TB24: végeredmény és kizárások

2017.07.17. 15:26

Kiket zártunk ki és miért? Miért ilyenek a szabályok? Mi lesz a jövőben?

Iszonyatosan nagy verseny volt a hétvégén. A kellemes részén túl vagyunk - minden bámulatosan simán zajlott, a hangulat remek volt, a csapatok és a versenyzők minden várakozást felülmúltak kitartásban. Nyugodtan kijelenthetjük, egyedülállót hoztunk össze a csapatokkal és a versenyzőkkel közösen. Baráti hangulat volt mindenhol, éppen ezt képzeltük el, amikor három éve belevágtunk az egészbe.

A verseny nagyon kinőtte magát. Bulit szerveztünk laza kiírással, laza hangulattal, a vitás kérdéseket eseti döntésre bízva - a motorverseny viszont egészen más műfaj. A műszaki oldalon ezért igyekeztünk szigorúak lenni, hiszen a jó érzést rontja el, ha valaki úgy nyer, hogy az nem szabályos. A végén sok minden dőlt, nagyon-nagyon rossz érzés volt csapatokat kizárni.

Először a második helyen beérő ProCaMoto bukott meg - pedig éppen ők kampányoltak azért, hogy a verseny végén az első három helyet szedjük szét. A döntést elfogadták, egy nagyon korrekt üzenetet tettek közzé. Köszörülésnyomok árulkodtak, hogy valaha háztáji módszerrel próbáltak többet kihozni a blokkból.

Utánuk a harmadik helyen beérő Kimle Scooter Team bukott meg az ellenőrzésen, az ő hengerük csatornáin szintén utómunka nyomai voltak, ami nem fért bele a gyáriság kritériumaiba. Profi volt a hozzáállásuk, ugyanúgy, ahogyan a pályán - nem ma kezdték a motorsportot, elfogadták a döntést. Amennyire láttam, ők is megdöbbentek - ez sajnos benne van a pakliban. Tudták, hogy az első három helyezett blokkját bontjuk; ha nyilvánvaló lett volna számukra a saját hengerük milyensége, nem küzdöttek volna az utolsó pillanatig. "Mi egy 23 éves Scarabeóval indultunk, aminek a futóműfeszessége is annak tudható be, hogy három éve nincs olaj a teleszkópban, a hátsó gumi is az volt, amivel végigmentünk tavaly is, sőt, még fékbetétet sem cseréltünk, mert ránézésre azt is jónak láttuk" - nyilatkozta versenyzőjük. Reklamálás helyett egy másik csapat tagjával foglalkoztak, aki rosszul lett, és figyeltek rá, míg kiért mentő.

A MárkASzerviz teljesen amatőr csapatként jött el, és végig rendkívül okosan mentek, náluk a henger csatornái érintetlenek voltak, viszont nagyon sokadik túlméreten állt a méret. Kevés szabályt írtunk ki - a legfeljebb 50 köbcenti viszont ezek között volt, nagyon egyértelműen fogalmazva. Őket sem gyanúsítjuk rosszindulatú csalással, egyszerűen ők sem gyanakodtak, hogy bármi nem stimmel.

Egészen pontosan ezt írták a verseny után: "Negyedikek lettünk, és mivel előttünk két csapatot kizártak, a mi SR 50-ünket is szétkapták. Kiderült, hogy 53 cm3, mert negyedik túlméretes dugó van benne. Minket ezért zártak ki, ez mondjuk le volt írva. Szomorúak vagyunk, nem volt szándékos".

Az AVL Full Throttle Racing Teamnél különösen kellemetlen volt a helyzet, mert a verseny előtt én adtam nekik félreérthető információt, azt mondtam, hogy a henger öntési hibáit levehetik. Ami miatt ennek ellenére kizártuk őket, az mennyiségi kérdés volt - a mi véleményünk szerint bizonyos felületmódosítások túlmutattak a tisztításon. Végül hosszas rágódás és vita után abban maradtunk, elvesszük az ötödik helyüket. Nagyon nehéz volt meghozni ezt a döntést, de végül korrektül elfogadták - "a verseny végi helyzettől függetlenül szeretném megköszönni a versenyt, mert idén is nagyszerű volt, és hatalmas feeling volt a részvétel!" - írta utána az egyik pilótájuk.

Nagyon sokat tanultunk ebből az esetből. Sokkal szigorúbb kiírást fogunk gyártani, olyat, mint a normális motorversenyeken van – mármint úgy normális motorversenyeken, amiket nem azért szerveznek, hogy baráti hangulatban együtt robogózzanak a szórakozásra és a bulira fogékony népek.

Most van egy évünk kitalálni, hogyan lehet megőrizni a hangulatot és a barátságos légkört, miközben a verseny tisztasága sem lesz megkérdőjelezhető. Nagyon sok reklamáció fut be arról, ki, hogyan értelmezte a gyári állapotot - ez a része így sikerült. A verseny nagykorúvá válásának vannak stációi - elértünk arra a pontra, amikor az amatőr buli jelzőt kinőtte a Totalbike24. Itt az idő profi rendezvénnyé tenni.