Nagyobbat csúsztatnak, mint Rossi kanyarban!

Totalbike24: Scooter Apex

2017.06.23. 16:21

Aki rajta tartja az ujját a Magyar Amatőr 24 Órás Endurance Robogóversenyzés (július környékén érezhetően erősebben pulzáló) ütőerén; nos, annak elég ciki, ha a Scooter Apex (7) neve még mindig ismeretlen. Mindenki másnak immár harmadik alkalommal mutatkozik be a Tripla Apex podcast projektcsapata!

Mintha a Scooter Apex csapata kicsit zokon vette volna, hogy tavaly lelepleztem az arcátlan csúsztatásukat az all time rekordról, de ettől csak még jobban vérszemet kaptak - egy kisebb, de nem sértő összeget fel merek tenni arra, hogy ha műszaki hiba miatt kiesnek, akkor azt úgy kommunikálják majd, hogy ELSŐKÉNT FEJEZTÜK BE A VERSENYT!
:D:D:D:D

Eddig kétszer végigmentek, jó eredménnyel, a bugit érzik, szóval érdemes komolyan venni őket a pályán. Én pedig vettem a finom utalást: tiétek a hetes rajtszám.

Szóval bejutottunk megint, méghozzá a leggyorsabb 13-ban, és ha valaki azt hiszi, ez véletlen: korántsem. Van, akinek robogóalkatrész boltja van, vagy csodakezű szerelője, esetleg jól el tud dugni néhány plusz lóerőt a sárhányó mögött gépátvételnél - nekünk meg egy jól felkészült informatikus brigádunk van, akik NSA-tól kiszivárgott kódot csak azért nem vetettek be a jelentkezésnél, mert nem volt rá szükség. Ezek olyanok, hogy a kibertér rezgésit figyelve milliszekundumokon belül megneszelték, mikor nyomta meg Zomborácz Iván az entert, aztán rövid kivárás után (hogy ne legyen feltűnő) már ment is a jelentkezés a kinyomozott e-mail címre.

Ezzel a kecskeméti verseny egyik legnagyobb kihívását a Scooter Apex (7) teljesítette is, innen már minden csak móka, kacagás és habparty.

Egy k is történelem (aka “pofátlan öntömjénezés”) Scooter Apex (7) @ Le Visonta, 2015

A 7-es rajtszámmal indultunk, izgalmas és izzasztó végjátékban az 5. helyet hoztuk el a 24 csapat közül. 24 óra után 1 körrel maradtunk le a negyedik helyről. Akik bekerültek ebbe a mezőnybe, azok nem vicceltek, az utolsó pillanatig kifacsarták a gépekből a maximumot, és azóta is tisztelettel intenek egymásnak, ha találkoznak. Mindemellett a Le Visonta all-time rekordok között miénk volt harmadik leggyorsabb kör! Még akkor is, ha tavaly a Totalbike egy komplett bekezdés szentelt annak, hogy ez az utolsó mondat mekkora csúsztatás (mondjuk lehet, hogy a további értelmezési viták elkerülése érdekében majd jövőre kitalálunk valami más definíciót).

Scooter Apex (7) @ Totalbike24, 2016

Jelentkezésben piszok jók voltunk már akkor is. A varázslatos 7-es rajtszámú motorunkat hosszú és fárasztó verseny után a 16. helyen vittük be - de higgyétek el, tudnánk ezt úgy magyarázni, hogy tulajdonképpen megnyertük a tavalyi versenyt. Pár sör után még mi is elhinnénk. Szóval meglehetősen sokat készültünk a visontai pályára, aztán jött a hír a helyszínváltozásról. Valahogy kibírtuk röhögés nélkül a bejelentést. Bár a versenytechnika sem erre lett felkészítve, és a versenyzőknek sem feküdt annyira a dolog, nem adtuk fel. Az hamar kiderült, hogy a 2016-os cél a robogó és a versenyzők egyben-, a paddock hangulatának pedig toppon tartása, valamint a tempós, de biztonsági versenyzéssel behúzott fölényes, öööö…. középmezőny lesz. Ezeket mind maradéktalanul sikerült is teljesíteni.

A 2017-es csapat: ami bevált, azon nem változtatunk, ‘17-ben a ‘16-os csapat egy évvel upgrade-elt verzióját indítjuk.

A maz: a csapat egyetlen “rendes” pályamotorozásban is tapasztalt pilótája, GP szakértői és elméleti/technikai tudása tenné a csapat bölcs vezérévé, ha már mindenképp kellene egy ilyen pozíció. Meg persze az, hogy tud konzisztensen kurvagyors lenni.

Ess: a legjobb. Csaj. A csapatban. Is. A tavalyi darálóban már bizonyította, hogy nem csak a gender balansz píszí szintre hozása miatt van itt helye, hanem azért is, mert keményen végigküzdötte a srácokkal a 24 órát. Idén sem kérdés, kivel lesz teljes a Scooter Apex (7) team.

Béé: csapatunk nehezen megkerülhető tagja ősi sváb mémgyáros család sarja, ereiben 40:1-es keverék csörgedez. Ha kitartásból kell különóra, hozzá fordulunk mindannyian: 40 fokban egy óra körözés után kevesen tudnak még őszintén vigyorogni, ha lekerül a sisak. Fellépésénel csak technikája rémisztőbb, ugyanis rendkívül hatékonyan takarja el az ideális ívet a mögötte jövő versenyzők elől.

Bandibá: nyilvánvalóan ő az ügyeletes ifjú titán a csapatban. Amikor nem tanácsot oszt nyakkendőben, a világ végén vakációzik, vagy húzza be a Kékszalagot, néha van ideje robogózni is. Jellegzetessége a tökélyre fejlesztett “Effortless Racing” technika. Belegondolni se merünk, mi lenne, ha komolyan venné ezt is, de valószínűleg ilyen amatőrök láttán többen hajítanák tűzbe a versenyzői licenszüket. 

A Nyaras: jelen kontextusban mint sajtós, büszke Hunter Thompsonista médiaipari szakmunkás, folyadékügyi felelős, az egyik Balkezes. Facebook kezelői, kép- és hangrögzítői feladatokat lát el, nyilatkozik meg képvisel, ahol kell. Meg néha ott is, ahol nem. Megnyerő proto-hipszter küllemével könnyen szerez barátokat, a jó sört jól bírja - viszont szolgálatban töménnyel itatni szigorúan tilos, sőt, kifejezetten veszélyes! Mi szóltunk.

A Gépállat: az a döntés született, hogy harmadszor is ugyanazzal a Motowell Corgen RS-sel állunk rajthoz, amivel az elmúlt két versenyen. A két eseménydús versenyszezon után szalonállapotúnak és karcmentesnek éppenséggel nem nevezhető géperejű sárkány megbízhatósága még minket is meglepett, és a tapasztalatok szerint a kifinomult versenytechnika hiányát a beégett rutin és versenyzőink képességei bizonyítottan tudják kompenzálni. Ha még július 15-én is úgy lesz, hogy helyszínnek marad a Kecsóring, jó eséllyel össze tudjuk úgy legózni, hogy az idei versenyen is egyben maradjon. Eddig két ismert hibája van. A kisebbik probléma az, hogy a duda viszonylag random működik. Hol igen, hol nem. Leginkább nem. A nagyobb probléma viszont az, hogy a 7-es rajtszám nélkül nem indul. Leveszed róla és se pöcc, se röff. 

Idei céljaink meg egyéb dolgok, amiket érdemes említeni:

Cél egyben beérni 24 óra alatt a biztonságosan megtehető lehető legtöbb körrel - olyan jó hangulatban, mint az elmúlt két alkalommal. Közhely, de ez itt a lényeg.

És cél nyerni is. Hogy most kiadja-e a hivatalos szabályok szerint a győzelem, vagy egy absztrakt matematikát kell hunyorogva és begombázva nézni hozzá, azt majd meglátjuk a végén, de valahogy megoldjuk, hogy mi győzzünk, az kurvaélet.

Ha eddig nem tűnt volna fel, a 7-ES RAJTSZÁMRA EZÚTON ISMÉTELTEN BENYÚJTANÁNK AZ IGÉNYÜNKET, csak még nem döntöttük el, hogy csak szépen kérjük, könyörögjük érte, fenyegetőzzünk, vagy vesztegetéssel próbálkozzunk. Többen azt mondják, ez már úgymond jár nekünk, reméljük, a szervezők is így gondolják (a döntést megkönnyítendő néhány sört fel tudunk ajánlani!)

Szokásos barát, család és rajongótáborunkkal érkezünk, sátor, grill, sörcsap, magasélet. Jó hangulatot, népes tábort szokott a verseny összehozni, akik kiváló háttérországot biztosítanak a két nap alatt, hogy a versenyzők semmiben ne szenvedjenek hiányt.

Cél még, hogy idén is elfogyjon az összes Balkezes sör, amit kiviszünk - szívesen veszünk bármilyen önkéntes segítséget (és akkor persze a szokásos apróbetűs korlátozás, limitáció és felelősségkizárás: versenyben lévő pilótákat nem itatunk, számukra a versenynap előtt felkészítési, utána rekreációs céllal használható a védőital).

A Facebook oldalunkon folyamatosan csöpögtetjük az információkat a felkészülés alatt, illetve végig közvetítjük majd a versenyt. Ez már tavaly is sikerült, valamennyire vissza lehet nézni, úgyhogy ha eddig még nem lájk, akkor most lájk.

Jövünk, készülünk, és megcsináljuk a Kecsót is!