Elektromos Simsonnal a TB24-re? IGEN!
Csapatbemutatkozó: SEGA Racing Team
Egyik este a munkatársakkal ismételten a motorozásról beszéltünk, illetve hogy kinek milyen élményei voltak már. Lassacskán szóba került a motorversenyzés is, hogy a profi versenyzők milyen technikával is állnak a rajthoz, és mennyivel másabb az az utcán látható verziókhoz képest. Ádám egyszer csak elkezdett mesélni, hogy bizony korábban ők is versenyeztek barátaival a korábbi Totalbike24 verseny alkalmával, és hogy miként készítették fel ők a kis 50-es robogójukat. Ekkor feljött az ötlet mi lenne, ha elektromos kategóriában tudnánk indulni? Kiváló lehetőségnek bizonyult arra, hogy megmutassuk versenyzői vénánkat, mérnöki tudásunkat, és a kis csapatunk iránti elkötelezettségünket. Különösen azért, mert cégünk elektromos motorokat is gyárt, például a Nuuk vagy E-Schwalbe motorokba is.
A csapatunk tagjainak egyik közös pontja az a miskolci munkahely, ahol mindannyian a tesztelés és fejlesztés területén dolgozunk. Bent is rögtön tudjuk, hogy a másiknak épp egy 17-es csillagvillásra, vagy egy 20kOhm ellenállásra van-e szüksége. Felvetettük a verseny ötletét a feletteseinknek és a gyár vezetésének, akik már a kezdetektől támogatták felvetésünket.
Hogy pontosan kik is alkotják a csapatunkat?
Repka Ádám:
Ádám volt az, aki azon a bizonyos estén először vetette fel a verseny ötletét a srácoknak. Két sikeresen teljesített TB24 verseny után, az OEM-Parts.hu csapatát hátrahagyva, kollégáival együtt vág neki a versenynek. Motoros pályafutása még gyermekkorában kezdődött, amikor is a közeli patak jegén egykerekezett a környékbeliek nagy csodálkozására. Nála azóta csak a motorok fajtái és méretei változtak, a jég pedig átkerült Ádám vérébe.
Csécsi Levente
Levente már gyerekként a kertek aljában motorozva is tudta, hogy egyszer ő bizony motorversenyző lesz…. Repüljünk is előre az időben vagy jó 20 évet, amikor is megvette első protektoros ruháját és első motorját is. A kezdeti nehézségek után, a GSF600-as Bandittal igazi kanyarvadász vált belőle. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy több környékbeli kanyar porában megtalálhatóak Levi arc-, és kézlenyomatai is.
Nagy Zoltán
Zoli a csapat talán legrutinosabb pilótája. Bár autós vonalon is bontogatta szárnyait egy Nissan 200SX volánja mögött, azonban két keréken mindig szívesebben gurult. Végigjárta a szamárlétrát a legkisebb motoroktól kezdve, és mindeközben nagyobb túrákat is közbeiktatott, hogy ne csupán a kanyarokban jelentkező adrenalin, hanem a táj is gyönyörködtesse. Mindezt jelenleg egy CBR600FS nyergében ülve teszi.
Uzelman Szabolcs
Már Szabolcs sem emlékszik igazán, hogy mikor is ült utoljára motoron. Talán még gyerekkorában mehetett pár kört egy kölcsön Simsonnal, azóta viszont nem sokat gurult két keréken. Nagy valószínűséggel ez így is fog maradni, ezt az ígéretét nem is fogja a versenyig megszegni. Jelenleg több motorja is van otthon, mind a lehető legbiztonságosabb állapotban, kosárban szétszerelve várva jobb sorsukat. Szűz kéz mindent visz, ő a csapatunk titkos favoritja.
Nagy Péter
Peti ha motoron nem is, de négy keréken már egészen ismerősen mozog. Jó néhány kilómétert már ő is maga mögött tudhat pár nyári autós körút alatt, míg hóeséskor gyakori vendég a Bükk kanyargós útjain is. Az idei évtől kezdve már a négy sofőrön felül plusz egy sajtós alkot egy teljes csapatot, és Peti fogja az infókat és képeket továbbítani az érdeklődők felé.
Több beszélgetést is folytattunk arról, hogy mivel is induljunk el a versenyen. Még egy olyan merész ötlet is feljött, hogy Szabolcs néhány kosárnyi motoralkatrészéből alkotunk magunknak egy versenygépet. Végül egy Schwalbe-ra esett a választásunk. De még milyenre!
A Schwalbe név kapcsán kevés az a magyar motoros, akinek nem idéz fel kellemes emlékeket a Kelet-Német kismotor. Ellenben kevesen tudják már azt, hogy nagyapáink kedvenc motorja visszatért, méghozzá teljesen megújult formában. A külsőn csak néhány jel, köztük a tárcsafékek és a LED fényszórók árulkodnak az új motorról, azonban a felszín alatt szinte minden megváltozott. A legnagyobb különbség az, hogy immáron nem keveréket pöfög, hanem teljesen elektromos hajtás található a motor burkolata alatt. Az erőforrás maga a Starters E-Components Generators Automotive vállalat által tervezett és gyártott BRM (Boost Recuperation Machine).
A csapat tagjaiként mindannyian teszteltük már ezt az erőforrást, az évek alatt megismertük képességeit. Ezt alapul véve bizton állíthatjuk, hogy jó eséllyel indulunk a versenyen.
Ez idáig még senki nem fogta versenyre az E-Schwalbe-t, így a júniusi versenyen világtörténelmi pillanatnak leszünk szemtanúi. Gyertek ki szurkolni, vagy akár csak nézelődni Kecskemétre, szívesen látunk a sátrunknál és a lelátón is!