TB24: Dráma a cél előtt, négy perc még!

2018.08.03. 23:21 Módosítva: 2018.08.04. 10:35

Big Hero 4 maradt a mi Big Herónk!

Alapinfók

Mi ez? - Aminek látszik: 24 órás robogóverseny, komoly és kevésbé komoly csapatokkal. Ezek a szabályok.

Hol? - A kecskeméti gokartpályán.

Mikor? - Egész hétvégén. Maga a verseny szombat délután háromkor indul és vasárnap délután ér véget. Déltől szabadedzés.

Kik vannak a pályán? - Többnyire lelkes amatőrök, de vannak elég komoly csapatok is. Ide kattintva mindegyik csapatról olvashatsz érdekes dolgokat.

Élő időeredményeket hol látok? -Ha már megy a verseny, kattints ide.

15.00

Megnyerte a Big Hero 4. Ahogy eddig évben mindig. Gratulálunk a 20. helyről!

És mindenkinek, aki kibírta, mert ez most nem volt semmi.

Szédülök az izgalomtól, jobb volt, mint a Mission Impossible, kösz.

14.56

Dráma a cél előtt: méterekre egymástól a Big Hero 4 és a Biker Boyz csapata, nincs egy kör köztük, ezredre azonos időt mennek, ŐLÉÉÉS VAAAAN, ATT! Négy perc, négy pokoli perc még!

Helyezések itt!

14.08

Hogy a versenyzők hogyan élik túl ezt a katlant, nem tudjuk a partszélről, a tavalyi emlékeimet elvitte ugyanis a hőguta, a többiek meg már nem sokat szólnak. Elfogyott az internetünk is, nekem valami pici maradt még a nyaralás után, arról szipkázom a biteket. Persze a Halálvölgyben is szoktak tesztelni, ott se jut mindenkinek hideg, no meg ott vannak a berberek a sivatagban, tehát az ember elég sokat kibír, ez inkább csak nyavalygás. Még jól is állunk hővel, hiszen Budapestre 33 fokot mond most az AccuW, Kecsóra 31-et, de megszem Nyegleó lakókocsiját, ha ez itt, a Birizdó Gokartpályán igaz.

Zombi van kint, ő lesz a befutónk, ha addig közbe nem jön valami. A lemaradásunk továbbra is 22 kör a 4 pasi meg egy kicsi csapathoz képest, amit nem is értek, mert folyamatos 1-4 másodperccel jobb időket hozunk - a melegben nyúlik köztünk a pálya? Úgy se jön ki, jöhetne Einstein, hogy ezt megmagyarázza.

Előtte azért Bistei megcsinálta végre az 1.11 alatti köridőt, erre pedig végre büszkék lehetünk, mert ebben csak reménykedni mertünk a verseny elején - most 1.10.878 a csúcsunk - annyi, amennyivel a Team 24h monoton tempóban tolja a köröket. Mi úgy készültünk, hogy idén, jobb pilótaállománnyal, egy alaposan felkészített géppel jók leszünk. Sajnos senki nem szólt a többieknek, hogy ne húzzanak bele, ezért ők is fejlesztettek - vis maior.

Nincs egyelőre több kieső, tehát most is 29 csapat köröz a pályán, a Big Hero 4 az első, de csak egy körrel lemaradva üldözi a Biker Boyz (oké, most ugrott kettőre, de ez így fluktuál) - hihetetlen, hogy 23,25 óra és 1188(66) kör után ennyire pici legyen a különbség köztük - ez hét TÍZezrelék diffi - és Biker Boyzék most épp nyolc tizedekkel jobb köridőket mennek. Egy köhintés valamelyik motornál, egy elhúzott tankolás, egy apró lötyögés a hajtásban és már megfordul a pozíció, mert annyi idő még van. Nekünk? A 22 kör hátrányhoz most jól bele kéne húznia Ivánnak.

A vidám pályázásból kint rekedő többiek nem ennyire boldogak, mindenki csak próbálja valahogy kihúzni még a végéig, készülünk az utolsó üveg izotóniás löttyel, hogy Ivánt ne a mentők vigyék haza. Nálunk már csak megfolyt csokis nápolyi, két bebarnult banán és egy rakás szemét, ami van. Innen szép a győzelem, vagy mi. Venceremos, venceremos, dalolja a magnó torzan, nyávogva, nyúlott szalagról.

12.30

Vezetőcsere - Tom-Bistei -, tankolás, nincs messze a dobogó, már a 20. helyen rongyolunk, a 19. helyezetthez képest pedig alig 22 kör a hátrányunk.

És konstans két másodperccel jobbakat megyünk! Meglesz ez, fiúk, kösz Tom!

A melegnek van egy járulékos előnye - a hőguta közelében fogynak a ruhák.

Az imént jártam a villanymotorosoknál, s fény derült a turpisságra, miért megy annyival jobban a Moto SOCO csapat az utolsó helyen terjedő E.T.-M-nél: előbbiek 16 akkuval készültek, s most negyven percenként állnak ki, utóbbiak csak nagyjából tízzel, és közel dupla hosszokat nyomnak le egyben. Közben mi, a Föld erőforrásait felelőtlenül pusztító léhák így borítjuk a megajoule-ok ezreit a tankba egy perc alatt.

Vannak még megoldandó problémák a témában.

11.35

Rég volt élő adás, bár ProCaMoto kamerája folyamatosan működik, ne feledjétek. Most viszont Luvigh Karcsink túljutott egy erőre megfontolt szándékkal elkövetett videózáson, fáradozásának gyümölcse pedig egy egészen elképesztő tartalmú filmecske lett videó lett. Két kör a pályán, drónnal, a motorok után, előzés, kifékezés meg minden.

Nézzétek meg mindenképpen, mert erre fogtok úristenezni, így még én se láttam soha ezt a versenyt, pedig tavaly lenyomtam rajta pár órát. Szenzációs.

9.53

Most hirtelen minden zajlik, egyszerre. Bandi szerencsére csak villámlátogatásra jött ki a lakóautókból kialakított TB-sátortáborba, kilazult a kipufogódob-rögzítő csavar, de már a leömlőnél is elkezdett szelelni - ott a legutóbbi szerelés óta gyengélkedik az egyik rögzítőcsavar. Le se vette a sisakját, csak leguggolt szerelni, s utasításokat dobált - "nyolcas csavar kéne, oké, most az elektromos csavarhúzó, gyorsan, gyorsan!" - majd kissé még mindig repedtfazék-hangon, a dudáját ijesztő voodoo-ütemben nyomkodva visszaszáguldott a pályára.

Húztuk is - "Bandi, ha már versenyzel ÉS szerelsz, nem tudnál magaddal gépet vinni a motoron és készíteni néhány behúzott fotót is közben? Sőt, ha szelfibot lenne nálad, saját magad is lelőhetnéd, aztán a mobilodról, fél kézzel megszerkeszthetnéd közben a híradást - miért nekünk kell dolgozni helyetted?" De ennek a felét nem hallotta, benne volt a versenybasz.

A kedélyek nálunk lenyugodtak, most épp Tom tolja a maga komótos, de biztonságos köreit - az esti három esés óta úgy döntött, ez a keréken maradós módszer mégis hatékonyabb. 1.24-eket megy, ami lassú lemorzsolódást jelent ugyan, de éjjel a többiek azért elég jól felhúzták a csapatot, Iván például ment egy 1.11.valamennyiset.

Épp 1.11.081-et a körrekordunk, amiről nem hinném, hogy a Tom megdönti, de nehezen tudom eldönteni innen, hogy épp a Zombié, vagy Bistei Peti csinálta-e, viszont mindenképpen szép eredmény. A többiek is hatoltak, most a 21. helyen állunk. Körülöttünk azonban drámák zajlanak.

Most jött a hír például, hogy a rendesen versenyző Moto SOCO elektro-csapatnál valami gond van a gép első kerekével, most nézik Szásával, hogy van-e olyan javítási mód, amivel visszaengedhető lenne a pályára. Nagy kár lenne, ha kiesnének, mert egy ennyire alternatív technikától, amit ilyen küzdelemmel nyomtak végig eddig bő tizennyolc órán, a hőségben, nagyon szép a 26. helyezés. Az időkből azonban úgy látom, megint mennek, szurkolok nekik.

Lapzárta után jött: a küllők törtek ki a SOCO csapat villanygépéből, ez szopó. Volt másik kerék, rendesen készültek, ezért tudják folytatni a versenyt. Hurrá!

A műszaki egyetemisták másik csapata a (tegnap kiesett BME Motoracing mellett szintén induló) Hedgehoppers csodásan ment egészen mostanáig, sokszor ott voltak az élboly mögött közvetlenül, 1.05.703 volt a legjobb idejük, viszont folyamatosan lefelé csúszott, majd most már jó néhány kör óta kint szerelik a motort. Hopp, most kaptam a facebookjukról - technikai hiba miatt kénytelenek feladni a versenyt.

Van szenzáció is: az élboly összetétele ugyan változatlan, mert továbbra is Big Hero 4, Biker Boyz (csak egy kör a lemaradásuk, ami semmi) és Speedfright a sorrend (az ő 22 kör mínuszuk ledolgozásához viszont kisebb csoda kéne), de Big Heróék megdöntötték közben a körrekordot is, az most 1.03.920-on áll!

Csak összehasonlításképpen - az írásom pillanatában ők 966 körnél tartanak, mi 834-nél...

8.10

Tudomásunk szerint éjjel fél kettő után - amikor valami furcsa zárlat következett be a sajtóosztály működésében - már nem volt több esés, ezt onnan szűröm le, hogy három DNF-et látok a helyezéslistán, ebből a BME még tegnap kipottyant, a Wine Mine Racing facebookján maguk írják, hogy egészségügyi okok miatt adták fel éjjel négy tájban, Szkaliczkiéknál is konkrétan rosszul lett mindenki a hőségtől, képtelenek voltak folytatni az éjszakában. Baleseti bejelentő pedig nem fogyott már több, tehát harminc kicsi indián zúzza tovább.

Az első három helyen továbbra is a klasszik hármas osztozik, most épp a Big Hero 4-gyel az élen, utána jön a Biker Boyz és a Speedfright. A legjobb köridő továbbra is a tegnap délutáni Biker Boyz-os: 1.04.369, a mi Bandink épp a 22. helyen motorozik, de úgy hallom, épp készül kijönni valami hiba miatt. Ezt hívják cliffhangernek.

Versenyben van mindkét villanymotor is, az E.T.-M csapat az utolsó helyen állja a sarat, a Super SOCO Team viszont feljött a 26. helyre, bár ez inkább csak a korábban mögöttük motorozó Wine Mine-ék és Szkaliczkiék kiesésének tudható be - ezek szerint még hátrább is szorultak eggyel? E.T.-M-ék 107, SOCO-ék 218 kiállásnál tartanak - úgy látszik, a gyakori akkucsere a jobb taktika a villanymotoroknál. Csak összehasonlításképpen: mi eddig 28-szor álltunk ki.

1.06

Egy halálán levő, de a csapatot azért a 23. helyre mégiscsak felhúzó Bandi esik épp le a pályáról, egy halálán levő Tom váltja a nyeregben. Illusztráció: Rézmonyó képei.

Kemény lesz Tom két óra és húsz percre rúgó eddigi teljes robogós rutinjával, amelyből minden perc a világosban zajlott. Pocsék kimenni éjjel a pályára, mintha centrifugába dobák az embert negyvenfokos lázzal, tudom, megéltem tavaly. Az első két körön csak arra tudtam gondolni: kihajtok, vigye más a gépet, mama, én hazamegyek.

Aztán persze rohadtul élveztem fél óra múlva, de az akklimatizáció ilyenkor meglehetősen lassú. Szurkolok a drága Tomnak, de belőlem tényleg kiesett a rugó, a sajtózás nem ad elég adrenalint ahhoz, hogy ébren tartson. Tankolás, Bandi visszatért, elégedett, megy aludni.

A Super SOCO Team egyébként 184 kiálláson van túl, éhes a villanymotor, az akkunak meg nincs elég anyateje. De ennek ellenére is a 27. helyen motoroznak, ami nem is sokkal rosszabb a miénknél, pedig mi csak 18-szor álltunk eddig ki - azaz tizedannyiszor.

0.40

Most már tényleg csitul a zaj, nagyon olyan a hangulat, mint Le Mans-ban éjfél után. Csak a gépek folyamatos, hol erősödő, hol gyengülő zúgása a pálya felől, de különben minden elcsendesedett - nincs már zajos tuc-tuc a hangszórókból, nincsenek a táborhely előtt fel-alá berregő, zúgó, csikorgó robogók és motorok, csak álmosan lézengő túlvilági árnyak tűnnek fel itt-ott.

Bandi kint tépi a gépet a pályán, Zombi alszik, Bistei alszik, Tom olyan arccal készül a közelgő bevetésre, mint Robespierre az utolsó slukk cigi után (bár mintha akkor még nagyon nem lett volna cigaretta, de biztos szívott valamit a guillotine előtt).

Fogyóban vannak a biztosítási papírjaink, Nyegleót is épp most zavartuk fel az álmából, hogy megint adjon egyet, mire álmosan csak annyit morgott (de ő ébren is pont ilyen szűkszavúan morog), hogy jobb lenne lassan kevesebbet esni, mert fogytán a nyomtatványunk. Én felvázoltam neki a jövő évi TB24-et - mindenki csak pedálos motorokkal indulhat: Babetták, Peugeot 103-asok előnyben. Mert a sebesség mostanra úgy általában jelentősen megnőtt: évről-évre egyre jobban kikristályosodik a versenycsapatoknál, hogy milyen robogóval, milyen felkészítettségben kell indulni, s a pilóták is alaposan ráedzenek a részvételre. Ami idő tavaly elég volt az élmezőnyhöz, azzal most a futottak még kategóriába tartozna az ember.

Per pillanat ismét a Big Hero 4 vezeti a mezőnyt, őket követi a Biker Boys, utánuk a Speedfright, tehát megint cserélődés volt, de már lassan megszokjuk. Éjszakai ügyeletnek befutottak Sipiék, lassan a sajtószobában is leoltjuk a villanyt. Addig azért itt egy csokor Jakusovszky Kristófunk igen hangulatos, már-már festményszerű éjjeli képeiből (épp a lakókocsi előtt ordít valami nő, elrontva az éjjel békéjét, hogy "mi a fasz bajod van te barom...?" a többit nem tudtam kivenni, hiába, mindig vannak, akik nem látják át a rendszert, hogy a többség mondjuk, éjszaka aludna és itt nagyon vékonyak a falak, de mindegy), aztán még majd Rézmonyóéit is kiteszem pár perc múlva, mert reggel már nem lesz értelme.

Oszt hunyok egyet Nessy nevű állólámpásom ülésén. Vagy éppenséggel a Pere Laci Csótányában, majd meglátom, mit és hol sikerül. Munkaruhán érdes a pihenés, ahogy Tevan Imi barátom megállapította hajdanán.

23.00

Ünnepeljük ezt a szép, kerek órát (nem a Poljotra gondolok) ismét valami egészen mással. Ludvigh múzeumunk kelléktárából folyamatosan kerülnek elő az újabb kütyük, például nemrég előhúzott a farzsebéből egy Mi-8-asnál nem jelentősen kisebb drónt és felküldte a légtérbe; külön repengedélyt kellett hozzá kérnie Ferihegytől. Az a drón meg tud ám érdekes képeket csinálni. Itt van három. Érdekes motorszűrő előtét van az objektívjén, amúgy.

Ja, visszaállt a korábbi rend, a Biker Boyz megint az első helyen motorz, utána a Big Hero 4, majd a Speedfright. Sejthetően az a versenyző-összeállítás öli egymást, akik az elején kezdtek még.

22.49

Pere Laci, aki valahogy elfelejtett felnőni az elmúlt negyvenegynéhány évben, új játékot talált. Sorra gyártja az üzeneteket és mutogatja fel az oldalvonalról a kint a pályán verejtékező Ivánnak, aki biztos a legjobb humoránál van ezekben a pillanatokban. Mi azért röhögünk, pedig már nekünk is csorbul az agyunk.

22.20

Jól benne vagyunk már az estében, ami libikókában (a sok, szépen egymásba fűzőtt kanyar a célegyenes előtt) még nem akkora probléma, mert a pitstop-helyszín és a vizesblokk közelsége miatt jól ki van világítva, de még előtte, a Hahn & Kolb kanyar környéként sem vészes, mert ott már dereng valami fény, de a célegyenes végén, ahol szinte vaksötétben van egy durva, hegyes visszafordító, és lehet agresszívet játszani kifékezéssel, elég kemény kezd lenni.

Óriási csikorgások, dudálás, kanyar ívébe beállás, minden játszik arrafelé, most vagy tíz percen át néztük a helyszínt Kristóffal, és hajmeresztő dolgoknak voltunk tanúi. Akadt olyan helyzet, amikor az egyik versenyző egy ötös csoport utolsójaként esett be a ráfordítóba, majd elsőként távozott onnan - csak dörzsöltük a szemünket, hogy jól láttuk-e.

Viszont itt elég nyomasztó, hogy némelyik robogónak alig van fénye, egyik-másik előtt még csak nem is dereng az aszfalt - ők vakon zúznak bele a láthatatlanba. Veletek vagyunk srácok, együtt izgulunk.

Egyébként most épp a Totalbike szeme fénye, a Rovatvezető úr (neked és nekem Zombi) van a pályán, hosszan tartotta a Monkeys 25. helyét, de most sikerült feltúrnia magát eggyel. De csak 1.15-öket megy, a gyorsabb előrejutáshoz pedig kellene a Bistei 1.12 alatti teljesítménye, ő viszont épp azt magyarázza nekem, hogy nem is esett el a kipufogó széttrancsírozásáért folytatott harcában, csak kanyargott.

Oké van egy kis dugó nálunk az információs szupersztrádán, mert a lakókocsiba ritkán érkezik kézzel fogható, testes infó, csak azt kapom, amit a netről vadászok és amit a közeli barátok kunkorodó gilisztaként idehoznak nekem a csőrükben, de idővel összeáll azért minden.

22.10

Akkor most jjöjjön valami más - Ludvigh Gárojunk videokamerával támadta le a hullafáradt versenyzőket, akik ahelyett, hogy megverték volna, felöltötték legbarátságosabb ábrázatukat és meséltek. Hihetetlen, milyen idegrendszere van némelyeknek. Vagy egyeseknek.

21.20

Sötétedik, ezt én a lakókocsiból csak közvetetten tudom, ugyanis leállt az élő videoközvetítés a pálya mellől, egy darabig most az egyik robogó kameráját lehet figyelemmel kísérni helyette ugyanott - azt kint hagyják a ProCaMotóék, mert elég jó pszichothriller így is.

A naplementében a legjobb nézőnek lenni, mert a versenyzők körönként párszor megvakulnak ugyan, de a hőmérséklet már kezd kellemes lenni, a fények meg a legszebbek. Rézmányi Balázsunk nem is bírt magával, az ujja az expógombra ragadt, a ragadás eredményét pedig itt nézhetitek meg - vannak ennél kellemetlenebb ragadós élmények is a világon, bár mondjuk a duplacsokis muffin sem túl rossz.

20.58

Dráma! Nem annak indult, de az lett - Bistei Peti ugyanis zupált egy jóízűt, neki baja nem lett, de az Aprilia hangja felvette egy repedt sowetói vuvuzela jellegét, márpedig ha egy kétütemű vuvuzelázik, akkor ereje sincs, mert a kipufogó lényeges szerepet játszik az égéstér gázainak öblítésében. Ha lukas, nem úgy öblít, minden borul.

Peti kizúzott a TC-s sátortáborba, s Bandi, akinek a motoros ruhájából még facsarni lehet a vizet, annyira kiizadt nem túl rég, persze azonnal a hegesztőgép mellett termett, szikra zizzent, pár perc alatt volt lyuk, nincs lyuk lett. Zombi őrült tempóban felállította, mármint a motort, hosszú tekerés, a karbi persze kiürült a fektetés alatt, nehezen kapta el, s amikor elkapta, meghallottuk Horpadtvuvuzela 2-t. Nem jó, ez itt 20% veszteség.

Kiderült, a hengernél is kifúj, akkora pofont kapott. Aztán az is kiderült, hogy egy csavar beletört a hengerbe. Újabb fektetés, veszett kapkodás, rég hallottam Bandit káromkodni, de most elhagyta pár kéretlen szó a száját.

Újabb öt perc veszteség, de kijött a csavar maradéka, bement egy új imbusz, motor felállt, puhán purrogott, Bistei Peti nyeregbe pattant, eltűnt. Zutty, le a 25. helyre. Most próbálja visszahozni az elvesztegetett időt éppen.

Közben megint csere történt ott legelöl, az öldöklő élmezőny hármasában, a Big Hero 4 új pilótája nyársra tűzta a Biker Boyzt és a Speedfrightot is, most az a csapat vezet 1.06.023-mal, de a Biker Boyz első körökben felállított 1.04.369-es körrekordját még senki nem tudta megdönteni. Ezek itt Jakusovszky Elvis képei most épp - egy másik hangulat, másik látásmód, mert Kristóf amúgy privátban autógrafikus, mármint képeket rajzol művészi szinten.

Legyen itt néhány fura szélsőség: a Kanyarvadászok eddig összesen négyszer álltak ki a pályáról, s ebben benne van az is, amikor az egész mezőnyt kiterelték pár órával ezelőtt, a Super SOCO Team viszont 145-ször - na, ők az elektromosak... És még így sem utolsók, messze nem, hiszen a 28. helyen túrják az aszfaltot, lenyomva a Wine Mine Racinget, az ARC-ot, a Gyökkettő SRT-t és az E.T.-M-et. Nem rossz, a jövő standby ledként, de már itt pislog a pályán.

19.25

Álljon itt egy Le Mans-ban talán szokatlan, de itt, Kecskeméten nagyon is helyén levő csapatutasítás fotója.

19.13

Apdét: most látom - a Speedfright épp ebben a pillanatban ledarálta a Biker Boyzt - úristen, milyen csata zajlik kint! Remélem, nem vérre megy.

19.11

Tom, a hős, lejött, és megtudtunk tőle néhány új dolgot. Például, hogy tévesen állítottam, hogy nem esett, mert erre az állításomra háromszor is rácáfolt. Civilben ugye, ejtőernyős, nagyot esni tehát jól tud, pontosabban a nagy esésből kicsit csinálás mestere, ezért nem is tűnik úgy, hogy fájlalná a tagjait. A motor is egyben maradt, a végére pedig csak három helyet veszítettünk Bandi eredményéhez képest, ami szenzációs a tekintetben, hogy Bandi 6,78x10 a 19-edikenszer többet motorozott nála, ráadásul bevállalósabb csávó is, legalábbis vezetésben. Ettől persze Bandi szuper jó, de Tom a maga kis univerzumában szenzációs. Nem szopom tovább egymás faszát, inkább a többiek sorrendjét nézem, csak hát innen a lakókocsiból egyrészt a mi dolgainkat sokszoros nagyítóval kapom, másrészt meg mégse, mert azért az elég ciki, hogy nem tudtam a kolléga eséseiről.

Most Bistei van pályán, aki egykerekezni is tud és nemcsak derelyeszaggatóval, máris 1.12 környékén vannak a köridőink - az eddigi legjobbak. De sokkal izgalmasabb ennél, ami az élen zajlik. A Big Hero 4-t maga mögé utasította az eddig stabilan harmadik Speedfright és nagyon szorongatni kezdték a Biker Boyzt - mondtam, hogy a pilótacserékkel jönnek a helycserék is, ugye?

Azt is megtudtuk, szegény srác miért bukott a BME-s Libertyvel: az egyik blokktartó csavar kilazult, a szilent (ami egyben egy robogónál a futómű szilentje is) elkezdett kifordulni, és a kanyarban egyszerűen kinyaklott a terhelés alatt az egész hajtáslánc, kerekestől, blokkostól. Ez az, amire még fejben sem lehet készülni basszus, baromira sajnálom őket.
Ilyen előre nem látható problémánk nekünk is volt, ugye, csak az szerencsére még a biztonságos közúti forgalomban (lol) kiderült: az Apriliának a féknyeregtartó csavarja tört el közvetlenül a felkészítés után - anyagfáradás. Shit happens, abból nem lett nagyobb baj, csak Zombinak kellett visszamennie a szervizbe és szereznünk kellett egy másik kereket. Itt viszont nem babra megy a játék.

Ha már Ivánról szó esett, akkor még annyit - ezt a jelentést az ő képgalériájával dúsítottam fel, mert nem bír nem dolgozni az állatja. Pedig Bistei Peti után ő megy a darálóba.

18.12

A Totalbike Monkeys-csapat színeiben most Tom hasít az Apriliával. Tom ugye, kezdő, eddigi robogós tapasztalata nagyjából pár száz méternyi képzésre korlátozódik, azt is a verseny előtti héten szerezte, azelőtt a két kerék élvezete nála csak izomerejű izékre korlátozódott. Büszkék vagyunk rá, mert amellett, hogy nem esett el (ami a legnagyobb baj lenne) még nagyon nem is hozott rajta a többi csapat, pedig előtte Bandi igencsak magasra tette a lécet neki. Két hellyel vagyunk hátrébb, most a 22-ediken. Látványos az is, ahogy a Négy pasi meg egy kicsi csapat feljött - valahol a sor legvégén kavirnyáltak, most meg ott vannak épp a 19. helyen - itt vannak a Hahn & Kolb kanyar felé repesztve.

A mezőny elején szétrobbanthatatlan a sorrend, továbbra is a Biker Boyz, Big Hero 4 és a Speedfright a csoportosulás. A BME Racing Team viszont sajnos összecsomagolt - két pilótával és egy elgörbült Libertyvel már nem láttak sok esélyt a jó pozícióra, gondolom, lelkileg is nehéz a helyzet. A másik műegyetemi csapat viszont baromi jól áll, ők a Hedgehoppers az 5. pozícióban, íme.

Meleg továbbra is van, de talán már lassan jön némi enyhülés, a hidegebb levegővel pedig a robeszek is jobban mennek majd, érdemes lesz figyelni az eredményeket, ugyanis nem minden motorra hat egyformán a hőmérsékletváltozás. A képek mögött most egy 52 képes galéria lapul, szinte mindenkiről van benne fotó, az elmúlt bő két és fél óra termését látjátok ott. Itt.

17.22

Kimentem a szünetben a pályához, mert kicsit magányos itt, a hűtött lakókocsiban, bár nem állítanám, hogy túl rossz lenne. A vizesblokk mellett vannak a villanymotorosok, kérdeztem, hogyan bírják a gépek. Nem engedik nagyon lemerülni az akksikat, inkább 45 percenként állnak ki tölteni, olyankor fél alatt van már az akku, és onnan még gyorsan feléled. Nem rossz, tekintve hogy a belsőégésű csapatoknál is vannak, akik óránként cserélnek. A biztonság kedvéért, úgy látom, elég rendesen nyomatják hűtőlevegővel is az akksikat, ki ventilátorral, ki lombfújóval...

Amúgy pár perce még állt a verseny, bár most hallom, hogy már robognak a gépek. Elnézést, hogy ez a kép kicsit életlen, de szarakszik a most vett, használt Galaxy A3-asom kamerája, a régi verzió jobb volt.

16.48

Esés a pályán, nem tűnik kicsinek, a 6-os rajtszámú csapattal, a BME MotoRacinggel esett az eset, a srác kiment a fűre, belobogott a motor, nem tudta megmenteni.  Nem tudjuk, hogyan folytatják, mert egy versenyzőjük már az edzés alatt kikényszerült hasonló gonddal kiesett, ketten maradtak bő 22 órára. Áll a verseny, piros a zászló, mindenki tankol, fejet vakar, együttérez. Óvatosabban fiúk, még sok van hátra...

16.24

Hopp, elkaptunk egy kósza jelet a ProCaMoto robogójáról, mindenki nézze a lopott adást a nyeregből, most épp a hetedik helyen zúznak. Szinte már ijesztő, bár az ijedtséghez kell ez a jó kis 40 fok is. Itt a link.

15.57

Biker Boyzék egyre jobban belehúznak, már az első órában jobb a leggyorsabb körük, mint az edzés alatt volt: 1.04.369 az 1.04.522-vel szemben. Persze, ők az elsők. Hajrá!

15.42

Réznyomó és Ludvigh urunk verejtékezve melóznak, miközben én a légkondicionált lakókocsiban (kösz Nyegleó!) ütöm a billentyűzet gombjainak finom rugóit - az is munka, valamennyire. Szóval itt a videó a rajtról, akinek nem volt elég az élő közvetítés varázsa.

 Aki pedig inkább békés fotókon legeltetné a szemgolyóit, annak ehun Rézmányi urunk képgalériája, katt a képre, és nyílik.

Kis spéttel, ugyan, de benne van az a pillanat is, amikor Bandi, kis híján az ebédidejét - és az ebédjét - feláldozva, erősítést hegeszt az Aprilia kipufogójára, mert hiába az idei módosítás, az azért csak-csak leér, bizonyítva, hogy ezeket nem lapra fektetésre tervezték, még ha SR-ek is.

15.15

Ne feledd a kellékeket, mert nélkülük csak vakarod a monitort a szemeddel kínodban, ismétlem, itt van a:

1) folyamasosan frissülő helyezéslista,
2)
az élő kamerás közvetítés.

A sorrend az élen: Biker Boys, Big Hero 4, Speedfright, papírforma szerint.

15.06

Bandi kezdte a versenyt, hamisítatlan Jacky Ickx-stílusban.

Elszívta a cigit, az utolsó slukknál flegma arccal lepöckölte a földre, felvette a kesztűjét - először a földről, aztán a kezére -, majd lazán odasétált a motorhoz, bepöccintette és elhúzott. Naja, egy huszonnégy órás versenyen kár izgágának lenni már az elején. Steve McQueen meg forog a sírjában. Vagy csápol.

15.01

Elindult a mezőny!

14.58

Akit érdekel, itt az élő videoközvetítés is, ezen a linken.

14.54

Azaz már csak hat percre, ez a rohadék óra ilyenkor is csak ketyeg, pedig nyár van. Robogók gyülekeznek a starnál, pilóták izzadnak, meleg van, izgalom a tetőfokán. Már csak mindjárt öt perc.

14.05

Közben megérkeztek a képek is a szabadedzésről. Robogás közben gyűlik a rutin. Egy órán belül rajt.

13.50

Kicsit megkésve, de itt van egy meglehetősen csatakos Zombini jelentése a csapat taktikájáról - amit az edzés után lát, legalábbis.

13.39

A BikerBoyz eddigi taktikája az volt a korábbi versenyeken, hogy csúcsversenyzőkkel kombinálták a beteg technikát - épp az új Totalbike Monkeys-filozófia ellentétje tehát. Most úgy döntöttek, 20 helyett már 30 ezret is beleölnek a robogóba. Amióta pedig megvan a technika, az eredmények magukért beszélnek: az edzéskörök végén 1.04.522 alatt nyomták le a legjobb köröket, amit horrorszerető körökben vérfagyasztónak mondanának. Csak összehasonlításul - az örök első Big Hero 4-csapat 1.05.147-je is bő hat tizeddel rosszabb, pedig utóbbiak Piaggio Zip SP2-je mindig is a legegészségesebb cuccok közé tartozott a TB24-en.

13.22:

Zombi helyzetjelent, mert körbejárt: Magamuráéknak elszállt a hátsó gátlójuk, a Motoralkatrész.eu Racingnek a hátsó fékcsöve - úgy látszik, farban sokan gyengék ma. A jó kis Zippel induló (mint a Big Hero 4) Senior Team faszán érzi magát, SpeedFrighték estek egyet a harmadik körben, de nem történt baj, az időik jók, de a csapat leglassabb tagját presszionálják éppen, hogy menjen jobb időket, mert azon úgy tűnik, sok múlik majd náluk.

12:58

Ha már az égből nem jön semmi, csak a martinászkemence, legalább 6-os csapat, a BME MotoRacing esett kicsit. Ki is mentek a bokszba, gondolom, átnézik a paripát, oszt' tovább. Bár - még mindig nem mennek, majd látjuk előbb-utóbb, mi történt. Sajnos még nincs fent semmi a fb-jukon, de itt meg tudjátok nézni, hátha megtudjuk, mi a baj.

12:25

Rézmányi Bazsi most tért vissza a fotós körútról, gépátvételen történt egy s más. Gépátvétel Gábor például egy rakás bilit kobzott el - hiába, Kína is csak E-jelzéssel rúghat labdába egy ilyen rangos versenyen. A narancssárgáért azért kár, jól mutatott volna a pályán...

Amúgy az is új hír, hogy nemcsak a levegőt érezni olyannak, mint egy pizzakemence belsejében, de az aszfalt sem éppen hűvös - a legutolsó mért érték 57,1 Celsius fok. Legalább jól tapadnak a gumik, nem?

Aztán megszülettett végre a kép a díjról is, saját környezetében, no meg láthatjátok, micsoda bőséges kelléktárat löktek a szponzorok a versenyzők ölébe - már csak ezért megérte nevezni, szerintem. Minden a galériában.

További frissítés: a legjobb kör eddig a BikerBoyz csapaté 1.06.28-tal, mi a Totalbike Monkeys a 18. helyen reszelgetjük az időket. Zombi épp most jön le a pályáról, Bandi megy fel gyakorolni, előbbi az 1.17-es időről pár kör alatt 1.14-re javított. Büszkeségre még semmi ok, de Zombi 1.15-re lőtte be a célt, tehát már ahhoz képest is jók vagyunk. Ami késik, nem múlik, vagy mi, egyelőre az embereken múlik minden, mert a motor csodás, jó a pálya, nagyon korrekt a többi versenyző, persze még senkit nem kapott el igazán a versenydüh. A Monkeys célja: ha mindenki hozza az 1.17-eket, és nem esik, a középmezőny tetejére esélyesek leszünk- nyilatkozta a csapatfőnök-versenyző Iván.

10:35

Nemsokára eligazítás, utána szabadedzés. Mindenki az utolsó simításokkal van elfoglalva. Hegyesre kell reszelni a versenygépet, órák kérdése a rajt, hibának helye nincs.

9:47

Megy a gépátvétel reggel nyolc óta, lassan az összes csapat végez. Idén elég simán megy, látszik, hogy a csapatok felkészültek. A Totalbike házi csapatának a versenygépe flottul átment, most még Bandi okosít fel egy mobiltelefont a műszerfal alá, hogy a versenyző lássa, milyen köröket megy.

9:10

Egy teljes napon át tartó intenzív, test test elleni robogós csapatásra maradéktalanul felkészülni szinte lehetetlen. Néhányan azért megpróbálják, ellenőrzik a technikát, koncentráltan megvacsoráznak, csiszolják a stratégiát. Néhányan meg nem. Túlmotorizált fesztiválhangulat uralkodik.

Támogatók: