2018.06.13. 08:34 Módosítva: 2018-06-13 08:34:08

Világszinten különleges, amit évről évre összehozunk veletek, három év alatt egy vicces ötletből rendes verseny lett. A korábbi tapasztalatok alapján újraírtuk a szabályokat, pár új elem került be, párat elengedtünk, párat pontosan körbeírtunk, a lényeg, hogy lesz változás a tavalyihoz képest. Ha neveznél, ez legyen a Bibliád!

Mi a fene ez?

A Totalbike24 egy 24 órás robogóverseny, az idei lesz a negyedik. Innen indultunk, jártunk itt is és ez volt tavaly.

Ha szponzorként szállnál be, ezt neked szól.

A fotogén arcok a naplementét választották
A fotogén arcok a naplementét választották

A verseny 2018. augusztus 4-5-i hétvégén lesz a Kecskeméti Gokartpályán. Egy csapat öt főből áll - négy versenyzőből és egy sajtósból. A versenyzők, ahogyan a nevükből kiderül, felváltva versenyeznek az egy darab robogóval. A sajtós pedig a csapat kommunikációjáért felel, ő tartja a kapcsolatot a szervezőkkel, ő küldi a verseny előtt a bemutatkozó cikket, és ő felel azért, hogy legyen a csapatnak egy Facebook oldala, melyen hírekkel szolgálnak a felkészülésről, gyűjtik a rajongókat, és verseny alatt ott közvetítenek a csapat állásáról, az őket érintő történésekről. Ez tehát nem változik az elmúlt évekhez képest.

Csaba bástya sehol nem vette el!
Csaba bástya sehol nem vette el!

A versenyzőkre viszont új szabályok vonatkoznak. A Totalbike24 deklaráltan amatőr verseny, tehát csak olyanok indulhatnak, akiknek nincs, és az elmúlt öt évben nem is volt érvényes licenszük semmilyen motoros szakágban! Ezen felül be kell tartaniuk a szabályokat, a szervezők és a pályabírók utasításait, rendelkezniük kell olyan jogosítvánnyal, amivel vezethetik a versenygépüket, valamint a 18 év alatti versenyzőknek írásos szülői engedélyre van szükségük. A pályára ittas vagy más módon beállt ember nem mehet fel.

A csapat nevezési díja 80 ezer forint.

Hoppá, ott egy kis apró!
Hoppá, ott egy kis apró!

Csapatonként egy versenymotor lehet, azt kell életben tartani a verseny végéig. Ötvenes robogók lehetnek, az ötvenes alatt azt értjük, hogy a gyári, az ötven köbcentit meg nem haladó blokkon legfeljebb 1 mm túlméret engedélyezett (max. 51,7 cm3), a robogó alatt pedig azt értjük, hogy két kereke van, a hajtás és a motor egy egységet képez és hátul van, valamint a láb trepnin van, és nem lábtartón, illetve a láb a taposóról áttehető a másik oldalra anélkül, hogy a kormány fölé kelljen emelni a lábat.

Motorból a kettő- és a négyütemű egyaránt engedélyezett, munkaütem terén a csapat szabadon dönthet: vagy a dinamikát vagy az alacsonyabb fogyasztást választják.

A versenygépre a következők vonatkoznak:

- Az eredeti külsőt meg kell tartani.
- Az irányjelzőket le kell ragasztani vagy el kell távolítani, a visszapillantókat le kell szerelni, ahogyan a motoron túlnyúló csomagtartókat is.
- A közép- és az oldaltámasz eltávolítható.
- Közúti használatra engedélyezett abroncsok használhatók csak.
- A hengeren a megengedett túlméreten (max. 1 mm) és a csatornák éleinek 45 fokos, legfeljebb 0,2 mm-es marásán kívül minden modosítás tilos!
- A hengernek ezeket leszámítva a gyárival megegyező paramtérekkel kell rendelkeznie.
- A dugattyúnak meg kell egyeznie a gyári paraméterekkel, pl. nem lehet egygyűrűs, vagy nem lehet eltérő a csapszegfurat.
- A karburátornak a típushoz és az évjárathoz megfelelőnek kell lennie, módosítani csak a fúvókákat szabad.
- Hengerfej, főtengely a gyárival egyező lehet csak.
- Az égéstér nem módosítható.
- A membránház gyári vagy a gyári paraméterekkel megegyező utángyártott lehet, ahogyan a membrán is. A membrán osztása nem változtatható!
- A gyári légszűrőház kötelező, csak a szűrőbetét cserélhető, illetve a szívászaj-tompító eltávolítható.
- A karter nem módosítható, egyedül a letört kipufogótartó-fül hegeszthető vissza.
- A kipufogónak a típushoz gyártott, közúti használatra engedélyezett, abszorpciós kipufogónak kell lennie. A fojtás eltávolítható. A rezós dob tilos!
- A variátor, a szíj, a kontrasztrugó és az indítókuplung és a kuplungharang módosítható.
- Végáttételből csak gyári használható, utángyártott nem.
- Kötelező a gyári végáttétel fedél.
- A gyújtásalaplapnak és a lendkeréknek gyárinak kell lennie, az elektronika viszont cserélhető olyanra, amelyen külsőleg nem módosítható a gyújtási érték.
- Szívócsonkoknak a gyárival egyezőnek kell lenniük.
- A variátorfedélnek, a felniknek és a dobféknek meg kell felelni a gyárinak, nem kifúrhatók.
- Csak a típushoz gyártott a gyári tulajdonságaival megegyező rugóstag használható, melyen legfeljebb a rugóelőfeszítés állítható. Állítható csillapítású rugóstag nem engedélyezett, csak ha gyárilag olyan.
- Az első teleszkópvillában az olaj módosítható, ahogyan a rugó is előfeszíthető vagy erősebbre cserélhető.
- A fékcső fémfonatosra cserélhető, illetve ezt biztonsági okból ajánlott is meglépni.
- A fékbetét cserélhető a gyárival megegyező méretűre.
- A fékrendszer többi részének egyeznie kell a gyárival.
- A motorkba csak kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyag tankolható.
- Amiről nem esett szó, azok nem módosíthatóak, illetve a gyárival azonos paraméterekkel kell rendelkeznie.
- Verseny közben tilos blokkot vagy vázat cserélni.

A nevezett járművek a verseny előtt gépátvételen esnek át, csak a gépátvételen jóváhagyott járművek mehetnek fel a pályára. A FIM licenszes gépátvevő szakember szívfájdalom nélkül zár ki bármilyen nem engedélyezett átalakítást.

Mekkora aerodinamikai optimalizáció! A SRÁC A MŰSZAKIRA JÁR!!!
Mekkora aerodinamikai optimalizáció! A SRÁC A MŰSZAKIRA JÁR!!!

A verseny végén a motoroknak a pályáról egyenesen a parc fermé-be kell hajtani, ahol az első három helyezést és másik három, random kiválasztott motort megbontásos vizsgálatra kötelezünk. Akik ezen megbuknak, azt kizárással és eltiltással díjazzuk.

Villanyrobogók

Értékelésen kívül helyt adunk három csapatnak, akik kísérleti jelleggel elektromos robogóval indulhatnak - amely megfelel közúti szabályoknak és legfeljebb 4 kW-os névleges teljesítménnyel rendelkezik. Rájuk bizonyos szempontból szigorúbb, más szempontból lazább szabályok vonatkoznak, például a versenyen kívüliség miatt náluk lehet licenszes versenyző, de éppen a kísérletiség miatt szigorúbb biztonsági szabályoknak kell megfelelniük, például a boxutcában csak pilótát cserélhetnek, akkumulátor-cserélhez ki kell állniuk a Szigetszer Szervizponthoz - mivel a világon még sehol nincs tapasztalat elektromos járművekre szabott szabályrendszerrel, ezért a biztonsági előírásokat a potenciális csapatokkal közösen fogjuk kidolgozni - ez ugyanis nem csak nekik, hanem nekünk, szervezőknek is egy teszt lesz. Ha villanymotoros csapatot indítanál, jelentkezz a zivan(kukac)totalbike.hu címen, a tárgyból pedig derüljön ki, hogy a TB24-ről a villanymotorról van szó.

A verseny során bekövetkező amortizációk után a versenybírók vagy a szervezők döntik el, hogy a jármű folytathatja-e a versenyt, vagy kötelező a javítás - ez eseti döntés, este például világítás nélkül tilos felmenni. A fékkaroknak a gépátvételkor épnek kell lenniük, nem lehet hegyesre törve a végük, ezeket verseny során is balesetbiztossá kell tenni. Ha a robogóból bármilyen folyadék folyik, akkor nem vehet részt sem az edzésen, sem a futamon. Ha menet közben következik be a szivárgás, csak az azonnali elhárítása után mehet vissza a pályára. Előfordulhat olyan, hogy valakit leintünk a pályáról ellenőrzésre, ez soha nem ok nélkül történik.

A motoros ruházatra vonatkozó szabályok nem változnak, továbbra is megköveteljük a teljes védőfelszerelést. A bukósisaknak az ECE 22.05 szabványnak megfelelő, állvédős sisaknak kell lennie. Leszerelhető vagy felhajtható állvédőjű sisakot csak lehajtott/felszerelt állvédővel lehet használni. Ebbe belefér a krosszsisak, de az csak védőszemüveggel együtt legális. A dzsekinek motoros dzsekinek kell lennie, gerinc-, könyök- és vállprotektorral. Protektoring használható, de csak úgy, ha fölötte motoros dzseki van. Protektoros kesztyű szintén kötelező, ahogyan térdprotektorral ellátott motoros nadrág is – ennél is megengedett a protektornadrág és a rávett motoros nadrág. A farmer és a külön térdvédő viszont nem. A lábra a bokát is védő motoros csizma húzható. A különálló gerincvédő nagyon ajánlott, ahogyan a bőrruha is.

A sisakra kívülre semmilyen eszköz nem szerelhető és a motorra kamerát is csak a jármű középvonalában szabad - éppen úgy, mint a MotoGP-ben.

img 4616

Sötétedés után a láthatósági mellény viselése is kötelező. A versenyzők felszerelését gépátvételkor be kell mutatni, azt is vizsgálni fogjuk, illetve verseny közben várható szúrópróba-szerű ellenőrzés, aki ezen megbukik, azt kizárjuk. 

A motorversenyzés veszélyes üzem, ezért oda kell figyelni a biztonságra és a pályabírók jelzéseire. A zászlójeleket be kell tartani: sárga: lelassítani, mert veszély van, előzni tilos, piros: lelassítani, és lépésben kiállni a bokszba, mert baj van, sárga-piros csíkos zászló: csúszik a pálya, pl. olaj került rá, kockás zászló: ki kell állni a bokszba, mert vége a versenynek.

A piros zászlós szakasz után a verseny folytatódik, az így eltöltött idő beleszámolódik a 24 órába, és a csapatok az aktuális sorrend szerint lesznek felengedve a pályára 2 másodperces időközökben. A verseny alatt az orvosi ellátás folyamatosan biztosított. Abban az esetben, ha a mentőautó elhagyja a területet, és nincs ott a váltás, a futamot felfüggesztjük, majd annak beérkezésekor újraindítjuk a fent leírtaknak megfelelően. A sárga zászlónál előzőket súlyos esetben kizárjuk, enyhébb esetben bokszkiállásos büntetést kapnak.

A verseny lebonyolítása nem változik a tavalyihoz képest: a pálya egyik szélén a leállított motorú robogó (ha nincs rajta kitámasztó, állhat ott egy segítő, aki tartja a motort, másba viszont nem avatkozhat be), a másik oldalon a versenyzők, akik a rajtpisztoly eldördülésére odafutnak a géphez, és indulhat a verseny. A pálya szélén a robogók sorrendjét a szabadedzésen elért legjobb idők alapján állítjuk össze. Az a csapat nyer, amely 24 óra leteltéig a legtöbb befejezett körrel rendelkezik. Körazonosság esetén a leintés pillanatában a pályán elfoglalt pozíció dönt, ha ebben az esetben is holtverseny alakulna ki, akkor a legjobb köridő.

A nézők a versenypályára semmilyen körülmények között nem léphetnek be, fotósok is csak láthatósági mellényben a versenybírák és a szervezők engedélyével. A paddockban van áram, viszont érdemes elosztókkal és hosszabbítókkal készülni. Bográcsozni/grillezni nemcsak lehet, de ajánlott is, sátorhely is akad, nyílt tüzet rakni csak a szervezők engedélyével lehet!  A paddock területe nyitott mindenki előtt, ajánlatos vigyázni és őrizni az értéktárgyakat. 

A kijelölt bokszutcába csak és kizárólag a karszalagot viselő csapattagok léphetnek be. A karszalagok száma limitált, a négy versenyzőn kívül maximum további 10 adható ki. A karszalagot viselők semmilyen módon nem akadályozhatják a bokszutcában való közlekedést és minden esetben, amikor a versenyzőjük beáll, azonnal a jobbra húzódva, a bal sávot üresen tartva kötelesek elvégezni a gyors karbantartást, tankolást.

IMG 5498

Az 1-2 percnél több időt igénybe vevő szerelési, karbantartási munkálatokra azonban kizárólag a paddockban kerülhet sor, elkerülve így a tumultust a bokszutcában! A bokszutca teljes területén szigorúan tilos a dohányzás!

A Szigetszer Kft. biztosít egy minőségi szerszámokkal felszerelt, szabadon és ingyenesen használható szervizsátrat, ahol szükség esetén bármilyen javítás elvégezhető.

A nevezés két fordulóban történik. A rajthelyek felét a gyors nevezőkkel töltjük fel: előre kihirdetjük, melyik napon nyílik a nevezés, de pontos időpontot nem adunk meg. Nap közben valamikor élesítjük a nevezési feltételeket tartalmazó posztot, és az első 13 leggyorsabban jelentkező, a kért adatokat hiba nélkül beküldő csapat kapja meg. Őket e-mailben értesítjük a további tennivalókról, viszont a helyük csak onnantól lesz fix, ha bejött hozzánk a nevezési díj.

Erre mit mondjak? LAPRA SZERELTE!
Erre mit mondjak? LAPRA SZERELTE!

A többi helyet igazságos sorsolással fogjuk feltölteni, a nevezés napján éjfélig befutó jelentkezések közül. Tehát első körben a gyorsak kapnak helyet, elvégre a pályán is gyorsnak kell lenni, a második körben pedig a szerencsések, hiszen egy 24 órás versenyen sokszor csak a szerencse tartja helyén a zégergyűrűt. A sorsolást élőben közvetítjük.

Ha a nevezést követő két héten belül léptek vissza, a teljes nevezési díjat visszakapjátok. A nevezési díjnak a sikeres előregisztrációt követő (tehát az ezt megerősítő e-mail) hetedik munkanapig bezárólag be kell futnia a számlánkra, különben a regisztrációt érvénytelenítjük és a helyet átadjuk a várólistán soron következőnek! 

Röviden még egyszer:

- Kétfordulós nevezés, először a gyorsak, utána a szerencsések.

- A Totalbike24 FB oldalon tesszük nyilvánossá a nevezés napját.

- Figyeled a Totalbike.hu-t, és minél gyorsabban regisztrálsz az ott leírtak alapján.

- Megkapod a visszaigazolást, utalsz (természetesen küldünk számlát, pdf-ben és nyomtatva is), mi megerősítjük a regisztrációd, utána külditek a bemutatkozót és izzítjátok a csapat FB oldalát, és kezdhetitek a felkészülést.

- Akinek ez bonyolult, annak a 24 órán át tartó robogózást sem ajánljuk.

A Totalbike24 a nézőknek ingyenes. A pályán van zuhanyzó, wc, étterem, szálloda és parkoló.

ODA VAN TÉVE AZ ÍVRE!!!
ODA VAN TÉVE AZ ÍVRE!!!

Menetrend:

Augusztus 3.

- Este hattól lehet érkezni a pálya mellé, ekkor indul a kitelepülés. Korábban ne gyertek. Tényleg ne, mert el fogunk küldeni.

Augusztus 4.

- 8:00-tól gépátvétel
- 11:00-tól eligazítás
- 12:00-13:30-ig szabadedzés, a rajtsorrend megállapítása
- 15:00-kor rajt

Augusztus 5.

- 15:00-kor leintjük a versenyt
- 15:30-tól a motorok ellenőrzése a parc fermé-ben
- 17:30-kor eredményhirdetés

Támogatók: