Rossi, Rossi, ebből sem lesz kamatyolás...

2013.05.06. 10:46

A spanyoloknál nemzeti ünnep a motorverseny, ennek hangot is adnak. Lorenzo a hét végén ünnepelte huszonhatodik születésnapját, ennek örömére elnevezték róla a Jerez de la Frontera-i pálya utolsó kanyarját. A spanyolt élő legendává avatták. A hétvége nehézkesen indult, a szervezők harcoltak az áramellátással, volt aki okostelefonnal közvetítette az edzést, mert a számítógépek nem működtek.

Úgy tűnik, Kevin Schwantz fekete báránnyá akar válni, mert az amerikai nagydíj után alaposan felbőszítette Dani Pedrosát, és menedzserét Alberto Puig-ot. Azt állította, hogy Pedrosa eddig még nem tett le túl sokat az asztalra. Schwantz lezserül bejelentette, ismét versenyezni fog, s nem a texasi „dühöngő veteránok” klubrendezvényen, hanem a leggyilkosabb megbízhatósági futamon, a szuzukai nyolcóráson. Csapattársa Yukio Kagayama, és Noriyuki Haga lesz.

A szombati edzésen Lorenzónak állt a zászló, első hellyel ünnepelte születésnapját, mindent előkészített egy tökéletes futamhoz. Nem úgy Rossi, aki vehemens igyekezetében bukott, és alaposan összetörte Yamaháját. Gyakran twitterező szerelője, Alex szerint nem volt vészes, mert este tízre elkészültek a motorral.

A vasárnapi rajt után pontosan kirajzolódott, a gyári Yamahák és Repsol Hondák között dől el a futam. Lorenzo igyekezett meglógni, jött a két Honda – Pedrosa és Marquez, őket követte Rossi. Az olasz hű maradt nyilatkozatához, megelőzte az újonc spanyolt, de Marquez ezt nem hagyta és visszavette harmadik helyét. Rossinak ettől kezdve nem volt reális esélye a dobogóra, őrizte a negyedik helyet.

Pedrosát mintha felszívta volna magát a becsmérlő bunkó nyilatkozatokon, rég láttuk ennyire harciasnak. Nemhogy megelőzte Lorenzót, szó szerint faképnél hagyta, aki itt már sejthette, nem ünnepelheti győzelemmel születésnapját. Lorenzo Yamahája nem volt tökéletes, így Marquez-nak sem kellett több, ugrott a vérszagra. Többször próbálkozott, melyeknek rendszerint kisebb hiba lett a vége, így rutinosabb honfitársa egy időre leszakította magáról. Amikor az utolsó néhány körben az újonc hondás ismét utolérte a címvédő világbajnokot, már senki nem számított nyugodalmas végjátékra.

Valentino Rossi néhány héttel ezelőtt kijelentette: „Marquez gyorsan tanul, ezért most kell megb**sznunk, különben túl késő lesz.” A fiatal spanyol még az év elején megígérte, okosabban fog versenyezni a nagyok között, de kétlem, hogy ezt bárki elhitte neki. Az utolsó kör második felében sejtettem, aljas dologra készül. Így is lett, Lorenzót a róla elnevezett, utolsó kanyarban előzte meg belső íven. A manővernek ütközés lett a vége, mert Marquez olyan sebességkülönbséggel érkezett, hogy Lorenzót használta falnak a mandinerhez, nélküle a kavicságyban végezte volna. Az eset kísértetiesen hasonlított Rossi 2005-ös előzéséhez, melyet ugyanitt hajtott végre Gibernau ellen. Mégis azt hiszem, Marquez rátett egy lapáttal.

Lorenzo pipa volt, a verseny után nem fogott kezet honfitársával, csalódottságát nem is akarta leplezni. Marquez nyilatkozott: sajnálja, de ez még belefér. Lorenzo úriember módjára nem kommentálta külön az esetet, kérdéses, hogy mire számíthatunk a következő futamon. Régebben őt sem kellett félteni, mindig megvédte magát, a visszavágó nem kizárt. Viszont azt is tudjuk, hogy az utóbbi időben lenyugodott, meditációval tartja karban lelkét, önmérséklete példás.

A Yamaha ügyvezető igazgatója, Lin Jarvis diplomatikusan kezelte a szituációt, versenybalesetnek minősítette. Mást nagyon nem tehetett, pontosan emlékezett a nyolc évvel ezelőtti történetre, amikor a másik oldalon álltak.

A bajnokságot jelenleg Marquez vezeti Pedrosa és Lorenzo előtt, Rossi a negyedik. Röhej, de a pályák lemezlovasai, a spanyolon kívül lassan elcsomagolhatják a többi nemzet himnuszát, idén még csak erre volt szükség.

Apró érdekesség, hogy a Ducati nagy csinnadrattával készült a hétvégére, a sérült Ben Spies helyett tesztversenyzőjüket, Michele Pirrót ültették motorra. Az olasz egy „labormotorral” (a gyár nevezte így) indult a versenyen, végül a tizenegyedik helyen ért célba. Javulás nincs, hetedik helyével Hayden lett a gyár legjobbja, Dovizioso pedig nagyokat csatázott a nyolcadik helyért a CRT-vel motorozó Espargaróval.

A csapatnál talán Pirrónak van a legjobb dolga. Végeredményben, nyomás nem nehezedik rá, néha még versenyezhet is, ugyanolyan minőségi kaját kap, mint a gyári versenyzők, s a rendelkezésre álló csajokat is ő tesztelheti elsőként.

Végeredmény


1. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team

2. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team

3. Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing

4. Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing

5. Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3

6. Alvaro BAUTISTA SPA GO&FUN Honda Gresini

7. Nicky HAYDEN USA Ducati Team

8. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team