Annyit mondok: Le Visonta 2016

Ez egy úgynevezett versenykiírás

2016.06.01. 11:22

Tavaly elég meredek dologba vágtunk bele, amiből végül az év legsúlyosabb bulija jött össze: 24 órán keresztül 24 csapat meccselt egymással a visontai Brezova Gokartland pályáján. Aki ott volt, azt máig a legváratlanabb pillanatban rohanják meg az élmények. A rajt, az első esés, amikor leszállt az éj, és a horizonton villámok cikáztak, a napfelkelte a pálya fölött, a befutó körüli eufória – nem telik el hét, hogy ne emlegetnénk fel valamit.

Semmi sem a régi

Idén közbejött néhány dolog, a versenyt az utolsó pillanatban át kellett szerveznünk. Nem Visontán lesz, nem Le Visontának hívják, hanem Totalbike24 robogóverseny és a helyszín Cegléd mellett a Bognár Gokart Park. Részletekről, friss fejleményekről itt olvashatsz. 

Le Visontán 24 óra alatt minden megtörtént, ami versenypályán lehet. Volt dráma, csapatstratégia, vészhelyzet, katarzis – hiába ötvenes robogók mentek egymás mellett, egyetlen unalmas pillanat nem volt, folyamatosak voltak a meccsek és az előzések, az elsőtől az utolsó helyig mindenkinek hatalmas élmény volt. És az idei évre is ugyanezt tudjuk ígérni.

A verseny a július 23-24-i hétvégén lesz.

Ahogyan tavaly is, Le Visonta 2016-ban is arról szól, hogy egy hétvégére versenyzőnek érezhesse magát mindenki, az is, akinek egyébként soha az életben nem lenne lehetősége felállnia a rajtrácsra. A profi versenyzőket sem tiltjuk ki a buliból, viszont ők vegyék figyelembe, hogy NB1-es csapat sem megy el letarolni az amatőr tornákat, és Lékó Pétert sem látta még senki amatőr házi sakkversenyeken vagánykodni.

Ami jó volt, azon nem változtatunk, tehát a pálya, a csapatok száma, a szellemiség marad, vagyis továbbra is egy motorverseny és Woodstock kaliberű házibuli keresztezése lesz. Lássuk a fő szabályokat, amikben viszont van némi változás.

Egy csapat négy versenyzőből és egy sajtósból áll, a többi személyzet, szerelő, telemetriás, műszaki igazgató, csapatfőnök, mind opcionális. Ennyinek viszont meg kell lennie. A versenyre bejutó csapatoknak küldeniük kell bemutatkozó írást, létre kell hozniuk a csapatnak egy Facebook-oldalt, ahol kötelező jelleggel tudósítaniuk kell a felkészülésről, illetve kapcsolatot tarthatnak a rajongókkal, valamint a verseny alatt ott kell ontania a csapathíreket a sajtósnak. Hogy ki mennyit megy, mikor cseréltek, az a ti dolgotok. Ha verseny közben az egyik pilótátok vezetésképtelen lesz (megbetegszik, el kell mennie, megsérül, kizárjuk) kevesebb emberrel is folytathatjátok, többel viszont nem. A versenyzőknek kötelező a segédmotoros kategóriára is érvényes jogosítvánnyal rendelkezni, 18 év alatti versenyzőnek szülői engedély szükséges a nevezéshez. Egy alap biztosítást kötünk rátok (baleseti halál, baleseti eredendő maradandó egészségkárosodás, csonttörés), de az nem fedez mindent, szóval aki erre érzékeny, annak érdemes pluszban intéznie magának.

A versenygép egy darab, legfeljebb ötven köbcentis, belső égésű motorral szerelt, széria robogó. A robogóság kritériuma, hogy a blokkot a lengővillán hordja. Hogy kettő- vagy négyütemű gépet választ a csapat, az az ő dolguk, mindkettő mellett szólnak érvek. Gépátvételen csapatonként egy járművet veszünk át, csak az mehet fel a pályára. Kizárólag a variátor módosítható (a kipufogó idén már nem! A 45 km/h-s fojtás viszont továbbra is eltávolítható), minden gyári, eredeti idomnak fenn kell lennie, a világító berendezéseknek működniük kell, a középállvány leszerelhető, utángyártott alkatrész csak akkor megengedett, ha a gyárival azonos specifikációjú. Tehát a gyárival megegyező utángyártott féktárcsa megengedett, a minden paraméterében állítható Öhlins első villa nem. Aki arra készül, hogy majd vitában megnyeri a gépátvételt, azt egyszerűen nem engedi majd rajthoz állni a MAMS kijelölt gépátvevő szakembere.

A működő fékrendszer és duda kötelező. Verseny alatt a tükröket és a szélvédőt (ha van) le kell szerelni, az indexeket pedig leragasztani, a nagyméretű csomagtartókat el kell távolítani. A verseny során a bekövetkező amortizációk után a versenybírók vagy szervezők döntik el, hogy a jármű az adott mennyiségű kopással még visszamehet-e a pályára, vagy kötelező a javítás. Például éjszaka világítás nélkül nem lehet felmenni. A fékkaroknak a gépátvételnél épnek kell lenniük, nem lehet hegyesre törve a végük. Ha a robogóból bármilyen folyadék folyik, akkor nem vehet részt sem az edzésen, sem a futamon. Ha futam közben történik meg, akkor a hibát kötelesek azonnal elhárítani illetve a versenybírák zászlójelzéseit követve kihajtani a bokszba. Előfordulhat olyan, hogy valakit lehívunk a pályáról ellenőrzésre, ez soha nem ok nélkül történik. Blokkot, vázat cserélni nem lehet, tartalék robogó nincs. 24 órába sok szerelés belefér.

A gumikat tekintve a slick és a vágott slick tilos, kizárólag közúti használatra alkalmas abroncsot engedünk fel a pályára.

Motoros ruha kötelező. A bukósisaknak az ECE 22.05 szabványnak megfelelő, állvédős sisaknak kell lennie. Leszerelhető vagy felhajtható állvédőjű sisakot csak lehajtott/felszerelt állvédővel lehet használni. Ebbe belefér a krosszsisak, de az csak védőszemüveggel együtt legális. A dzsekinek motoros dzsekinek kell lennie, gerinc-, könyök- és vállprotektorral. Protektoring használható, de csak úgy, ha fölötte motoros dzseki van. Protektoros kesztyű szintén kötelező, ahogyan térdprotektorral ellátott motoros nadrág is – ennél is megengedett a protektornadrág és a rávett motoros nadrág. A farmer és a külön térdvédő viszont nem. A lábra a bokát is védő zárt cipő, lehetőleg motoros csizma húzható. A versenyzők felszerelését gépátvételkor be kell mutatni, azt is vizsgálni fogjuk, illetve verseny közben várható szúrópróba-szerű ellenőrzés, aki ezen megbukik, azt nemes egyszerűséggel kizárjuk. A biztonságot idén is komolyan vesszük, mert Le Visonta hiába buli is, az élet és az egészség nem vicc.. Előzni, meccselni kell, közveszélyt okozni tilos. Ennek megfelelően a többszöri figyelmeztetést figyelmen kívül hagyó, másokat veszélyeztető módon vezetőket szívfájdalom nélkül kizárjuk.

Szintén a biztonság jegyében kötelező betartani a pályabírók utasítását és a zászlójelzéseket (sárga: lelassítani, mert veszély van, piros: lelassítani, és lépésben kiállni a bokszba, mert baj van, sárga-piros csíkos zászló: csúszik a pálya, pl. olaj került rá, kockás zászló: ki kell állni a bokszba, mert vége a versenynek). A piros zászlós szakasz után a verseny folytatódik, az így eltöltött idő beleszámolódik a 24 órába és a csapatok az aktuális sorrend szerint lesznek felengedve a pályára 2 másodperces időközökben.

A verseny alatt az orvosi ellátás folyamatosan biztosított. Abban az esetben, ha a mentőautó elhagyja a területet, és nincs ott a váltás, a futamot felfüggesztjük, majd annak beérkezésekor újraindítjuk a fent leírtaknak megfelelően.

Versenyzőknek alkoholt fogyasztani tilos, biztos rossz érzés kiesni a versenyből azért, mert egy sörike miatt megbuksz a szondázáson.

A verseny lebonyolítása nem változik a tavalyihoz képest: a pálya egyik szélén a leállított motorú robogó (ha nincs rajta kitámasztó, állhat ott egy segítő, aki tartja a motort, másba viszont nem avatkozhat be), a másik oldalon a versenyzők, akik a rajtpisztoly eldördülésére odafutnak a géphez, és indulhat a verseny. A pálya szélén a robogók sorrendjét a szabadedzésen elért legjobb idők alapján állítjuk össze. Az a csapat nyer, amely 24 óra leteltéig a legtöbb befejezett körrel rendelkezik. Körazonosság esetén a leintés pillanatában a pályán elfoglalt pozíció dönt, ha ebben az esetben is holtverseny alakulna ki, akkor a legjobb köridő.

A pálya nem változik, a Brezova Gokartlandet az isten is erre teremtette: szép környezet, tapadós aszfalt, technikás vonalvezetés, bőséges bukótér. 

A nézők a versenypályára semmilyen körülmények között nem léphetnek be, fotósok is csak a szervezők által 2000 Ft kaució ellenében kiadott fotósmellényben (a büfében vételezhető) és csak a versenybírák engedélyével. Mobil WC-k biztosítottak, a paddock területén gépjármű csak addig tartózkodhat, amíg az építés, kipakolás folyik, szombat 11:00-ra ezen gépjárműveknek kötelezően el kell hagyniuk a paddock területét. A járművek a két szabad parkolóban parkolhatnak (a két épület túloldalán). Kivételt képeznek e szabály alól a lakóautók- és utánfutók, melyek a csapatok érdekeit szolgálják, de a területi korlátozást (3x6 méter) ezek sem léphetik túl.

A pálya területén a büfé folyamatosan üzemel, áram a kialakított elosztószekrényekből vételezhető, az áramigényt minden csapat előre jelezze és készüljenek elosztókkal, hosszabbítókkal!

Bográcsozni/grillezni nem csak lehet, de ajánlott is, sátorhely is akad, nyílt tüzet rakni csak a szervezők engedélyével lehet!  A paddock területe nyitott mindenki előtt, ajánlatos vigyázni és őrizni az értéktárgyakat. 

A kijelölt bokszutcába csak és kizárólag a karszalagot viselő csapattagok léphetnek be. A karszalagok száma limitált, a négy versenyzőn kívül maximum további 10 adható ki. A karszalagot viselők semmilyen módon nem akadályozhatják a bokszutcában való közlekedést és minden esetben, amikor a versenyzőjük beáll, azonnal a bal oldalra húzódva, a jobb sávot üresen tartva, kötelesek elvégezni a gyors karbantartást, tankolást (fehér vonallal hosszában kétfelé van osztva a bokszutca).

Az 1-2 percnél több időt igénybe vevő szerelési, karbantartási munkálatokra azonban kizárólag a paddockban kerülhet sor, elkerülve így a tumultust a bokszutcában! A bokszutca teljes területén szigorúan tilos a dohányzás!

A szervezők biztosítanak egy minőségi szerszámokkal felszerelt, szabadon és ingyenesen használható szervizsátrat, ahol szükség esetén bármilyen javítás elvégezhető.

Változik a nevezés is. A regisztráció kétfordulós, pénteken, azaz 2016. június 3-án, lesz az első a Totalbike-on. Nem áruljuk el a regisztrációs kapu nyitásának pontos időpontját, annyit azonban igen, hogy az első körben az a 12 leggyorsabban nevező csapat kap lehetőséget, akik pontosan és gyorsan beküldik a kért információkat. Egyéb kérdésekre e-mailben nem válaszolunk, erre ott lesz a Totalbike Facebook-oldalán létrehozott esemény, mint elsődleges kommunikációs csatorna.

Az első forduló leggyorsabb 12 előregisztrált csapatának e-mailben elküldjük a további tennivalók listáját, azonban regisztrációjuk csak az után biztosított, hogy befutott tőlük a nevezési díj, amely nem változott tavaly óta: 40 ezer forint.

Szóval dióhéjban még egyszer:
- kétfordulós előregisztráció 12-12 hellyel
- az első kapu 2016.június 3-án pénteken nyílik a Totalbike.hu-n
- ha elcsíped, akkor az ott leírtaknak megfelelően regisztrálsz, ha ez sikeres, akkor kapsz egy visszaigazolást
- miután befutott számlánkra a nevezési díj (számlát természetesen küldünk pdf formátumban és nyomtatva is) a regisztrációdat megerősítjük és benn vagy
- a következő regisztrációs kapu 2016. június 6-án nyílik majd

Gyorsnak kell lenni, akárcsak a pályán. Akinek ez bonyolult, annak a 24 órán át tartó robogózást sem ajánljuk. Ha a nevezést követő két héten belül léptek vissza, a teljes nevezési díjat visszakapjátok. A nevezési díjnak a sikeres előregisztrációt követő (tehát az ezt megerősítő e-mail) hetedik munkanapig bezárólag be kell futnia a számlánkra, különben a regisztráció érvénytelenítjük és a helyet átadjuk a várólistán soron következőnek!

Le Visonta a nézőknek ingyenes.

Menetrend:

Július 22-én este már lehet érkezni a pálya mellé, elkezdődhet a kitelepülés.

Július 23. :

9:00-tól gépátvétel
11:00-től eligazítás
12:00-tól szabadedzés és a rajtsorrend megállapítása
15:00-kor rajt

Július 24. :

15:00-kor leintjük a versenyt
17:00-kor eredményhirdetés.

Hülyéknek

Ha az alábbi kérdéseket feltennéd, akkor ne inkább ne tedd fel:

- Simsonnal lehet indulni? - Nem. Szerinted robogó? Na ugye.
- Farmerre csatolt térdprotektor az oké? - Nem. Egyértelműen leírtuk, hogy milyen ruha megengedett.
- Idomokat le lehet szedni? - Elég egyértelműen leírtuk, hogy nem.
- Széles kormányt fel lehet tenni? - Elég egyértelműen leírtuk, hogy nem.
- Többen/kevesebben indulnánk, lehet? - Nem.
- A havernak nincs jogosítványa, de nagyon jól motorozik, ő jöhet? - Nem.
- Miért nincs 125-ös kategória? - Mert nem látjuk értelmét.
- Nem lehetne máskor a verseny? - Nem.
- Lehet előnevezni, mert nem leszek gépközelben nevezéskor? - Nem. Kérj meg valakit magad helyett.
- Nagyon fontos ember vagyok, ugye kapok lehetőséget? - Nem.