A falusiak kiálltak a kapuba vagy a gyerekeket kézen fogva leballagtak a főtérre. A kocsmából kisétáltak az öregek is: a negyedik alkalommal megtartott Kisnémedi-Püspökszilágy veteránverseny mindenkinek kedves. A Fóti Motorbarátok Köre ideális helyszínt talált, hisz az útlezárás keveseket zavar, a célnak kijelölt község zsákfalu, átmenő forgalom nincs.
Aki nem tudná miről nevezetes Szilágy: ide épült egykor a Radioaktív Hulladékfeldolgozó Telep. Ennek köszönhetően sugárzó jókedvben telt a muri, bár erről feltehetőleg a sok izgalmas gép és a csülkös bab is tehet.
A nap leggyorsabbja Marmoly Dániel volt – talán néhányuknak ismerős lehet a név: édesapja, Sándor volt Pannoniájával a Mátra királya. Dani RD350-es Yamahája gyors volt, hangos és gyönyörű. A számos szocialista széria- és versenymotor mellett több nyugati csemege is rajthoz állt. Paulovits Imre Suzukija páratlan és villámgyors, míg Sajbenék Ariel Square Fourja a sebesség helyett leginkább álomszép vonalaival és izgalmas négyhengeresével hódított.
Az átlagtartás volt a cél: kategóriánként bírálták el az indulókat. Szemre úgy tűnt, nem ez volt a versenyzők célja – aki tehette, bődületes nyélgázzal indult el a kisnémedi rajttól. Kattintsanak a képekre, izmos galéria nyílik: autók, motorok és életképek kerültek bele. A Cserhát dombjai között megtartott verseny családias és barátságos hangulatú volt – aki teheti, már előre írja be jövő évit a naptárba.
Eredmények:
Széria
125: Bíró Ferenc (MZ TS125 1981)
250: Bakos Richárd (Pannónia P21 1974)
350: Verőczei István (Junak M10 1963)500: Tóth Béla (Honda CB400N 1982)
500+: Szőke Károly (Honda CBX750)
Autó 1200: Karner Miklós (Trabant 601 Gruppe 2 Rally 1972)
Autó 1200+: Miczkó János (Fiat X1/9 1982)
Háború Előtti
Sajben János (Royal Enfield 1931)
Speciál
250: Mészáros Sándor (Yamaha RD-125 1981)
Speciál 250+: Rácz Péter (RG-Jawa 350RS-II)
Kozma Endre Emlékbizottság különdíjasok, akik a kategóriájukban a leggyorsabbak voltak:
125: Bíró Ferenc (MZ TS125 1981)
250: Mihály Csaba (MZ TS 1981)
350: Verőczei István (Junak M10 1963)
500: Tóth Béla (Honda CB400N 1982)
500+: Szőke Károly (Honda CBX750)
Autó 1200: Molnár András (Autobianchi A112)
Autó 1200+: Miczkó János (Fiat X1/9)Háború előtti: Erdei Zsolt (BMW 750 1941)
Speciál 250: Szabó János (Kawasaki KDX 1982)
Speciál 250+: Marmoly Dániel (Yamaha RD350)
FMBK Különdíjak
Legszebb autó: MG B 1978 (3.5L V8, Kalauz Sándor)
Legszebb motor: Honda CB400 (Horváth Mihály)
Legrégebbi Autó: BMW 2002 TI (1969 Fülep László)
Legrégebbi motor: Royal Enfield (1931 Sajben János)
Női nevező: Karalyos Éva (nem indult végül)
Aki A Legnagyobb Élvezettel Motorozott: Bártfalvi László (Pannónia P20 1969)