2018.07.03. 13:32

Eddig négyezer versenykilométer ment a TB24 történetének egyetlen Motowelljébe, és még bírja. Plusz tavaly a megbontásos vizsgálaton is csont nélkül átmentek.

A Scooter Apex kimondottan erős csapat, Ráadásul igazi különcök, akik a mezőnyben egyedüliként bevállalták kínai robogóval a versenyt. Tavaly behozták a Motowellt a 8. helyre, és abban a mezőnyben a top10-be kerülés felér a győzelemmel. Ehhez kellett, hogy legyenek gyors pilótáik (1:09.793 legjobb kör), de fontosabb, hogy lehozták esés nélkül, ami nagyon nagy dolog - sokkal lassabb csapatok is fetrengtek eleget.

Az újonnan bekapcsolódók kedvéért a bemutatkozó elején leszögezzük a tényeket és csak azután kezdjük el a csapongást:

  • a Scooter Apex a Tripla Apex podcast Amatőr 24 Órás Endurance Robogóverseny Csapata
  • a Scooter Apex az összes eddigi TotalBike által rendezett 24 Órás Endurance Robogóversenyen rajthoz állt - és be is ért. Most lesz a 4. alkalom.
  • a Scooter Apex 7-es rendszámmal versenyzik (ugye-e Iván?!) (vettem, üdv: Zombi)
  • a Scooter Apex mindig nyer. Mindig.*

* Hogy éppen mikor mit, az a verseny alatt dől el. Versenyt nyerni megyünk, de szükség szerint kormányszóvivői szinten tudunk csúsztatni és mellédumálni

A korábbi részek röviden, a tavalyi pedig hosszabban:

Scooter Apex (7) @ Le Visonta 2015

Ezen a történelmi jelentőségű első versenyen gurult versenypályára először a Motowell Crogen RS, alapoztuk meg hírnevünket egy 5. hellyel, és a lassan a csúsztatás mémjévé vált legendás “3. leggyorsabb kör” is itt lett lefutva. 2015-ös bemutatkozónk erre

Scooter Apex (7) @ Totalbike24 2016

Finoman szólva beszoptuk a helyszínváltozást, így “csak” középmezőnyben végeztünk (16), viszont itt kovácsolódott össze a jelenlegi pilótanégyes, lett fanatikus háttércsapat és rajongótábor, a Motowell Crogen RS pedig gond nélkül megcsinálta ezt is. 2016-os bemutatkozónk erre.

Scooter Apex (7) @ Totalbike24 2017

Az új pálya nyomvonal és az új aszfalt igazán feküdt a csodálatos 7-es rajtszámú Motowell Crogen RS-nek. Éppenséggel a végsebesség tekintetében maradtak még beteljesületlen elvárásaink (így kell PC módon mondani, hogy sokan csúnyán elmentek nekünk a célegyenesben?), de a hosszú kanyarokban szépen idomítottuk az íveket. Egy tankolási malőrtől eltekintve a csapatstratégia szerint lehoztuk a versenyt váratlan események nélkül (értsd: egyszer sem pereceltünk!!44!), azonban a végjáték dramaturgiája még a legtapasztaltabbakat is meglepte. És amikor úgy gondoltuk, ez volt a vége, mindenki mehet pakolni, akkor Séf bácsi még feltekerte 11-esre a drámai események potméterét...

Mindazonáltal ez a verseny több tanulsággal is szolgált:

1. a tankolási/csere stratégiánkat tökélyre fejlesztettük, hamarosan EWC csapatok jönnek hozzánk továbbképzésre.

2. a Motowell versenygépnek csodálatos ugyan, de a műszerfalon lévő egyetlen műszernek sem szabad elhinni semmit se nem, még akkor sem, ha csak szempilla-rebegtetve érdeklődik.

3. a hidratáció hihetetlenül fontos egy versenyhétvége alatt (értve ezalatt, hogy egy átpálinkázott este-hajnal után 2 Red Bull nem feltétlenül a legmegfelelőbb folyadékpótlás).

Összefoglalva: valószínűleg órákat tudnánk mesélni a jelentkezéstől technológiai kihívásáitól kezdve egészen a "hogyan optimalizálj cserestratégiát a mezőny legkisebb térfogatú üzemanyagtartályához" című opuszig, de ehhez két dolog kell: sör, és egy verseny előtti péntek este.

Egyébként 2017-es bemutatkozónk erre.

TEAM 2018

Team 2018 = Team 2017 + a tapasztalat, ami nem elhanyagolható. Mind a négy pilótánk egy évet gyúrt a visszatérésre, nagyjából a következő történt:

A Maz az elmúlt évet telemetria elemzéssel töltötte, és állítólag megvan neki a kecskeméti pálya is lézerszkennelve, amin különböző versenyszimulációk futnak egy erre dedikált adatközpontban. A csapat minden versenyzőjéről megmondja, hogy hol erős és a pálya melyik részén van benne még pár tized. Minden csapat minden versenyzőjéről.

Ess a Wonder Woman legújabb részének forgatásáról, a kaszkadőrjelenetek díszletei közül tért vissza a pályára, ahol a “hogyan őrizzük meg nőiességünket a legcudarabb körülmények közt” kurzust tartotta. Ha esetleg elejtené a kesztyűjét a pályán, az bizony nem felhívás keringőre, hanem alattomos asszonyi fondorlat, az ellenség álnok megtévesztése. Szóltunk.

Béé egy titkos sarkvidéki expedíción beépített fókaként gyakorolta az extrém körülményekhez való alkalmazkodást, minek eredményeként legendás szívóssága most már -50 és +50 Celsius közé lett hitelesítve. Hetente nyolc napot gyúrja a vasat a mémgyár alagsorában, majd a kilencediken megpihen az arcpálmák árnyékában.

Bandibá több megkeresés és nagy csapatok vesztegetésbe hajló unszolása ellenére sem lett licences versenyző, mondván, hogy indulna úgy a Totalbike24-en, ugye. A +1 év sem változtat az ifjú titán státuszon, behúzza a Kékszalagot megint, aztán irány Kecsóra veretni.

A Nyaras

Mr. Sajtó annak ellenére életben van még, hogy tavaly sikeresen rászervezte A Nagy Családi Nyaralást az eseményre (vagy fordítva volt?), ám idén helyén vannak a prioritások: 24 órán keresztül sör, sör, meg lesz valami verseny is, amiről minden híradó alkalmatossággal és platformon közvetíteni fog. Amin posztolni lehet, ő azon posztolni is fog. Csak hogy teljen az idő.

És a Beast

2018-ban is a Motowell “The Beast” Crogen RS lesz a csapat legtöbbet megélt tagja, aki a harmadik évad és úgy 4000 pályakilométer után is köszöni, jól van. Van szebb, van jobb, van gyorsabb, meg van a kísértés is, hogy legyen más, de amit az elmúlt években ez a robesz lerakott az asztalra, azzal olyan bizalmat érdemelt ki, amit nagyon nehéz lenne pótolni. Ismerjük minden próját és kontráját, és ő is a zsokékat, kerek ez így. A 7-es rajtszám már többszörösen rákorrodált, sorry.

2018-as célok, egyebek, satöbbik:

  • Az Örök És Legmagasztosabb Cél: egyben beérni 24 óra alatt a biztonságosan megtehető lehető legtöbb körrel - és olyan élménycsomaggal hazamenni, mint ahogy már háromszor sikerült.
  • A tavalyi 1138 körnél valamivel többet mutatni, csak hogy látszódjon a fejlődés.
  • Megnyerni a pitboard szépségverseny különdíját. Is.
  • Találni valami igazán félelmetes középső nevet.
  • Megfutni a verseny harmadik leggyorsabb körét (ezt csak azért, hogy ugyemegmondtukozhassunk Zombinak)
  • És hát azért egy Top 5 helyezésnek eléggé tudnánk örülni, na.
  • Valamint: a háttértámogató különítmény minden eddiginél felkészültebben érkezik, már ha ez egyáltalán lehetséges. Az már alap, hogy pop-up gourmet fesztivál lesz, ahol a (megfelelően hidratált) Séf bácsi nem fogja vissza Sous Vide hajlamait és vadiúj csodacsapról folynak a Balkezes sörök, de rátennénk még egy lapáttal, hogy a pilótáknak tényleg csak versenyezni és regenerálódni kelljen.

Az amatőr lelkesedés felső határait súrolva készül a csapat újrázni. Ennek első, mindenki számára látható jele az volt, hogy megint bekerültünk a Gyorstizenháromba.

A közös brainstormingok, a méretes to-do listák, no meg az eddig versenyek adathalmazaiból kinőtt új grafikonok és elemzések csak a csapat privát csatornájára tartoznak, de ha követni akarod a felkészülésünk jelentősebb eseményeit, akkor a Facebook oldalunkon ott a múlt és folyamatosan jön a friss tartalom is, lájk és jó lesz.