Megvan Talmácsi utódja?

2011.09.07. 10:37

Stefano Favaro a Faster Management vezetője, telefonon adott interjút a Totalbike-nak. Talmácsi Gábor egykori menedzserét a 125 köbcentis kétütemű kategóriát váltó, kettőötvenes, négyütemű motorokra épülő Moto3-mal kapcsolatos terveiről kérdeztük.

Stefano, igaz a hír, hogy a Dorna Management jóváhagyása után biztosan ott lesz a 2012-es Moto3 szezon rajtjánál az MR3-Sherco Racing csapat?

Az indulás jogát megkaptunk de ez még nem jelenti azt, hogy indulni fogunk. A Dorna augusztus 15-i döntése nagyon jó kiindulópont, mert e nélkül nem tudtunk volna továbblepni. A döntésnek azért is örültünk, mert alapvető szabály, hogy a MotoGP-ben már jelenlévő csapatok előnyt élveznek az új nevezések elbírálásakor. A felkészülés már több mint egy éve elkezdődött, ekkor döntöttünk úgy társammal, Franco Moróval, hogy új versenycsapatunkkal rajthoz állunk a 2012-es Moto3 szezonon. Ez egy nagyon hosszadalmas folyamat, még nem dőlhetünk hátra.

Hol tart most az ügy?

Kiválasztottuk a versenyzőinket. Az egyikük Sebestyén Péter lesz, akit a legtehetségesebb fiatal magyar pilótának tartunk. Csapattársa Alessio Capella, aki már bizonyított, hiszen idén megnyerte az Alpok-Adria bajnokság Moto3 kategóriáját, és második lett a 125cm3-Moto3 összesítésben. Ezt az eredményt már a jövő évi versenymotorral, a Sherco MR3 GP11-gyel érte el. Így nem csak bajnoki címet hozott a csapatnak, de rengeteg tapasztalatot is szállított a mérnökeinknek, ami talán még fontosabb. Összesen 3500 teszt- és versenykilométert gyűjtöttünk, ami óriási előny a többiekhez képest.

Akkor tényleg minden adott, már csak várni kell az indulást.

Emberi és műszaki szempontból igen, de van még mit tennünk. A gazdaságosnak kikiáltott Moto3 versenyszezon költségvetése eléri 1,5-2 millió eurót. A pénz nagy része még nem áll rendelkezésünkre, de egyre több szponzorunk van, köztük magyar cégek is. Bízom benne, hogy az összeg hetven százaléka január végére megérkezik. Egyik támogatónk, az ipari gépeket gyártó Caretta Technology motoralkatrészekkel is foglalkozik, így a pénzen kívül komoly technikai segítséget nyújt. Meg kell oldanunk még a csapat szállítását meg még néhány apróságot, de hamarosan összeáll a kép.

És mi a helyzet Petivel? Őt láthatjuk idén ezzel a motorral?

Sebestyén Péter már februárban ült a versenygépen, de az csak egy első próba volt, akkor még javában zajlott a fejlesztés. Teljesen más utat járunk be, mint mondjuk a Honda vagy a KTM.

Pontosan mi a különbség?

A fejlesztés filozófiája más. Először is szükségünk volt egy jó motorblokkra. A Sherco olaszországi importőrétől jött az ötlet, hogy lépjünk kapcsolatba a francia gyártóval. Elmentünk tárgyalni, és kiválasztottuk a cég 2009-ben bemutatott kettőötvenes blokkját, melyet az aktuális krossz típusba építenek. Ezt a motort ugyanaz az osztrák mérnökiroda tervezte, mint például a BMW S1000RR blokkjának egyes elemeit. Az alap tehát ideális volt, de rengeteget fejlesztettünk még rajta, így most körülbelül 48 lóerő a teljesítménye, ami nem rossz, ha figyelembe vesszük, hogy versenykiírás szerint a gép minimális menetkész tömege 148 kiló.

Milyen irányba haladnak most a mérnökeitek?

A Moto3-ban kizárólag mi képviseljük majd a Shercót, de a versenyeken nekünk is a sorozat hivatalos beszállítójától, a Dell'ortótól származó elektronikát kell majd használnunk. A motorunk különlegessége, hogy míg például a Honda és a KTM a már meglévő, 125-ös versenygép vázát szerkesztette át a 250-es négyüteműhöz, addig mi teljesen új, több paraméterében az adott pályához állítható csővázat és futóművet terveztünk, a kipufogó pedig magyar, a Bódis szállítja. A fejlesztési folyamatot Franco irányítja, aki 15 évet töltött el az Apriliánál, és az ő időszakában lett világbajnok Loris Capirossi.

Valóban a ti motorotok a leggyorsabb?

Ezt nem állítom, és nem is tudhatjuk pontosan, hiszen még nem versenyeztünk a nagy esélyesek ellen. Erre jó lehetőség lesz a spanyol bajnokság két utolsó futama novemberben, Jerezben és Valenciában. Fontos futamok lesznek ezek, hiszen itt mutatkozik majd be Sebestyén Peti az új motoron, és ez lesz az utolsó nagy nyilvános erőpróba, a jövő évi Moto3 világbajnokság márciusi kezdete előtt.

Úgy tudjuk, a csapat ügyein kívül, egy másik terven is dolgozik mostanában. Stefano, mi az igazság a kiskunmajsai versenypálya építésével kapcsolatban? Hogyan kerülhető el, hogy ebből is egy újabb Balatonring legyen?

Nem pusztán egy versenypályát tervezünk építeni, hanem egy komplett motorsport központot. Nem csak aszfaltozott teszt-versenypálya lesz, hanem krosszpálya, gokart centrum, illetve sokfunkciós szolgáltató központ is. A pályákon kívül a Kiskunmajsa mellett lévő 96 hektáros területen hozzuk létre a magyarországi versenyszerelő képzés fellegvárat. Később innen kerülnek ki az MR3 Racing munkatársai is. Franco Moro havonta tart majd előadások a diákoknak, akik az iskola elvégzése után, a legfrissebb ismeretek birtokában, nemzetközi szinten is eséllyel kereshetnek munkát.

Ki finanszírozza a beruházást?

A pénz teljes egészében magánbefektetőtől származik, akit itt most nem neveznék meg.

Mikor kezdődik az építkezés, és mikor adják át a teljes létesítményt?

Három építési ütemet tervezünk. Az létesítmény alapkövét még most, szeptemberben letesszük. Az első ütemben adjuk át az off-road pályát, és a kiszolgáló épületeket. Ennek egy éven belül el kell készülnie, a harmadik ütem átadása pedig 2013-ban várható.