Megszállottság nélkül nem is jelentkeztünk volna

Le Visonta: Rém Team

2015.07.07. 08:07 Módosítva: 2015.07.07. 08:07

Ami fontosabb, hogy a csapat minden tagja már 14 éves korában megszerezte segédmotorra (SMKP rulez) a jogosítványát. Nyilván voltak kisebb nagyobb megtorpanások az úton, például KRESZ vizsga (na jó de háromszor?).

A csapat versenyzőit két hódmezővásárhelyi testvérpár adja. Ami összeköti a csapat tagjait, az gyerekkori barátság mellett a robogózás és a technikai sportok iránti végtelen rajongás. Sokat tudnánk mesélni arról, hogy hány és hány rallycross, rally, vagy épp gyorsasági futamot néztünk meg együtt az ország különböző pontjain.

Ami fontosabb, hogy a csapat minden tagja már 14 éves korában megszerezte segédmotorra (SMKP rulez) a jogosítványát. Nyilván voltak kisebb nagyobb megtorpanások az úton, például KRESZ vizsga (na jó de háromszor?), Wartburg kipufogó, szikrázó körforgalom, azonban robogózás szeretete örök maradt.

Annak ellenére, hogy a tagok közül jelenleg senkinek nincs saját robogója, a múltban volt a gyűjteményben Yamaha Jog Super Z-től (a Honda Dio mellett a két idősebb tag „all time” kedvenc robogója) kezdve, Aprilia SR50 Ditech-en (a két fiatalabb tag nyúzta, gyilkolta saját példányát nagy szeretetben) át, egészen Derbi GP1 50-ig (amit a csapattagok egybehangzó csodálata övez) minden féle-fajta szerzet.

A csapatnak semmi tapasztalat nincs az endurance versenyekkel kapcsolatosan, hacsak nem értjük ide, amikor ugyanebben a felállásban teljesítette a méltán híres Gran Turismo sorozat ötödik részében a Le Mans 24 órás versenyt (ráadásul kétszer egymás után). Az előzőek alapján talán levonható az a – jogos – következtetés, hogy megszállott kockák vagyunk. Nos, a kockaságot – a csapat mérnök-informatikus tagját kivéve – kikérjük magunknak, megszállottság nélkül pedig nem is jelentkeztünk volna a versenybe. Az alapvető elvárás a csapattal szemben az, hogy jól érezzük magunkat és lehető legkevesebb technikai és emberi hibával hozzuk le a 24 órát.

A csapat tagjai:
Makai Gyuri – „a vezér rém” Clio kupa győztes, többszörös gokart magyar bajnok.
Gyurika csapatunk esze és vezére, ő az egyedüli a csapatban, aki a hiányzó lóerőket nem bátorsággal, hanem tudással pótolja. Gyorsaságára, technikai tudására, tapasztalatára végig támaszkodni fogunk a verseny során.

Makai Józsi – „a gyurda réme” street racer, SEAT Ibiza Gti-k szakavatott mestere.
Józsi azon túl, hogy Gyuri öccse, csapatunk talizmánja is, amit ő még nem csinált meg robogóval, azt nem is érdemes, de a csapat alapvető elvárása az irányába, hogy a Superman trükkjét NE!! a versenyen mutassa be.

Rácz Árpád – „rémesen kocka” mérnök-informatikus, klaviatúra bűvész.
„Árpád jó munkásembör” A csapat intézője, mindenese, a nevezés ötletgazdája. Vele szemben az az alapvető elvárás, hogy a figyelme verseny 23. órájában sem eshet a megengedett szint alá, mert ha az bekövetkezik, akkor Miskolci speciálismentő legyen a talpán, aki a susnyásból összeszedi.

Rácz István – „a vastagcsontú rém” bölcsész-mérnök, technikai antitálentum.
István a csapat v(h)asmacskája, nehezéke, és visszahúzó ereje. Az utóbbi pont talán gyakorlati szempontból legfontosabb, a csapat elvárása vele szemben az lehet, hogy mikor a pályára vonul, ne szedjen össze túl nagy hátrányt és, hogy a forrófejű ifjakat elkapó tüzet hűtse és a józan önmérséklet állapotába rugdossa (Józsit csak megkérem ő nagy, tőle félek) vissza őket.

A Technika: Rémeink gőzerővel munkálkodnak a vason, ámde félvén az ipari kémkedéstől a leleplezést áthelyeztük egy későbbi időpontra.

Frászbook.

Moped91 Motul