáltak kis csoportokban is, és újra körbepózolták a motorokat.
A mezőnyre itt is áll, amit a krosszosokra mondtam: ügyes, magabiztos mozgású, talán a modellvilágból érkezett profik éppúgy megmutatták magukat, mint a szervezők ismeretségi köréből kikerülő lányok. Szinte már megható volt látni, hogy az utóbbiak hogyan küzdenek a lámpalázukkal – de már az is teljesítmény, hogy vállalkoztak az effajta megméretésre egy olyan országban, ahol korábban nem nagyon tették, tehették közszemlére a nők a szépségüket.
Mint minden, ez is változik Kínában: Csunking belvárosában az esti korzón kihívóbban öltözik sok lány, mint ennek a motorbébi-választásnak a résztvevői, és ha hihetünk Daninak, az egyik itteni egyetemen kínait tanuló magyar srácnak, a diszkókban és a bárokban még látványosabb állapotok uralkodnak. Hát, isten éltesse a kínai nőket sokáig, velük kezdtem, velük zárom a CIMAMotor 2010 kiállításról küldött helyszíni tudósításaimat.
Ha hazaértem, a motorosok után végre lesz idő a motorokkal is foglalkozni: megnézzük, milyen választékból csemegézhetnek 2011-ben Kína és a fejlődő világ motorosai, és megrajzolom a legnagyobb márkák profilját is.
A cikk előzménye:
Kína lenyom és felőröl minket is
Szexi mangalányok a gépvilágban
Faékkel nem lehet betörni a Nyugat kapuját
A tartalom támogatói: