212 ezer ember nem tévedhet?

MotoGP Brünn

2012.08.27. 07:30

Aki itt volt, nem bánja: Brünnben futották az idei szezon eddigi legizgalmasabb versenyét. Már a MotoGP rajtja előtt fél órával dübörgött a füves partoldal. A hírhedt C szektorban, Valentino Rossi sárgálló rajongótábora közelében, Johann Zarco székesfehérvári pajtásai is zászlóval készültek.

A francia-magyar barátság igenis létezik. Két kanyarral odébb a pályatulajdonos fiának, Karel Abrahamnak óriási zászlaja feszült. Nem sokkal később sárga füst borította a területet, feltételezem, tavulliai lakosok intézkedtek. Eközben pályabírók motoros akrobatikai mutatványokkal szórakoztatták a közönséget.

Kis gurigázás után kerékpáromat szalagkorlátnak támasztottam, vártam a rajtot. A felvezető körben elszabadult a pokol. A motorok hangjára tűzijátékkal válaszolt a közönség. Hirtelen úgy éreztem, egy gépközpontú performansz kellős közepén állok, és nem akarom, hogy vége legyen. Amint felzúg felettünk a helikopter, biztosak lehetünk benne, néhány másodperc múlva újabb orgazmust élhetünk át, érkezik a mezőny.

Káprázatos volt, ahogy a tizenötödik helyen haladó versenyző komoly küzdelmet folytat virgonc módjára viselkedő gépével. Minden centiméter számít, a rugó lapulásának minden tizedmillimétere komoly ezredmásodpercekhez juttatja a pilótát. Kívülről vadorzásnak tűnik, belül viszont higgadtságra és érzékeny mozgáskoordinációra van szükség. Tíz kört láttam, majd biciklire pattantam és siettem az eredményhirdetésre.

A szervizútról figyeltem a verseny alakulását, de Spies bukását csak onnan tudtam, hogy felkerült egy robogó hátsó ülésén. Az utolsó három kört óriáskivetítőn néztem, ami a pálya széléről mégiscsak más, mintha a televíziót bámulnánk, kivéve, ha a tisztaszobában áll egy „motodzsípí” motorunk, amit elindítunk a verseny idejére.

A két spanyol briliáns utolsó kört teljesített, a győzelem csak a végső kanyarban dőlt el, ezúttal Pedrosa javára, annak ellenére, hogy Lorenzo tökéletesen megtanulta a Rossi-féle utolsó köröket. Pedrosát megkérdezték a verseny után, emlékszik-e, mikor harcolt utoljára győzelemért az utolsó kanyarban. Nem emlékezett. Bár többek szerint a Stonerrel folytatott sachsenringi csatája némi jóindulattal az volt.

Cal Crutchlow harmadik helye nem bombameglepetés, de szokványosnak sem mondható. Stoner hiánya nyilván megkeverte a lapokat, viszont az angol Yamahája ezúttal szárnyalt. A furcsaság mindössze annyi, hogy pont azon a hétvégén történt mindez, amikor hosszas huzavona után végre bejelentette, marad jelenlegi csapatánál. A verseny utáni privát sajtótájékoztatón megkérdeztem Rossitól, hogy a múlt héten, Indianapolisban vásárolt, XR750 dirt track Harley Davidsonját használni fogja, avagy szobadíszként funkcionál majd. Megnyugtatott, rendeltetésszerű használatra vette, a saját dirt track pályáján fogja felavatni, csak még valahol Európa és Amerika között rostokol.

A nap fénypontja az volt, hogy találkoztam az Isle of Man TT koronázott királyával, Ian Hutchinsonnal. A lábát tavalyelőtt majdnem elveszítő (az angol Supersport bajnokság egyik fordulóján), idén már a TT-n rajthoz álló Hutchy még mindig mankóval közlekedik, nem tud lábra állni. Eddig több, mint húsz műtéten esett át, melyeket további beavatkozások követnek, feltehetőleg még az idén. Jövőre kizárólag utcai versenyeken akar rajthoz állni. Barátja Cal Crutchlow invitálására látogatott Csehországba.

A cseh nagydíj 212303 embert vonzott a hétvége folyamán. A számokból arra következtetek, ők úgy gondolják, érdemes motorversenyre járni.

Eredmények


MotoGP:


1. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 42:51.570 perc

2. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) 0.178 mp hátrány

3. Cal Crutchlow (brit, Yamaha) 12.343 mp h.

Az állás 12 futam után: 1. Lorenzo 245 pont, 2. Pedrosa 232, 3. Casey Stoner (ausztrál, Honda) 186

Moto2:

1. Marc Márquez (spanyol) 41:19.178 perc

2. Thomas Lüthi (svájci) 0.061 mp hátrány

3. Pol Espargaro (spanyol) 0.440 mp h.

Az állás 11 futam után: 1. Márquez 213, 2. Espargaro 165, 3. Lüthi  154
Moto3:

1. Jonas Folger (német, KTM) 43:03.089 perc

2. Luis Salom (spanyol, KTM) 5.918 mp hátrány

3. Sandro Cortese (német, KTM) 5.963 mp h.

Az állás 11 futam után: 1. Cortese 200 pont, 2. Maverick Vinales (spanyol, Honda) 168, 3. Salom 149