2017.07.15. 07:39 Módosítva: 2017.07.16. 15:00

Ez itt a Totalbike24, az év legridegebb versenye: ötvenes robogók mennek 24 órán keresztül. Vasárnap 15 óráig, azaz a befutóig itt zajlik a közvetítés a pálya mellől.

17:45

A végén, amikor megbontottuk a gépeket, nem minden volt rendben, ezért a dobogós sorrend a következő:

1. Big Hero 4 SPD ...

2. BME SRT

3. Senior Team

Az eredménylista a ChronoMoto honlapján elérhető, a többivel holnap jövünk. Ezzel a közvetítésnek vége. Köszi a figyelmet!

Alapinfók

Mi ez? - Aminek látszik: 24 órás robogóverseny, komoly és kevésbé komoly csapatokkal.

Hol? - A kecskeméti gokartpályán.

Mikor? - Egész hétvégén. Maga a verseny szombat délután háromkor indul és vasárnap délután ér véget.

Kik vannak a pályán? - Többnyire lelkes amatőrök, de vannak elég komoly csapatok is. Ide kattintva mindegyik csapatról olvashatsz érdekes dolgokat.

Látni akarom!!! Videó kell! - gyere ki a pályára. De itt otthonról is tudod nézni. A link alatt két élő kamera képét is látod a pálya két legizgalmasabb részéről, fullos minőségben - köszönjük az Event-Live-nak!

Élő időeredményeket hol látok? -ITT!

15:00

Srácok, vége a 2017-es Totalbike24-nek! Köszönjük, hogy velünk tartottatok, őrületes verseny volt. Itt látjátok a végét a köreredményekkel.

A győztes a Big Hero, második a ProCaMoto, harmadik a Kimle Scooter Team. De mindenki hős, aki eljött és nem adta fel.

Még jelentkezünk a díjátadó után pár képpel és némi infóval.

14:54

Az első három helyezés motorját megbontjuk, illetve még hármat. Csalásnak nincs helye.

14:53

A Team24 motorjából elment a kompresszió, ezért betolják a végén a célba. Big Hero már érzi a győzelmet, ProCaMoto a második helyen áll, Kimle a harmadik - éppen mint tavaly.

14:50

SpeedFright 1000 körön túl! A Team24H motorja megadta magát!

14:45

Volt egy esés, valaki túltolta! Team24H-nak műszaki gondja van!

14:40

Három csapatot leszámítva mindenki túl van az ezer körön. Ez azt jelenti, hogy az első csapat már több mint 1200 kilométert tett meg nyélgázon egy széria, ötven köbcentis robogóval.

aIMG 7807

14:33

Antinak 25 perce van ledolgozni egy kör hátrányt. Jelenleg egy 6 tizeddel gyorsabb, mint az előttünk menő. Most nagyon jól jön, hogy nem nyúltunk mellé sem a variátor beállításával, sem a gumival.

aaaIMG 7205

14:30

Fél óra van hátra, elméletileg be tudjuk hozni a Viharsarkot, a csapat úgy döntött, hogy kockáztatunk: a fáradt pilótának kiadjuk, hogy engedje el a biztonsági játékot. Ha bukik, a Szkaliczki befog minket hátulról. Őrült befutó lesz

14:21

13:54

Lassan ráfordulunk az utolsó órára, a versenyzők utolsó energiáikat mozgósítják. A Totalbike színeiben Csikós megfutotta a csapatrekordot 1:13.497-tel, ezzel be is előztük a Viharsarok srácait. Van még pár nagy csata: a 7-8-9. helyen a Senior Team, a Moto28 és a Motomax egy-egy körrel követik egymást, a Possible is megcsípheti még a 14. Scooter Apexet. A Technokor Rapid a New Kidsre zárkózik minden erejével.

13:37

A délutáni menésből pár kép - nem csak ez az öt, mögötte rendes galéria van.

13:20

Esés már nincs is, mindenki nagyon okosan megy már. Mi is, a Szkaliczkit megelőztük, de a Viharsarok sajnos bejött elénk, így továbbra is a 25. helyen állunk.

13:17

A New Kids Scooter pilótája eléggé lapra szereli a gépet.

ccIMG 7966

13:07

A MárkASzerviz együtt tankolt a Kimlével, folyamatosan azt nézték, hogy ki lesz-e nyitva az az ülés.

13:04

A Kimle most már kihúzza tankolás nélkül - amióta beletörték a robogójukba a kulcsot, ez náluk elég kényes kérdés. A MárkASzerviz lényegében hiba nélkül ment végig, és négy körre vannak a dobogótól. Két gyors és két nem annyira gyors pilótájuk van, már csak a gyorsakat hajtják, akik behozhatják őket a harmadik helyre. Sokáig bíztak benne, hogy a Kimlének valami műszaki hiba meglassítja az ülésfelfeszítős tankolási stílusát, de ez ugye már tárgytalan.

Kimle Scooter Team
Kimle Scooter Team

A Moto28 még mindig egy körön belül van a Senior Teammel, nem tudtak bejönni eléjük. A Motomax haragosan rombol, behúzták a 10. helyet, a 11. a Vili Kings.

12:19

A mezőny több mint fele már túl az 1000 körös álomhatáron, a Big Hero 4SPD előnye 24 kör az élen, Mögöttük a ProCaMoto, és a Kimle is felfér még  dobogóra. A Team24h sérülés miatt három pilótával, két és fél órás etapokkal folytatják. A pihenős versenyzők álma mégis nyugodt, 13 helyet javítottak a rajtpozícióhoz képest.

Sérülés miatt 3 versenyzõvel, 2 és fél órás blokkokban veretjük. A pilótáink mègis nyugodtan alszanak mert 13 hellyel...

Közzétette: Team24h – 2017. július 16.

12:04

Még három óra hátra van, és még sok hely nyitott. A BME kitúrhatja az AVL-t az ötödik helyről (+2 kör), Moto28 megeheti a Senior Teamet (+1 kör), a Senior ott van a Motoralkatrész.eu nyakán (+1 kör), a Scooter Apex támadja a 24H-t (+1), a New Kids Scooter és a Technokor Rapid is szoros (1 kör). És aztán ott vagyunk mi és a Szkaliczki, akik megelőztek a pilótacserénknél, de még körön belül vagyunk.

11:56

Pályaszéli tudósítónk újabb szokatlan csapatutasítást észlelt.

kocsog

Látjátok? A MotoGP-ben mikor volt ennyi őszinteség? Mert hogy előzésből és esésből nincs ennyi, az alap, de pont a szeretet és az őszinteség az, ami ingyen van.

11:49

GULD IAN HUTCHINSONNÁ VÁLTOZOTT! BEHOZTA A ROBOGÓT A 24. HELYRE! Szkaliczki visszaszorult huszonötödiknek!

A Totalbike cserélni fog, Csikós Zsolt felkészül.

Guld Peti
Guld Peti

11:43

Egy körön belül vagyunk a Szkaliczkivel, valami gond lehet náluk, mert 1:20 fölött mennek.

Beszélgettem a Móka és Kacagással, megtudtam, hogy az utolsó helyüket egy fékhibának köszönhetik. Valami megszorult a Dio ZX-ükön, felforrt a fékfolyadék, és ezt kellett megoldaniuk. Most valamennyire jó, de csak 1:20-as körök jönnek ki a gépükből (rekordjuk 1:14).

10:36

Valami idétlen beállítás miatt az istennek nem tudom beágyazni ide ezt a videót, szóval át kell kattintani, de megéri.

10:13

A videó a Big Hero kerékcseréjéről. Gyorsan és precízen dolgoztak, körülbelül két kört áldoztak fel az előnyükből, vezető pozíciójuk stabil.

10:04

A Team 24H belépett a 1:10-esek klubjába!

10:58

Életképek a délelőttről. A versenyzők már fáradnak, a segítőik egyre inkább csak zombiként lézengenek, a paddock úgy néz ki, mint egy különösen elbaszott Walking Dead rész. A hangulat viszont ötcsillagos.

10:46

Helyreigazítás: Lendvai Zsolti esése igazából hatalmas takarózás volt, nem maradt ép elem a felszerelésében.

aIMG 7240

10:42

A Big Hero kereket cserélt, de még így is van 23 kör előnyük.

9:42

Versenybalesetek előfordulnak: Guld tegnap éjjel hatalmasat esett a célegyenes végén kilökték alóla a motort, az arcán csúszott hosszan. A vállát fájlalja, most indul öltözni, hogy leváltsa Zsoltit, aztán meglátja, mennyit bír menni.

Szerencsére egy ennél sokkal szórakoztatóbb balesetről is beszámoltak nekünk - a neve elhallgatását kérő pilótának nem sikerült időben lejönnie a pályáról. Köszöni, jól van, a féknyomot sikerült azóta kisikálnia a ruhájából.

9:15

Akkora a digóhullám a mezőnyben, hogy a 30-ból 21 csapat olasz géppel megy. Egyetlen Honda, egyetlen Peugeot, öt Yamaha, és egy Motowell.

És extra: Event-Live János szólt, hogy megint megy mindkét kamera! Köszönjük!

9:04

Most jött a hír, hogy Lendvai Zsolti is fikázott egyet - előzetesen azt jósoltam, hogy rohadt nagyot fog esni az éjszaka. Eddig tartotta magát, viszont egyből tovább tudott menni. A célegyenesre ráfordítóban kifutott a fűre, és már nem tudta összeszedni, ezért inkább kontrolláltan elfektette. A TB csapatból eddig csak Csikós nem hempergett.

9:00

A SpeedFright Team elég szépeket takarózott a nagy menés közben, talán ezért, talán másért, de a Peugeot-juk első futóműve elengedte magát. Stump Bandi szinte repült, hogy végre hegeszthet egy kicsit! A célegyenesben bóbiskolt, amikor Sipi riasztotta, másodpercek alatt - de tényleg - felpattant a paddock-robogóként szolgáló Berzire, és zúzott a Szigetszer Szervizpontba, és hergelte is a pákát. A SpeedFright most folytatja a versenyt, a 28. helyre estek vissza.

8:50

A Senior Team a Big Hero testvércsapata - a BH-t alapító Nagy Gábor kilépett, mert úgy érezte, lassítja a többieket, és összehozott egy öregfiú brigádot. Stabil nyolcadik helyen állnak, vagyis lassúsággal nem vádolhatja őket senki.

8:44

Ha van közönségkedvenc jó fej csapat, akkor az a HNKN Club az Aprilia Habanával. Egyértelműen lazulni jöttek versenyzésre teljesen alkalmatlan járművel. Viszont szépen teszik neki, kihozzák, ami a típusban van. 28. helyeken állnak.

8:35

A verseny szép, de nincsenek nagy változások. Már mindenki okosan megy, odafigyelve, tudják, hogy egy esés többet árthat, mint amennyit kockáztatással nyerni lehet. Kevés az 1:10-es idő, a Big Hero így is 1:06-okat megy.

8:09

A Big Hero stabilan vezet, viszont kezd fogyni a gumijuk, előbb utóbb ki kell állniuk cserére. Gyűjtik az előnyt, hogy beleférjen a szerelés. Mi is ellenőriztük a Michelineket a versenygépen, teljesen döbbenetes, hogy alig kopott a két komponensű gumi, ugyanakkor tapad mint az állat. Szerencsére nem taktikáztuk el magunkat az abroncsokkal.

8:05

A Totalbike csapat két óra után lehozta Antit, aki az alakulat leggyorsabb pilótája. Őrzik a rajtszámhoz illő 24. helyet, de a Szkaliczki nagyon jön a nyakunkra, sajnos várható, hogy pár körön belül lehagynak. Előttünk a Magtár Team, akiknek elég nagy az előnye, és Lendvai Zsolti lassan veszi fel a ritmust.

7:20

Galéria a napfelkeltés csapatásról!

7:10

Most látom, Anti belépett az 1:13-asok klubjába, új csapatrekord a Totalbike-nál. A 24 helyen állunk!

7:06

Elképesztő a verseny, most volt a célegyenes elején egy esés - az OEM-Parts-tól esett Boxi, én viszont csak a sisakját láttam, ami ugyanolyan, mint amiben Anti gyűjti éppen az 1:14-es köridőket. Szerencsére nem lett baja senkinek.

06:36

A ProCaMoto ismét élőben adja az onboard videót - a második helyen állnak, elég jó előzéseket látni.

06:17

Nem egy csapat kimondottan várta az éjszakát.

A napfény beesési szöge egyre jobban hasonlít arra, amit a későn kelők is ismernek, várhatóan a levegő is kezd felmelegedni, de most még elég didergős itt a pálya szélén.

06:14

Elképesztő mekkora különbség van a mezőny két vége között. 170 kör - tehát ha nem időre, hanem megtett távra menne a játék, jelen állásnál az utolsó helyezés még órákat menne, mire beérne.

06:05

Éjszakai, nomád life hack trükkök a Motoralkatrész.eu csapatától:

06:02

A MárkASzerviz sajtósa szokatlan művészeti projekttel állt elő, a teljes tudósításukat az elmúlt időszakuk csavargásainak a képanyagából rakja össze.

05:55

A Big Hero az éjjel futott egy újabb körrekordot.

05:50

Ne maradjatok le a Vili Kings félidős összegzéséről, amiből kiderült, hogyan este vissza a 29 helyre fékcsere miatt, és aztán hogyan küzdötték vissza magukat. Három órája megcélozták a top10-et, és be is jött!

05:40

A Totalbike csapata a 24., ennyire jól még nem álltunk. Olyan csapatokat szorítottunk magunk mögé, mint a Viharsarok Team, akiket eddig csak akkor tudtunk lehagyni, ha éppen kerékcserére álltak ki (legjobb körük 1:07 volt!), vagy a Szkaliczki Team-et, akik simán pörgették az 1:10-es köröket.

Guld kolléga különösen tartott a hajnali idősávtól, de különösen jól megúszta, egyetlen eséssel lehozta azt a szakaszt, amikor egyébként bármilyen szituációban képes elaludni.

05:32

A BME SRT sajtósa résen volt az éjjel, és nem hagyta ki a félideji Insta-posztot:

05:30

Éjszaka voltak kalandjai a Szkaliczki Teamnek is:

05:28

El ne sikkadjon a Magtár Team tegnapi like-mágnes bejelentkezése.

05:25

A Big Hero továbbra is az élen, ráadásul sikerült némi előnyt összehozniuk, 16 körrel mennek a ProCaMoto előtt. Harmadik a Kimle, 25 körrel lemaradva. Ez egyébként a tavalyi dobogós sorrend is egyben. A Vili Kings szépen jön fel, most éppen a 10. helyen futnak. Idő közben a BME SRT is előre lépett a hatodik helyre. A top10-ben két csapat van, akik idén indultak először: a Big Hero B-csapata, a Senior Team és a Rém Team B-csapata, az RX Monsters.

És egy kép a hajnalt megélő New Kids Scootertől:

05:16

Éppen most futja meg a Totalbike csapat a saját legjobb idejét, Csikós Zsolt 1:14-et ment, ami elég tisztességes tempó.

00:55

És most egy kis adásszünet következik, a live stream megy, az időeredmények élőben frissülnek. Pár óra pihenő múlva folytatjuk a hírfolyamot.

00:50

A háttérstábok félkómában vegetálnak, a pályán viszont megy a küzdelem. Ez az a pont, amikor nem szabad magára hagyni a pilótát, folyamatosan tartani kell vele a kontaktust, mutogatni nekik a köridőket, hogy érezzék a törődést. Az éjjel, segítők nélkül hajtó pilóta a legmagányosabb - úgy kell elképzelni az állapotot, mint az űrbázistól elsodródott asztronautát. Lelkileg megterhelő helyzet, éjjel a háttércsapat munkája ezért duplán fontos. A Totalbike csapatból most Lendvai Zsolti megy, egyelőre keresi az íveket, több necces helyzeten van túl - a célegyenesben majdnem nagyon súlyosat ütközött egy nagy sebességkülönbséggel, agresszívan beszúró SR50-nel, de ügyesen mentet, viszont utána körökre kiesett a ritmusból.

Az élen nincs nagy átrendeződés, a közepén és a végén tisztán látszik, hogy amelyik csapat frissen cserélt, az lassabban is megy.

23:57

Pár kép az éjszakáról.

23:45

A Szkaliczki Teamnek sürgős szerelnivalója akadt. Nem szeretnék elhagyni az első futóművet... jelenleg a 22. helyen állnak.

22:35

Így megy a második helyen álló ProCaMoto pilótája. Ők élő képes kapcsolatban vannak a paddock-kal, a csapat folyamatosan látja, mit megy pilóta.

23:24

Stratégiai szivárogtatás a New Kids Scootertől:

23:22

Rapid helyzetjelentés az OEM-Partstól:

23:20

A Vili Kings leggyorsabb pilótája van a pályán, tudtak futni 1:08-as időt, és jönnek fel, 14. helyen állnak, és másznak rá az RX Monsters-re. Meglátogattam a BME csapatot is, akik stabilan a hetedik helyen mennek már órák óta. Kitapasztalták a megfelelő csereritmust, 1 óra 20 percenként váltanak pilótát - eleinte óránként tették, míg ki nem ismerték a robogójuk fogyasztását. Érdekesség, hogy a gépükben komplett telemetria van, de nagyon lassan haladnak az adatok feldolgozásával.

Az eső elkezdett szemerkélni, ennél több nem várható, nem gondolom, hogy ettől lassulnának a csapatok. A Big Hero például biztosan nem, most csavartak egy 1:06-ot.

Az éjszaka mindig nehéz, amíg a pilóta nem szokja meg, nagyjából olyan, mintha nulláról tanulnák újra a pályát, tehát a frissen becserélt tagok eleinte lassabbak, majd egy idő után újra megtalálják a nappali tempójukat. A versenygépeknek jót tesz a hűvös, a léghűtéses gépek új életre kapnak. A Vili Kings a hajnali négy órát várja, a csapattagok bevallása szerint olyankor már melegszik az aszfalt de a levegő még hideg, vagyis ideálisak a körülmények egy körrekordhoz.

22:55

Ha van az olvasók között esztétikára fogékony bagoly, élvezni fogja az indokolatlanul hosszú naplementés galériát. A legfotogénebb napszak menőiről 33 kép. Időközben a Big Hero három kört karistolt össze, a Kimle pedig behúzta a harmadik helyet. A Márkaszerviz is javított, a SpeedFright pedig 28., de csak azért, mert hatalmasakat esnek - elgörbülő kormány és hasonlók hátráltatják a haladásuk. Valószínűleg a gumijukkal lehet valami baj, mert olyan helyeken buknak, ami mással nem indokolható.

Csikós nemrég jött le a pályáról, előre szólt, hogy nem lesz gyors, de esni sem fog. A Race Face pilótájával meccselt sokat, behozta a gépet 25-nek, most Anti ment fel enyhén sérülten, és szokja a sötétet, most éppen a 26. helyen állunk. Csík piszkosul élvezte, nagyjából olyan konzisztens időket ment, mintha átlagtartó versenyen lenne. Abban mindenképpen igaza van, hogy most okos versenyzésre van szükség.

22:44

Bistei kolléga szokatlan csapatutasítást szpottolt a pálya szélén.

bistei

22:43

Az OEM-Parts esésének elkövetője és a veszteség:

22:35

Rossz és jó hírek a Team24-től:

És rövid helyzetjelentés a Magtár Team-től, akik a 23. helyet őrzik:

22:30

A Big Hero összeszedett egy kör előnyt, mögöttük a ProCaMoto. A Motoralkatrész.eu betört a harmadik helyre, Kimle a negyedik, az AVL az ötödik, a Márkaszerviz lecsúszott a hatodikra - ők nagyon okosan mennek, eddig lehozták esés nélkül, nagyon-nagyon figyelnek, hogy konzisztensen és tisztán menjenek, és eddig bevált a stratégiájuk.

21:45

Fontos pillanat: lerohadt a Big Hero robogója, aztán jött a B-csapatuk, a Senior Team, és letolta őket a bokszba. Ha már Big Hero: megint vezetnek.

aIMG 6535

21:40

A lányok nem engedik a dehidratációt!!!

apiroska

21:34

Tuti képek a naplementéből Börcsök Roland gépéből. 10 fotó, ami bizonyítja, hogy áldott szerencsés, aki a naplementést idősávot kapja meg a csapattól.

21:31

A Race Face sztárja, Drapál Feri hatalmasat esett a mérleg-kanyarban, fejét is odaverte, de jól van, azóta vissza is ment a pályára. A képen az a kellemetlen pillanat látható, amikor Feri még nem tudja, hogy a mögötte jövő ki tudja-e kerülni (ki tudta kerülni). A verseny során a top3-ban is meccselő Race Face jelenleg a 17.

drapalIMG 6590

21:10

Szépen sötétedik befelé, élen ProCaMoto-Big Hero csata, egy körön vannak, ha így megy tovább, a Big Hero visszaáll az élre. A Márkaszerviz a harmadik három kör hátránnyal, a negyedik AVL pedig a seggükben van, egy kör köztük a differencia.

Volt egy tisztességes takarózás az OEM-Parts-nál, elmesélték az esetet: "a kék Aprilia nem engedett el, már három kört vonatoztunk, amikor úgy döntöttem, hogy a bokszutca előtti hosszú kanyarban gyorsabb vagyok, és kívülről elmegyek. Nyélgázon egyszerűen csak elfogyott a tapadás". A fékük felfogatása is letört, ez a hiba sok szerelésbe és visszaesésbe került, jelenleg a 21. helyen állnak.

A Kimle is beszámolt egy csúnya esésről, előzés közben a hotel előtti terelőket rendezték át, illetve a Possible csapatának egyik tagja ellátásra szorult, a válla ficamodott ki.

21:00

Tuti galéria a kora estéről.

20:56

Anti és a PwC csapat közös esése utáni pillanatok. Anti ugye elcsúszott, a mögötte érkező pedig áthajtott rajta. Szerencsére nem tört semmije, de a gerincvédő mintája kivehető a hátán még mindig. Hordjatok gerincvédőt!

20:42

Rohadt nagyot lehet esni. Itt a bizonyíték, hogy nem a levegőbe beszélek.

20:40

A New Kids Scooter a 19. helyről jelentkezik:

20:32

Más is kreatívan szerel.

20:30

Minden borult. A Big Hero Piaggio Zip SP2-je megint megállt, a szatellit csapatuk, a Senior Team segítségével jutottak le a pályáról. Ezzel csúnyán visszestek, de 15 perc alatt visszajöttek a második helyre. Most a ProCaMoto áll az élen. A Kimle minden tankolással sok időt veszít, estek is a boksz előtt, most a hatodikok. A Márkaszerviz nagyon okos és stabil motorozással behúztak a harmadik helyre.

19:40

Csikós Zsolt felkészül, mindjárt indul. Úgy nyilatkozott, hogy óvatosan fog menni, mert nagyon sokat buktunk az eséseken és a szereléseken, amiket aztán csak úgy lehetne visszahozni, ha még nagyobb eséseket kockáztatnánk.

A mezőny végében harcolunk, de nem adjuk fel. És még több mint 19 óra van hátra!

19:30

A Magamura Team még mindig top10-ben a Joggal. 

19:27

Csak ránézek, milyen képek vannak Instán #totalbike24 hashtaggel:

***** #hnknclub #totalbike24 #racing #habana **

Vivien Magyar *** (@magyar_vivien_) által megosztott bejegyzés,

19:18

Big Hero az élen, ProCaMoto a második, Kimle a harmadik. Mi a szerelések miatt visszaestünk a 28. helyre. Az élő időket itt tudjátok nézni.

Mint megtudtam, Guldnak nagyon fáj a bokája, de még húsz percet megy.

19:15

Guld esett, a kipufogónk kilyukadt, Stump Bandi viszont kézműves fogásokkal kijavította. Így Peti tudja folytatni a menést, Csikós felkészül, még kávézik, utána beáll menni - ez lesz az első felmenetele. Anti visszajött a kórházból, nem tört semmije, de már nagy valószínűséggel nem fog tudni versenyezni.

18:55

Big Hero az élen, ProCaMoto a második, Kimle a harmadik. Hoppá, nem is, Kimle bejött a második helyre!

18:50

Több csapatnál is elgurult a gyógyszer, bő három és fél órája megy a verseny, de már most olyan csúnya beszúrásokat látni - valamelyiknek esés is lett a vége. A pályabírók ezeket most már külön figyelik, és a másokat veszélyeztetően előző csapatokat kiállással büntetik.

Közben kiderült, hogy a PwC Apriliája végleg megadta magát, számukra véget ért a verseny, ha sikerül is hétvégén dugattyút és hengert szerezniük, esélytelen, hogy az utolsó helynél előrébb lépjenek. Visszalépő csapat miatt jutottak be, két hetük volt a felkészülésre.

A Totalbike csapatából Guld Péter van fenn, a szerkesztőségi MotoGP és Man TT szakértő. Ő legnehezebb csapattag, ennek ellenére simán hozza az 1:15 körüli köröket. Valószínűleg Michael Dunlopra gondol közben.

Kattintsátok végig a galériát, van benne egy csomó jó kép.

18:15

A középmezőnyben sem dőlt el semmi. Az OEM-Parts Stomp Attikával  - ő az, aki magára tetováltatta a verseny logóját - van fenn a pályán, 1:12-es körökkel a 16. helyen állnak - négy csapattal vannak egy körön belül. Az OEM-Parts utánpótlás csapatának cikizett Magamura Teamtől hiába csábítottak át alaptagokat, a Magamurások a JogHézagnak nevezett Yamaha Jogjukkal a kilencedikek - a top10-ben ők az egyetlenek, akik kistestű, kicsi és vékony kerekű robogóval mennek.

18:10

Minden átrendeződött fél óra alatt. A Big Hero visszavette a vezetést - olyan tempót mentek, hogy a lendületben lévő Kimlét simán kikerülték, lényegében fék nélkül rombolták a köröket. A Kimléék Piaggiojába beletört a kulcs: a motor jár, leállítani le sem lehet, tankolni pedig csak úgy tudnak, ha felfeszítik az ülést Szigetszer Tomi Volvojának a kerékkulcsával. Mire erre rájöttek, elég sok kört bukta, most éppen a hatodik helyen állnak. A Motoralkatrész.eu a második, a Márkaszerviz pedig védi a harmadik helyet. A ProCaMoto versenygépén Szira Roland ment lendületes köröket, és tornázza vissza a csapatot a dobogó felé. A verseny első 13 helye 10 körön belül van.

17:22

A leborult mindenit, a Big Hero ment egy 1:04-es kört!!! Visszajöttek másodiknak, a Raceface 9-re esett vissza. A ProCaMoto hatodikra esett vissza.

17:09

A PwC Nyélgáz ment át Antin, sima versenybaleset volt. Viszont a karma nem viccel, besült a blokkjuk hűtésprobléma miatt (vagy Anti válla zúzta meg?), most hengert és dugót vadásznak.

17:07

Itt van Börcsök Roland pazar galériája a rajt utáni történésekről, érdemes végigkattintani. Adja az ívet.

17:01

A Szigetszer szervizpontban hatalmas szerelések mennek, karburálás, görgőcsere - ez utóbbit a Clindi by Motomax adta elő rekord gyorsasággal, olyan tempóban húzták szét és rakták vissza a hajtást, hogy felfogni nem volt idő. A sok szerelés viszont visszaeséssel járt. Az egykor dobogós PwC Nyélgáz az utolsó,  előttük a csupa hobbiversenyzőből és kupákat közelről is ismerő tagokból álló Vili Kings, és csak hátulról a harmadik a mezőny leglassabb járművével, az Aprilia Habanával csapató HNKN. Előttük áll a Technokor Rapid, a 25. helyen pedig ott szerkesztőségi csapat. Lendvai Zsolti szépen és kitartóan megy, utolsó helyről javított öt helyet - vagy engedték előre a sokat szerelő csapatok.

16:45

Ilyen egy mesteri előzés a mérleg-kanyarban. Előadja a Kimle Scooter Team, jelenleg vezetik a mezőnyt, két körrel a Motoralkatrész.eu előtt. A második, harmadik, negyedik és ötödik helyen állók egy körön belül vannak.

16:35 - Anti: így estem el
Valamivel több mint húsz perce mentem, és kicsit összejött az önbizalom. Elkezdtem érezni a gép határait, már nem álltam pánikszerűen egyenesbe, amikor leért a lemezke, Tom szerint már 1:16-os körök is összejöttek. Iszonyat éles harc megy az első helyért, és mivel nem akartam elcseszni mások játékát, alkalmanként elengedtem az élbolyt, utána tudtam faragni a saját köreimet. A box melletti sikán balos-jobbos-balos kombóját (úgynevezett mérleg kanyar) fűztem, amikor a középső terhelésváltásnál elment a hátulja. Sem a mozdulat nem volt szögletes, sem a tempó halálos, éreztem, ahogy finoman megúszik a hátulja, azt igazából nem is éreztem, amikor földre kerültem. Ellenben azt rohadtul, amikor a mögöttem jövő átment az alkaromon, aztán nekicsattant a bordáimnak. Ahogy megy ki az adrenalin, egyre jobban fáj a kezem, bízom benne, hogy idővel jobb lesz és vissza tudok menni. A harc még a lassabbak közt is kemény, sosem gondoltam volna, hogy majd 50 köbcentivel ilyen izgalmas lehet a menet. 

16:07

A papírforma ismeretlen errefelé, de teljesen. A Race Face bejött a második helyre, a Senior Team előrébb áll, mint a Big Hero. Őrület van. A Possible és a Race Face egymás után hozza a 1:09-es időket - elképesztő a tempó, ezt a verseny előtt egyszerűen nem tudtuk elképzelni. Az eddigi rekordot a Kimle tartja. Ahogy leírtam az előző mondatot, több csapatnál megszülettek sorban a 07-es körök.

16:00

A videó a rajtról.

15:55

Elég sok csapatnak kell szerelnie: a 24H Team motorja megállt, a Vili Kings folyamatosan féket szerel, a Motomax karbit állít - miközben az élen öldöklő harc megy. Az első négy csapat egy körön belül áll, a Possible teljesen rámászott az élen álló Kimle Teamre. Mögöttük a Race Face és a ProCaMoto harcol - a bulibárók elég kemény ellenfelet kaptak, Drapálék csapata nem viccel.

15:30

Te jó ég, mit történik itt! Háromkor elrajtolt a mezőny, a Big Hero beállít az élre, de kontakthiba miatt ki kellett állniuk. Anda Csaba futva tolta le a motort, majd gyors szerelés után mehetett vissza. Aggódtok? - kérdeztem csapattársát, Flegár Györgyöt, aki tömören összefoglalta a csapathangulatot: "leszarom".

Az első tíz percben sorozatosak voltak az esések, egymás hóna alatt mentek el a versenyzők. A Totalbike csapatában Anti hatalmasat esett, a most szerelik a robogót. Anti egy másik versenyzővel akadt össze, és erősen összecsukta a motort, és magát is megütötte - igazából az fáj neki, ahogyan a mögötte érkező, aki vagy meglökte, vagy nem, de átment Anti kezén.

A robogó gyors bontás és javítás után megy tovább. Zsolti váltotta. Anti utánadobott még egy jó tanácsot: ésszel, mert ez rohadtul fáj. A kiállás miatt visszaestünk az utolsó helyre.

A Kimle Scooter Team vezet, őket szorongatja a ProCaMoto, de az első 9 csapat egy körön belül van. Ebből bármi, de tényleg BÁRMI lehet. Érdemes a nézni a két élő kamerát, percenként van három nagy előzés és két történés.

Volt még egy csúnya esés az egyenesben - senki nem érti hogyan - bár úgy nézett ki, hogy kitekeredett a pilóta lába, de szerencsére minden rendben.

14:04

Egy óra pihenő van még a rajtig, a Totalbike csapata a versenyzők sorrendjével sakkozik, mások szerelnek -  a Possible csapat például szembesült a leérő kipufogó problémájával, a mi versenygépünkhöz hasonló védőlemezt barkácsolnak fel Anti segítségével. Enélkül előbb-utóbb kilyukadna a könyök.

Nagyon vártuk a Race Face eredményeit, az ő csapatukban versenyzik Drapál Ferenc, a valaha volt legnagyobb magyar motorversenyző fia - de nem csak édesapja miatt érdekes, a 90-es években magyar bajnok volt.

"Határozottan élveztem, összejött pár tiszta kört, de sokszor kiesem a ritmusból, ezeket a kis elbaszások kéne elhagyni" - nyilatkozta Anti, a Totalbike csapat gyors embere, miközben lehámozta magáról a bőrruhát. A csapattanácskozás során arra jutottak, hogy ő rajtol.

13:30

Nagyon durván mennek le az idők, a Big Hero már 1:07-et megy. Utánuk az AVL csapata talált egy 1:09-es kört, ezzel jelenleg övék a második legjobb. A Motomax idénre nagyon gyors és tapasztalt pilótákat igazolt, ez látszik is az idejükön, 1:10 alját hozzák. A negyedik legdurvábbat a Possilbe mente a Yamaha Aerox-szal - három esélyes csapat, a Senior, a Kimle és a ProCamMoto az 5-6-7. helyen állnak.

Közben kiderült, hogy a Vili Kingsnek hengert kell cserélniük, valami retek no name hengerük van, amit lecserélnek inkább egy kopott gyárira. A kopott hengerrel is tudtak egy 13. legjobbat menni - a motorjuk nem űrtechnika, ez az eredmény ennek fényében elég komoly.

Azt hiszem, megvan a Totalbike csapat gyors embere, Anti 1:16-os időket tudott menni, ami a 26. legjobb - nagy szó, hogy ezzel be tudtunk menni az OEM-Parts veterán versenyzői elé.

A mezőny elképesztően erős, nagyon látványosan menő csapatok is csak a középmezőnybe tudták kvalifikálni magukat. Ez viszont az ég világon semmit nem jelent a verseny szempontjából, mert nem egy gyors kört kell menni. 24 órán keresztül kell kitartani.

12:34

Megy az edzés, a legjobb időt a Big Hero hozta el, 1:10-et ment a leggyorsabb pilótájuk, és szerényen azt nyilatkozták, hogy így is benne hagytak két-három másodpercet a pályában (azóta 1:09). Látványosan nagyot megy a Kimle Scooter Team, a Sáling testvérek villámgyorsak a bordó Piaggio Liberty-vel, az 1:10 tetején mennek. A ProCaMoto 11-es köröket megy, ez egyébként a tavalyi dobogó, csak a sorrend nem stimmel.

A Clindi by Motomax tudja a negyedik legjobb időt, de ők a karburátorcserére panaszkodnak, azt mondják, hogy az elcserélt (technikailag eredeti állapotra visszarakott) alkatrészekkel nem megy a motorjuk. Szkaliczkiék vérszemet kaptak, ötödik helyen repesztenek.

A Totalbike csapata az utolsó előtti legjobb időt futotta, a Guld Peti ismerkedett először a pályával, a most Csikós a zúz. Előreláthatólag át kell görgőzni a gépet.

Miheztartás végett: aki 1:15 alatti időt megy, az nagyon gyors.

11:55

Pár perc múlva kezdődik az időmérés és a szabadedzés, az élő eredményeket itt tudjátok követni. A csapatok már hergelik a gépeket a paddock-ban, indul a nyüzsgés a pálya bejáratánál.

11:25

Megoldódni látszik a Viharsarok karburátorproblémája. A Clindi by Motomax csapat szintén megbukott a gépátvételen a karbival - egyiküknek 17-es volt 12-es helyett, a másiknak 12-es 17-es helyett. Kicserélik a kettőt, és onnantól a robogóik megfelelnek a kiírásnak, és elindulhatnak az év versenyén.

A csapatok most veszik át transzpondereket (az időmérő-jeladót), utána déltől kezdődik az edzés és az időmérés másfél órája. Érdemes lesz figyelni, mert elég hamar kirajzolódnak az erőviszonyok. A verseny viszont 24 órán át tart, nem elég gyorsan menni - el kell kerülni az eséseket, a szerelést, jó stratégiával kell nekivágni, ügyesen beosztva a pilótákat, illetve nagyon fontos a háttérstáb munkája. Nem mindegy, hogy mennyit töltenek a bokszban tankolással és pilótacserével, kell-e gumit vagy fékbetét cserélni, stb...

Az eligazítás előtt befutott a negyedik Totalbike-pilóta, Csikós Zsolt, a veteránozás pápája és prófétája.

 10:50

A gépátvétel lezajlott, egyedül a Viharsarok Team akad fent a rostán - versenygépükön a gyárinál nagyobb karburátort találtak. Nekik most nagy dráma van kialakulóban: a kérdés, hogy a versenyig sikerül-e szerezniük 12-es karbit - ha valakinek a környéken van, szívesen veszik a segítséget.

Közben elindult az előkép két kamerával, 12-kor indul a szabadedzés, háromkor a futam.

9:40

Megérkezett Guld Peti, vele együtt már itt van a TB csapat háromnegyede. A pilóták még nem izgulnak - túl fáradt vagyok az izguláshoz, nyilatkozták.

A szerkesztőségi csapat háromnegyede
A szerkesztőségi csapat háromnegyede

A gépátvételen vidám a hangulat, még két motort kellett megbontani a vizsgálathoz, de eddig mindent rendben találtunk. 

9:17

A csapatok folyamatosan regisztrálnak, átveszik a rajtszámukat, a karszalagokat és a segélycsomagot, amiben szerszámok, szerelőkesztyű és hasonló hasznos holmik vannak - például láthatósági mellény is, amit az éjszaka kötelező lesz viselni. A pálya gyors, ha valaki esik, így talán kisebb az esély, hogy keresztülhajt rajta a mögötte érkező.

A segélycsomag tartalma
A segélycsomag tartalma

11-től eligazítás, 12-től szabadedzés, háromkor rajt - addigra beizzítjuk az élőképet is, hogy látni is lehessen a történéseket.

9:04

Egyre hosszabb a sor a gépátvételnél, robogót már kellett megbontani - a Szkaliczki Team Yamaha Jogja lett gyanús, de az idomokat leszedve kiderült, hogy minden rendben. A ruhák terén viszont kellett visszadobni -  egy csizmát és két bukósisakot alkalmatlannak minősítettek a versenyre.

Szakliczki Team bont - végül minden rendben volt
Szakliczki Team bont - végül minden rendben volt

8:40

Javában pörög a gépátvétel, van néhány gyanús robogó, aminél bele kell pillantani a hengerbe. Eddig még mindenki átment, a védőfelszerelések is rendben vannak - bár elcsíptük Gépátvétel Gábort, amint egy sisakot nézegetve felsóhajtott: "elképesztő, milyen sisakokat hordanak emberek".

A Totalcar sátránál Becsületesnepper már süti a reggelit a csapatnak, mármint a csapat jelenlévő részének, Guld "Man TT" Péter még 20 kilométerre van, Csikós pedig el sem indult.

7:47

Kisütött a nap, a Totalbike szerkesztőségi csapata aktívan szerel - biztonsági szempontból levesszük a hátsó irányjelzőket, az elsőket pedig leragasztják. Ez azért fontos, mert esésnél nem szórják meg szilánkkal a pályát. Ez egyébként előírás, ugyanebből a megfontolásból a tükröket is le kell szerelni a versenygépekről.

Nyolckor kezdődik a gépátvétel - ekkor Gépátvétel Gábor átnézi mind a 30 robogót, ellenőrzi a versenyzők felszerelését, hogy megfelelnek-e a szabályoknak. Szériaállapot kell, tuning a variátort leszámítva tilos.

7:31

Ébredezik a pálya, a csapatok elkezdtek magukhoz térni. Nyolckor kezdődik a gépátvétel, most még nem látszik, hogy nemsokára 30 őrült csapat fog összeérő könyökkel meccselni a kanyarokban - mindezt 24 órán keresztül.