A tavalyi fő trollunk ismét versenyben

Le Visonta: MárkASzerviz

2016.07.04. 11:34

Mindegyikük megjárta már a sivatagot, a rekkenő hőség meg sem kottyan nekik. Ismét egy veterán csapat, tavaly is komolyan vették, idén sem számítunk másra.

Tavaly talán nekik volt a leglendületesebb bemutatkozójuk, aztán a felkészülési időszakban trollkodás megalapozott gyanúja miatt majdnem kizártuk őket. Végül becsülettel végigtolták a versenyt, és rajta is maradtak a szeren - idén pedig ismét bejutottak. Tavaly 948 körrel a 12. helyen zártak, lefogadnám, hogy most a top10-et veszik célba. Ja, és folyamatosan füzetbe jegyzetelték, hogy ki mikor mennyit ment, tankolt, pihent - a legdurvább manuális telemetria náluk született.

Miért Márk A Szerviz? Mert Márknak szervize van. Mindazonáltal ez nem egy szponzorált csapat, nem futkározunk mindannyian a legújabb iPhone-nal, de a tavalyi versenyre Márk nevezett minket, és hát minden szentnek maga felé hajlik a keze. Bevált dolgokon meg ne változtass. Így marad idénre motorunk, Póki is, aki egy fekvő Minarelli blokkos Aprilia SR50-ként látta meg a napvilágot, a '90-es évek végén. Honnan a név? Nézz rá! Ez egy limitált szériás, Pókember dizájn darab. Ok, csináltak belőle szebbet is, de gondoltuk, ha már mi tök átlagosak vagyunk, legalább egy szuperhős legyen a csapatban. Amúgy is ő dolgozik a legtöbbet a 24 óra alatt. 

Ki kicsoda? - avagy versenyzők, csapatfőnök, szakács, kukta, kíséretek és kísértetek.

A fantasztikus négyes: Isti, Laci, Márk, Miki.

Laci: mindent darabokra tud szedni. Általában össze is rakja. Éveken át bontott terepjárókat Győrben, valamint a Budapest-Bamakón. Egyszer véletlenül tovább ment, és Fokvárosból kellett hazarepülnie. Nem vicc, tényleg lement addig. Autóval, Budapestről.

 Márk: A legkitartóbb motoros, a 24 órás verseny neki tulajdonképpen túl rövid. Szintén megjárta Bamakót. Motorral. Másfélszer, mert egyszer csak Marokkóig jutott. Igaz, akkor - mivel első nap elhagyta szinte minden pénzét -, úgy döntött, nem költ szállásra, úgyhogy Genova mellől alvás nélkül ment Fes-ig. A város bejárata előtti körforgalom közepén álló szökőkút fogta meg. Azóta össze tudja hasonlítani a marokkói és a magyar sürgősségi ellátás minőségét.

 Miki: munkanélküli média(w)cézár. Budapest-Bamakón vezetett már annyit, hogy a sötét éjszakában hirtelen satuféket nyomott, mert nem akart nekimenni a piramisnak. Halkan mondom, hogy a Budapest-Bamako nem érinti Egyiptomot... Kattintgatásban viszont ő a leggyorsabb, idén neki sikerült időben neveznie.

 Isti: a fentiek ellenére ő is részt vett a Budapest-Bamakón. Ezek után ő a legfelelőtlenebb köztünk. Reméljük, ez majd a sebességében is megmutatkozik. 

 Csapatfőnök, sajtó, ellátmány, szerelő, kisegítő, pszichológus, gyúró, security...

Zoli: az Agy. Csak így, egyszerűen. Minden taktikát, kanyart, kigyorsítást fejből tud, bal kézzel megrajzolja a legjobb íveket. Motoron még senki nem látta.

Gojó: Mi a gond? Ő így írja. Az angolok is úgy írják hegedű, aztán azt mondják: zongora... A legnagyobb szíve neki van. Jön, segít, mosolyog. Rá mindig lehet támaszkodni. Nehezen hihető, de kedvence a Mini és a Vespa. Ha éhesek vagyunk, őt keressük.

András: Inspector gadget. Ellenőriz, mér, gondolkodik. Alkatrészt cserél, kipróbál, visszarakja az eredetit. Kezdi elölről. Ha az első kigyorsításkor ledob minket a ménes, őt kérdezzétek, hogy miként sikerült az SR 50 generátorából kicsiholnia az 1,21 gigawatt energiát a fluxuskondenzátor áramellátásához. (És a fluxuskondenzátort elfogadja a Facebook, mint létező szót)

Csilla, Kata, Márti: grid girlökben is erősek vagyunk. A versenyzajban is tudnak aludni, ami sokkal jobb tulajdonság, mint a tetovált szemöldök. És még el is viselik a nyűgjeinket. Nem csak a brezovai hétvégén.

 Kövesd őket Facebookon!