Percről percre: Totalbike24 - 2019.

2019.06.15. 09:23 Módosítva: 2019.06.16. 11:46

Ez itt a 24 órás robogóverseny idei közvetítése. Érdemes gyakran visszatérni, mert az anyag sűrűn frissül. Ha nem vagy kint a versenyen, itt tudod követni, ha kint vagy, akkor is hasznos infókat olvashatsz!

Ez mi ez?

Mi ez? - Aminek látszik: 24 órás robogóverseny, komoly és kevésbé komoly csapatokkal. Ezek a szabályok.

Kik vannak a pályán? - Többnyire lelkes amatőrök, de vannak nagyon durván felkészültek és gyorsak. Itt vannak róluk infók. Ez pedig egy kis előzetes esélylatolgatás.

Hol? - A kecskeméti gokartpályán.

Mikor? - Egész hétvégén. Maga a verseny szombat délután háromkor indul és vasárnap délután ér véget. Déltől szabadedzés.

Élő időeredményeket hol látok? -Ha már megy a verseny, kattints ide.

A Totalbike szerkesztősége is megy? - Persze.

Hivatalos eredmények itt.

15:34

Minden motor átment az utólagos megbontásos vizsgálaton, ez azt jelenti, hogy az előző posztban mutatott eredménylista a végleges. 

15:00

Nehéz elmondani, mi is ért véget most, ennyire húzós TB24 még nem volt. Ha a megbontásos vizsgálat nem hozza máshogy, ez a sorrend: 

1. Big Hero4 SPD

2. Biker Boyz

3. Tutto Moto KRT

4. SpeedFright in the Matrix

5. New Kids Scooter Team

6. Night Riders

7. Procamoto28

8. AVL Full Throttle Racing Team

9. Senior TEam

10. Motorversenyző RT

11. e-Car Salon Racing TEam

12. Totalbike Monkeys

14:39

A drámában egy gyors szünet: Robin képei a Totalbike Monkeys utolsó szereléséről. 

14:35

Sokan mennek pozícióért, az AVL nyélen csapja, a SpeedFright még jobban, Manzel Dani a Biker Boyzból viszont már elengedte a dolgot, legalábbis erre utal, hogy ráér kikiabálgatni Ivannak, aki éppen fotóz. Henrik olyan kemény, mint a fagyott kutya lába, de pálya széli szakértőnk szerint nem biztos, hogy meglesz a 10. 

14:30

Henriknél végképp elgurult a gyógyszer, Iván jelezte a lelátóról, hogy megelőzte a Motorversenyző RT-t, azaz ledolgozott egy kör hátrányt. A Big Hero látványosan elvette, 23 kör előnnyel kár is pakeszkodni az utolsó 28 percben. 

14:24

Nem tudjuk, hogy Henrik, milyen időket megy, de most épp előzte a Big Hero4-t. Két körön belül van a Motorversenyző RT mögött, akik szintén földig rakják a bringát mindenhol. Szűkös az idő, mivel csak 36 perc van hátra, de benne van, hogy a Totalbike Monkeys bejön a 10. helyre. A képbe az e-Car szólhat bele, ők sem jönnek már ki akkuért, leintésig ugyanazzal a töltettel tolják. Némi könnyítés, hogy a futam alatt már nem valószínű, hogy leszakad az ég. 

14:07

Nagyon rosszkor jött ez, a srácok ezerrel szerelik, tényleg a szíj szakadt el közben a fővárost már elérte a zápor, minden borulni látszik, a kényelmes tizedik helyünk már biztosan elment.

Visszazuhantunk a 12. helyre, most hallom, hogy a srácok kiabálnak, hogy kész, mehet fel Henrik a pályára. Én közben kaptam hat infarktust és kilenc sztrókot, ez nagyon nem hiányzott. Sipos Geri viszont jéghideg türelemmel és sebészi precizitással dolgozott.

Faszán kezdődik az utolsó óra!

Én mentem a pályára szurkolni, nézzétek a streamen a történéseket, próbálok pár képet lőni és még jelentkezni. Most drukkoljatok nekünk! 

13:53

Update: elkiabáltam az előbb. Baj van, elszakadt a szíj a robogónkon. Valószínűleg. A srácok most bontják le az oldalát.

13:52

Egy óra van már csak hátra, lehet aggódni, hogy megússzuk-e vihar nélkül. Pesten már dörög, némelyik csapat megváltásként várja az esőt, ők már bekészítettek a vizes gumit. Sanszos, hogy a vihar elkerül minket.

Az első négy hely már borítékolható, Big Hero4, Biker Boyz, Tutto Moto KRT, SpeedFright - ők stabilan ott vannak. Az AVL fájdalmasan visszaesett, a New Kids, a Night Riders és a ProCaMoto28 is elment nekik - műszaki hiba történt, vagy a gyertya ment el, vagy a keverék szegényedett el, de megszorult a motor. A hibát orvosolták, mennek tovább, de súlyos veszteséget szenvedtek, visszaestek a nyolcadik helyre.

A Senior Team stabilan a kilencedik, mögötte pedig a Totalbike Monkeyz, három körrel a Motorversenyző RT előtt. Már megvan a mesterv az utolsó egy órára: felküldjük Királypiton Henriket, ha már ő volt a leggyorsabb, ünnepelje be a motort a célba. Reméljük nem lesz gond addig.

13:36

Esés után a 4 Pasi meg egy Kicsi gyorsan összeszedte a motort, ami meglepően pocsékul néz ki, de nem emiatt az esés miatt. Szinte a rajttól a kacsaszalag tartja össze, a műszerfalaz azóta elhagyták, és úgy általában mindene kivan - mármint külsőre, azt mondják, hogy műszakilag még mindig feszes.

13:20

A verseny megy tovább, nem állt sokat, a 4 Pasi meg egy Kicsi esett, de a pilótájuk jól van, a motort pedig összehúzták, és folytatják a versenyt, a 20. helyen állnak.

Ez pedig néhány kép az állásról:

13:04

A nagy ijedtségre nézzétek meg pár csapat esélylatolgatását, taktikáját az utolsó három órában. 

13:02

És ebben a pillanatban újraindult a futam. 

12:58

A 4 pasi meg egy kicsi egyik versenyzője bukott, előreláthatólag még 5 percig nem indulhat újra a futam. A versenyző állítólag a saját lábán ment oda a mentőhöz. 

12:51

Ebben a percben jött a telefon, hogy esés miatt piros zászló van, áll a futam. Részletek perceken belül. 

12:49

A New Kids Scooter érzi, hogy tétje van a menésnek, mentek egy 1:04.890-et, ami a csapat legjobb ideje lett, és adtak két kört az AVL-nek, akik eddig vasmarokkal szorongatta őket. És csak most hívták fel a figyelmemet, hogy a New Kids Scooter Malaguti F12-ese - hatásszünet - LÉGHŰTÉSES!

Nem vagyok benne biztos, de mintha a BMTeam Scarabeoja lenne csak még levegős a mezőnyből, a villanyosokat nem számítva. És a BMTeam 23., a New Kids pedig ötödik helyen megy!

12:40

Az első négy helyen nem várok már helycserét, a Big Hero4 SPD történelmit megy, 27 körös előnnyel komolyabb szerelés is belefér - volt is már néhány, kellett féket légteleníteniük, akad problémájuk a hűtővíz hőfokával, de mindenből másodpercek alatt felállnak, ki se mennek a paddockba, hanem a SzigetSzer szervizponton, a pálya mellett képesek bármilyen hibát elhárítani, lényegében percek alatt.

Az AVL és a New Kids körön belül mennek, ők már minden pilótacserét és kiállást kétszer megfontolnak, az ott az idegek harca - nem az a kérdés, hogy ki a gyorsabb, hanem hogy ki hibázik előbb.

A Night Riders meseszép versenyzéssel a hetedik, a Procamoto látótávolságon belül van mögöttük, de a köztük lévő három kör elégetéséhez nagyot kéne a Night Riders-nek hibáznia, ők pedig nem szoktak olyat.

A Senior Team szépen visszahozta magát a mezőny végéről a top10-be, mögöttük pedig a Totalbike Monkeys - behozni őket már nem fogjuk, nem előzni szeretnénk, hanem a pozíciónkat védeni. Ha tippelnem kell, a Motorversenyző RT sem azzal van elfoglalva, hogy minket minden áron inasba tegyen, hanem ők is védik a feneküket a két körrel mögöttük érkező HNKN Clubtól.

11:45

Idén is vannak erős betáblázások, ez például egy nem várt, de minden bizonnyal hatékony motiválás.

11:30

A pálya szélén az árnyékban ücsörögve egész jó móka drónnal követni az eseményeket. Henriket megpróbálták megelőzni, de aztán végül inkább a Henrik előzött meg mindenkit. Így néz ki egy kör a levegőből:

11:21

A Night Riders is elégedett az állásával, a hatodik helyen mennek, esés nélkül. Tavaly ilyenkor már sérülésektől leharcolva, fájó végtagokkal, összetört motorral harcoltak, most pedig megfontoltan, okosan és zavarbaejtően gyorsan fűzik át magukat a mezőnyön.

11:20

A SEGA Racing Team most döntött rekordot, és megvolt az első fikázásuk is - meglepő módon akksicserénél, nem pályán. :(

11:13

Lejárt Henrik két órás etapja, a motort behozta a tizedik helyre, sőt, a Motorversenyző RT-hez képest még előnyt is szedett össze, tankolásos kiállással együtt is három kör fórral ment fel Bistei, akire szintén nem jellemző, hogy elherdálná a másodperceket. Éppen meglett az 1000. körünk, a Big Hero 1096-nál tart, csak miheztartás végett. Az ő előnyük már 22 kör.

11:08

Mondják, hogy a verseny fejben dől el, pilótánk, Filep Tomi viszont fizikailag dőlt ki egy kis pihenőre. A kép elkészülte óta egyébként már ismét humanoidnak néz ki.

filept

10:45

Henrik fantasztikusan érzi magát a pályán, látótávolságon belül van a Motorversenyző RT. 10 perc múlva csere, megy fel Bistei. 

10:30

Pörög a verseny, amikor ez a videó készült, még 8 óra volt hátra. Iván esélyt latolgat, és kiderül, milyen  hangulat a pálya szélén. 

10:08

Öt óra van hátra, és a szerkesztőségi csapat ásza, Henrik csodákat tesz, már csak egy körre vagyunk a Motorversenyző RT-től. Még öt óra van hátra, úgyhogy igyekszem nem túllelkesedni a dolgot, de ez már a Visontai versenyt idézi, ahol a 10. helyen végeztünk - kisebb mezőnyben, olyan teljesítménnyel, hogy az itt az utolsó helyre sem lenne elég.

Visszatérve Henrikre: egy ideig tartotta magát a Big Hero4-re tapadva, aztán kikerülte a Senior Teamet, és mindemellett stabilan három másodpercekkel megy jobbat, mint az előttünk álló. Remélem nem tolja túl, aggasztó lenne innen esni.

9:48

A Big Hero4 SPD nem úszta meg szerelés nélkül, éjjel kiálltak egy nagyobb javításra, amiben volt tankolás, olajrátöltés, első- hátsó kerékcsere és talán még valami, másfél percig tartott az egész. Rendkívül jól szervezett a csapat, 14 körrel vezetnek.

Mi közben nálunk Henrik vadássza a köröket, 11. helyen megy veszett tempóban, már csak három körrel vezet a Motorversenyző RT, akikről előzetesen azt mondtuk, hogy esélytelen lesz befogni őket. Henrik menéséhez a minket többször megelőző, most mögénk szorult HNKN Club is gratulált, mondták, hogy ezeket a 1:07-es 1:08-as időkkel nem tudják már tartani a lépést - pedig mentek már bőven a verseny alatt 1:07-eket, csak gondolom fáradnak.

A Speedfright próbál feljönni a Tutto Moto KRT-re, de még mindig öt kör a különbség, nem egyértelmű, hogy le tudják-e még dolgozni ezt.

9:25

A HAHN+KOLB féle szeretetcsomag is eléggé bevált. A jólláthatósági nélkül nem lehet a boxutcában tankolni, 24 óra alatt azért előfordulhat egy kis mókolás, amihez nem árt a kesztyű, és igaz már világos van, de éjszaka könnyebb úgy szerelni, ha van fény a fejeden.

P1200437 edited

9:14

Múlt és jelen:

9:02

Közben Stump Bandi visszajött a 13. helyről a tizenegyedikre, és jobb köröket megy, mint a mögöttünk lévő, de körön belül menő HNKN Club versenyzője.

bandi

Most csere van, így a HNKN Club beelőzött, de éppen most megy fel Henrik, nem sokáig fogja elviselni, hogy valaki egy körrel előtte van.

8:55

Befutott egy galéria Guldtól, ami bemutatja az éjszakai versenyzés utánozhatatlan hangulatát, illetve van benne pár kép a napfelkeltéről, ami a verseny egyik legjobb időszaka, mármint versenyzőként hatalmas élmény belerobogózni a napfelkeltébe.

Lassan hat óra van már csak hátra, ilyenkor már senki nem kockáztat, ilyenkor már többet lehet veszíteni, mint nyerni, ha túltolod a tempót. Itt már csak a stabil és okos versenyzésnek van helye.

8:45

És akkor legyen szó megint a kiesettekről, idén meglepően sok technika nem bírta - ha nincs a gép 100%-on, akkor nem bírja ezt a terhelést. Illetve kell a szerencse is, hogy ne legyen olyan baleset, ami kivégzi a gépet.

Az ARC, az ET-M, a Scooter Apex és a Petrol Circus, már elbúcsúzott a mezőnytől, az utóbbinak a futóműve szakadt ki.

 Az utolsó csapat, amely még versenyben van, az ÚgyiselSR, nekik most 192 kör a hátrányuk az elsőhöz képest.

8:37

Néhány fotó a reggeli meccselésből! Van mögötte galéria további képekkel, lehet kattintani.

8:18

Guld kolléga küldött pár sort, hogy mi történt, míg aludtam, sőt, szó szerint hálószobatitkokat oszt meg:

Az éjszaka kemény lehetett, úgy hallottam Bistei Peti sportkombijában egész éjjel szólt Faithless-től az Insomnia, aki elálmosodott, egy dal erejéig beülhetett. Egyébként tudták, hogy ez a faszi egy biorobot? Egy óra környékén érkeztem a szobába, Péter beengedett, majd kiterülve aludt tovább. Fél háromkor felkelt, beöltözött, és csatába indult. Míg én légytetem módjára aludtam, szórta az 1:08, 1:07-es köröket, nem is igazán értem, hogy tért magához, majd negyed hatkor megérkezett ismét, lezuhanyozott, kimosta aláöltözőjét, és befeküdt mellém az ágyba. Végül megzavarta a motorok zaja, elvándorolt egy másik szobába, én pedig magamra maradtam, és felébredtem. Elcsíptem Bandi tankolását, a csapat jelenleg a tizenkettedik helyen, bár esküszöm arra ébredtem, hogy Bistei kilenceseket mormolt magában mielőtt álomba szenderült. Hajnalban elmaradt az amúgy is űridőnek számító 1:02 megdöntése, a levegő pedig már nem lesz hűvösebb és párásabb a verseny végéig, pedig esküszöm jobban vártam az egy perc alatti időt, mint Peter Hickman 136 mérföldes körátlagát a TT-n.

Azt már csak félve mondom, hogy közben csúszik vissza a szerkesztőségi csapat, a 13. helyen megyünk, sok előnyt olvasztottunk el az elmúlt órákban, úgyhogy 45 perc múlva felküldjük Henriket.

Közben csevegtem egy keveset a Biker Boyz versenyzőjével, Bata Gergővel, és elmondta, hogy a Big Hero4 SPD előtt földig lengeti a krosszsisakját, csodaszépen mennek. Teljesen egyet értek vele, amit idén a Big Hero csinál arra nincsenek szavak, vérprofi stáb, olyan sebességű kerékcsere, hogy azalatt más körbe sem ér a pályán, tökéletesen összehangolt munka minden fronton, és kiváló versenyzők, akik olyan gyorsan mennek körbe a pályán, mintha tudnának egy rövidebb utat.

8:10

Az E.T-M elektromos gépének elfüstölt a vezérlője, nekik is véget ért a verseny, egy szép posztban búcsúznak a mezőnytől.

7:15

A SEGA Racing Team E-Schwalbéján elég körülményes az akksicsere, egy Big Hero annyi idő alatt gumizik. A verseny után egyébként a motorjukat szétszedik és elemzik, hogy mi változott meg a hajtásban, úgyhogy az ő versenyzésük lényegében gyári teszt, visszajelzést kap a német központ az elektromos hajtás strapabírásáról.

7:12

Filep Tomi lejött a pályáról, a csapat pedig úgy döntött, eljött az ideje egy biztonsági gumicserének. Kb. három perc volt a mutatvány, egy helyet buktunk rajta, most éppen a tizenkettedikek vagyunk, de a HNKN Club éppen gyorsabb, és mindjárt előzni fognak.

7:10

A Scooter Apex-nek gondjai akadtak, a helyzetjelentésükből úgy látom, elengedték az idei versenyt.

7:05

A New Kids Scooter mémgyára az éjjel sem állt le, most látom, hogy naplemente után is ugyanannyira pihentek, mint bármikor máskor, és a Paintet is mesterszinten forgatják.

7:02

A Niu Magyarország Racing Team közben termeli a videókat, ezt például az éjszakáról dobták össze, érdemes beugrani az FB oldalukra, van ott még bőven.

6:56

Rengeteg érdekesség történt az elmúlt adásszünet alatt: a Big Hero4 SPD már 14 körrel vezet, nekik az már akkora előny, hogy azalatt cserélnek első-hátsó kereket is, ha úgy van. A Tutto Moto KRT a harmadik, viszont a SpeedFright jön fel, már a negyegyedik helyen mennek nyolc kör lemaradással. Azt számolgatta éjjel a csapat, hogy a harmadik hely még meglehet.

Az AVL éppen az ötödik, a New Kids Scooterrel egy körön belül, ez már éles csata, éppen egyébként a New Kids fut gyorsabb kört.

A Night Riders a hetedik, de még támadhatják az AVL-t, a ProCaMoto28 egy körre van csak mögöttük, a Senior Team pedig folyamatosan 1:06-os körökkel szépen megy a nyakukra. A Motorversenyző RT éppen visszavette a 10. helyet, visszadobva a szerkesztőségi csapatot a 11. helyre - most történt a csere, egyébként éjjel voltunk kilencedikek is.

A HNKN Club most futotta meg a csapat legjobb körét, 1:07.544-et, bejött nekik a reggeli idő.

Az elektromos mezőnyben nem történt forradalom, az eCar Salon visszaesett a 14. helyre, a Niu Magyarország a 19. helyen áll, a SEGA javított, ők most huszonhetedikek, az E.T-M pedig éjjel hiába ment ragyogó időket, az csak arra volt elég, hogy ne legyenek az utolsók.

06:30

Feljött a nap, ezek meg még mindig köröznek. Örömteli hír, hogy a szerkesztőségi csapat néhány kör erejéig kilencedik is volt. Az masszívan top tízes eredmény. Mindjárt cserélünk. Versenyzőt és kereket is. Közben a Big Hero már 13 körrel vezet.

02:34

Befutottak Elvis képei is, tessék őket szépen végignézni, megéri. Más érdemi eseményről nem tudunk beszámolni, bár a SpeedFright már negyedik. Hihetetlen, hogy még mindig nem vagyunk félúton se.

01:10

Közeledünk a félidőhöz, az élen továbbra is hat körös előnyel vezet a Big Hero. Ez szurkolói szempontból annyira nem izgalmas, mint az eleje felé volt a folyamatos előzgetésekkel, de azért így is akad néhány körönként annyi az izgalom, mint egy teljes Forma 1 szezon alatt se.  A Speedfright például elképesztő menetelés után már az ötödik.  A szerkesztőségi csapat most cserélt, a következő két órában Henrik szórja az 1:10 alatti köröket.

Időközben a drón is megpróbálta megragadni a tempót a levegőből:

00:20

Érezhetően elálmosodott a verseny, az egész napos napon aszalódás után nem is csoda. A hátország csendes nyugalomban bambul, és még a pályán is érezhetően pihentebb a tempó. Az élmenők magukhoz képest alig haladnak, 1:09-környéki időket mennek, de azt elég kiegyensúlyozottan. A szerkesztőségi majmok viszont már csak rongyos 8 körre vannak a szenzációs tizedik helytől.

Ja, és közben teljesen este lett. Az alábbi hevenyészett galéria jól szemlélteti az állapotokat:

23:30

Guld kolléga összerakott egy kb. 100 képes gigagalériát, túlzás nélkül mondom, atom képekkel. Mivel mindjárt éjfél, és neked nincs jobb dolgod, mint egy olyan versenyt követni, amiben elmeháborodottak köröznek 24 órán keresztül, nincs kétségem afelől, hogy végig fogod nézni.

23:28

Közben a Big Hero már 5 körrel vezet.

Ők a amúgy a hosszú etapokban hisznek, Anda Csabi például ment két órát, tankolt, és visszament még egy órára. Flegár György pedig a naplementében két-három másodpercekkel jobban ment, mint tavaly, saját bevallása szerint emögött nem edzés van, hanem egyszerűen fejben van ott, nincs úgy stresszben mint egy éve.

22:56

A Big Hero4 SPD 4, azaz négy körrel vezet, ők araszolnak előre, közben pedig a Speedfright felszívta magát, és már a hatodik helyen mennek, és másznak egyre jobban az AVL Full Throttle Racing Team nyakára. A Tutto Moto KRT harmadik helyét közben elkezdte veszélyeztetni a New Kids Scooter.

A Totalbike Monkeys most cserélt pilótát, Filep Tomi helyére ment fel Stump Bandi. A 12. helyünk egyáltalán nem stabil, Bandi még csak szokja a sötétet, olyan köröket megy, amik három éve jónak számítottak volna, de most nem adnak okot önbizalomra, a HNKN Club nyomasztóan ott van mögöttünk, és jobb köröket mennek. Aggódni azért nem aggódunk, hiszen utána bármikor előhúzhatjuk a csapat királykobráját, Henriket.

A MotoGyéPé most a 19., ami azért meglepő, mert nemrég még a nyakunkon voltak, vagy éppen előttünk. Ugyanez igaz a Magamura Teamre és a Szkaliczki Scooter Teamre, ők éppen a 15. és 16. helyet védik.

Sajnálatosan visszaesett a Gas Hole Racers is, ők most a huszonnyolcadikok, és a SEGA Racing Team is visszacsúszott. Az E.T-M viszont a melegedő villanymotorjukkal most elkezdett élni, és javítottak az utolsó előtti helyre. A Scooter Apex ötéves pályafutásának mélypontján van, 27. helyen lavíroznak.

22:33

Beugrottam a Biker Boyz-hoz, hogy mégis, mi ez a kettő, sőt, mostanra már három kör hátrány? Röviden: így tudnak menni, kezdenek fáradni - ugyan volt egy esésük, amin kb. 5 másodperc ment csak el, de a fáradás nem ebben mutatkozik, hanem hogy lassulnak.

A Big Hero4 SPD-nél ugyan örültek, hogy lett némi előnyük, de mondták, hogy ezt egy fékkarcserével el lehet bukni, ez az előny statisztikai hibahatár, ha bármi gond van, azonnal köddé válik. Náluk is volt esés, de azok csak kis csúszások voltak, érdemben nem befolyásolták a pozíciójukat. A motorjuk egyébként jól muzsikál, pedig 12 perccel a rajt előtt még fúvókáztak rajta egyet, mert az edzésen nem muzsikált úgy, ahogy szerették volna.

A Senior Teamnél kétszer kellett a kipufogót javítani, ezért estek kétszer is vissza a huszadik helyre, most ők már biztonsági játékot játszanak, több hiba nem fér bele.

22:26

Szaladtunk egy kört a boxban, kíváncsiak voltunk, mire számítanak az élmenő csapatok. 

21:48

Újra van világítás a pályán!

21:47

Ez pedig egy galéria a kora esti menésekről.

21:42

Újabb izgalom, az elektromos csapatok töltését nem bírja a pálya rendszere, elköszönt egy biztosíték, és a pálya nagyrészén elment a világítás. Az ügyön nagy erőkkel dolgozunk, közben pedig a Big Hero4 a sötétséget kihasználva két körre növelte az előnyét.

21:30

Beállt a masszív sötétség, a pályán, a Big Hero4 tartja az egy kör előnyét, nagy átrendeződések nem voltak, de a mezőny szoros, nagyon sokan vannak azonos körön, illetve legfeljebb pár kör különbségen - előrejutni leginkább úgy lehet, hogy ha a másik hibázik.

21:07

Reflektálva Iván utalására, valóban érdekes megérkezni a világ leggyorsabb motorversenyéről minden bizonnyal a leglassabbra, ami viszont a legmenőbb is egyben. Még úgy is, hogy ezekben a pillanatokban finn barátom, Juha Kallio élete utolsó versenyét teljesíti Imatrában. Ami viszont itt megy nem embernek való, mintha az életükért harcolna mindenki. A lelátó viszont tele, időközben a nap is lebukott a horizonton, grillkolbász illata mindenütt. Jó látni, hogy a közönség nagyon is kíváncsi a motorversenyekre.

A tényekhez nem igazán lehet mit hozzáfűzni, Szabó Henrik akkora 1:06-os időt motorozott, hogy időközben megrendeltük számára a piros szőnyeget. Jelenleg Bistei Peti viszi a prímet, és juttatta a csapatot a 11.-ik helyre, azt hiszem a legendák szóval nem túloztam, ez a Totalbike eddigi aranycsapata. Berlusconi vállalta, ha ebben az ütemben folytatják, holnap estére bunga bunga partit szervez Kecskeméten. Fotózás közben figyeltem a versenyzőket, és a kialakuló csatákat, Henrik stílusa megkérdőjelezhetetlen, Bistei olyan esztétikusan pakolgatja, mint egy reneszánsz festmény, de ha közönségkedvencet kellene választani, nekem eddig egyértelműen a New Kids-es Kocsis Dani a favorit, aki néhány kör erejéig összeakadt a Biker Boyz egyik menőjével, és alaposan megfingatta. Daniban elveszett egy Michael Dunlop, eszméletlen mozgáskultúrával küldi, és ha rajtam múlna, jövőre Tyco BMW-t kapna.

Egyszerűen szemet gyönyörködtető volt, ahogy ment. Persze eszembe jutott azonnal, hogy két éve előzött kívülről és belülről egyaránt, amit annyira nem élveztem, így viszont minden egyes kör ajándék volt, mit megtett. Jó volt látni továbbá Wéber „Mecsek királya” Tomit, az elektromos robogóval, emellett pedig meglátogatta a csapatot egy igazi király is, Király „GP King” Laci, Kecskemét városának motoros uralkodója. A versenyzőknek volt némi szerencséje, mert a napot egy ideig fátyolfelhők takarták, így nem kapott mindenki tíz percen belül hőgutát, ettől függetlenül nagyon remélem, hogy a holnapra jósolt felhőszakadás elmarad. - Guld Péter

20:52

Lement a nap, a pályán felkapcsolták a világítást, a versenyzők elkezdték felvenni a láthatósági mellényt, és most elkezdenek romlani egy kicsit a köridők, ugyanis sötétben elvesznek azok a tájékozódási pontok, amik alapján eddig mentek - kell egy kis idő, mire a versenyzők fejben összerakják újra. Ha ez megvan, akkor viszont gyorsulni fog a verseny, hiszen ahogy lehűl a levegő, a robogók is új erőre kapnak. Illetve jönnek a hosszú etapok, a szerkesztőségi csapat is innentől kétórás cserékkel megy. Egy időre sikerült magunkat felhozni a 11. helyre, de most az eCar Salon letúrt minket - körazonossággal megyünk, csak éppen előttünk vannak. Bistei "Kaszáspók" Péter a nagyon sajátos stílusában hozza a stabil köröket, nincs okunk lehozni. A Quartz két óra alatt eszik négy litert, tehát elméletben egy háromórás etap is benne van.

A versenyt a Big Hero vezeti, öt és fél óra alatt tudtak egy kör előnyt kicsiholni, félelmetes. A Biker Boyz-szal nagyjából egyforma köröket mennek, ahogy már mondtam - a kettőjük harca a tankolásokon, cseréken és az eséseken fog múlni.

A Tutto Moto KRT harmadik helye betonbiztosnak tűnik, 15 körrel a Biker Boyz mögött és 17-tel a New Kids Scooter előtt. Az AVL egyet visszacsúszott, most éppen csak az ötödikek, de még 18 óra hátra van, ott bármi lehet.

Az utolsó helyet az E.T-M őrzi, folyamatosan a túlmelegedéssel harcolnak, a SEGA Racing Team sem adja a 28. helyét, a Niu Magyarország Racing Team pedig éppen a 18., velük van azonos körön a Senior Team, akik egy tőcsavar-kiszakadás miatt estek vissza az ötödik helyről.

A legjobb újoncok most a NoPara Team, ők a 16. helyet védik, őket a Magamura Team szorongatja, akik voltak már előttünk is, onnan csúsztak lefelé.

20:30

Emlékszik még valaki, hogy milyen volt a rajt? Guld Peti így látta:

19:30

Így néz ki egy esés:

19:25

A pálya mellett az embert óhatatlanul is elkapja a nosztalgia, elkezdtük visszaidézni a korábbi versenyeket. A 2017-es volt az első kecskeméti futam, akkor Iván még leírta ezt a sort: 

Miheztartás végett: aki 1:15 alatti időt megy, az nagyon gyors.

Az idei körrekord 1:02:666. 

És külön említést érdemel, hogy a legjobb elektromos csapat, az E-Car Salon Racing Team a 11. helyen áll, elképesztő a fejlődés a tavalyi elektromos mezőnyhöz képest. 

19:19

Azt a büdös mindenit, mekkora verseny megy. Az egy négyzetméterre jutó előzések száma az egekben van. Tényleg baromi sok motorversenyt nézek, de ettől tényleg lúdbőrös most a karom, a mezőny kétharmada elképesztően élesen megy, és közben mindenki stílusa szerint előz, van aki féktávon szúr be betyárul, más pimasz módon szélesíti ki az ívet a fűre, ha úgy van, míg egyesek csak szimplán elbújnak a lassabbak hóna alatt.

A célegyenes végi féktáv baromi jól néz ki, Henrik például volt, hogy három motort került ki ott, hogy aztán lapon térdelje végig a 180-as visszafordítót. A hátsó, ultragyors balos kanyarban, ahol a SEG Automotivos strandzászló-erdő van - ezért az egyszerűség kedvéért SEGA kanyarként hivatkozunk rá - ott is hatalmas csaták vannak.

A szerkesztőségi csapat most hozta le Henriket és küldte fel Bisteit - Henci őrületeset ment, behozta a csapatot a 12. helyre, közben futott egy 1:06-os időt, úgy látszik, jó lóra tettünk, amikor meghívtuk a csapatba az öreg csontot. A jó eredménytől nyilván nem lesz szerényebb, de már a verseny előtt mondta, hogy neki itt menni kell, mert - idézem szó szerint: "engem ismernek, nekem nevem van". 

Közben Guld kolléga összedobott egy olyan galériát, hogy Stendhal szindrómát kapok tőle, annyira gyönyörű, nem térek magamhoz, nézzétek végig, mert meseszép képeket készített. Egyébként Guld kolléga frissen érkezett a helyszínre a Man TT-ről, és úgy látom, ezt is élvezi.

Kezd lehűlni a levegő, már nem döglesztő a hőség, a versenyzők is új erőre kapnak, baromi jó lesz a menés.

És csak most látom, hogy közben a Big Hero4 átvette a vezetést, körön vannak a Biker Boyz-szal, sorry srácok, most az lesz, hogy hagyok mindenkit nyugodtan nézni a streamet, én meg kiülök a pálya szélére, mert ez a verseny szebb, mint az anyák napja.

18:16

Közben vannak drámák is: a Senior Team veszettül rossz hangú kipufogóval jött le a pályáról, és szaladt paddock-ba szerelésre, valószínűleg esés történhetett, ami miatt elment valami. Emiatt visszazuhantak a 20. helyre.

Senior Team
Senior Team

A harmadik helyen futó Tutto Moto KRT stabilan a harmadik, ügyesen mennek, 1:04.423-as legjobb idővel. Az AVL Full Throttle Racing Team viszony nyomasztóan megy rájuk az Aprilia SR50-esükkel, négy köre vannak a harmadik helytől, és nagyon összeszedettnek tűnnek. Azt mondták, idén nagyon sokat szöszöltek a motor beállításával, hogy minden optimumon legyen - ők egyébként a világ összes autógyárának fejlesztenek motort, váltót, illetve olyat is csinálnak, hogy a gyártók felkérik őket, hogy a még be nem mutatott modelljeiket szedjék szét és elemezzék az utolsó csavarig, mit lehetne jobban csinálni. Szóval értenek a témához, és külön jelezték, hogy idén egyszerűen szeretnék, ha az ő gépüket kiválasztanák megbontásos vizsgálatra. Rajtam nem fog múlni :D:D:D A New Kids Scooterre viszont figyelniük kell, a sárga Malaguti Phantom egy körön belül van velük.

Elöl az AVL
Elöl az AVL

Szépen magára talált a ProCamMoto28 is, nehezen vették fel a ritmust az elején, de most a hatodikok, egy körrel mögöttük a Night Riders, akik egyelőre legjobbnak egy 1:07-et mentek, de van pilótájuk, akiben benne van a 04-es idő, szóval a ProCam-es srácoknak van miért aggódniuk.

A legjobb elektromos csapat pillanatnyilag az eCar Salon, 10. helyen mennek, tavaly még elképzelhetetlen volt, hogy egy villanymotor top10-ben legyen. A Niu Magyarország ment már jobban is, most éppen a tizenhetedikek A SEGA az E-Schwalbéval stabilan a 28., nem mennek se előrébb, se hátrább. Az E.T-M valószínűleg a túlmelegedéssel kűzd, az utolsók éppen, látványos lemaradással.

18:03

Az előbbi szerelés videón, némi háttérinfóval a tankolásról és a pilótacseréről.

17:58

A szerkesztőségi csapat elhagyott oldalidomáról megjött a hiteles beszámoló: Filep Tomi mondta, hogy megcsúszott a motor, és ahogy próbált rajta maradni, akkor rúgta le. De azért végignyomta az etapot, behozta a csapatat a 13. helyre, aztán amikor letelt az egy órája, a csapat nekilátott szerelni, és egy donor idomot tettek fel, ami remélhetőleg fent is marad. A folyamat képekben:

Sajnos elég sok időt buktunk ezzel, de nem akartunk hiányos motorral menni, így visszaestünk a 18. helyre, de felment Bandi, és nagyon okosan motorozva, biztonságosan építkezve már ismét a 15. helyen állunk, körön belül a HNKN Clubbal és egy körre a MotoGyéPétől és a Szkaliczki Scooter Teamtől.

17:47

Guld kolléga prózát küldött a közvetítőtoronyból:

Kecsó ismét nem viccel, az időjárás kegyetlen. Idefelé az úton, már égen keringő dögkeselyűket sem láttam az út mentén, mert az elhullott állatok teteme az aszfaltba égett. Ehhez képest a TB24 versenyzői beöltözve mennek őrült módjára. Mi ez, ha nem élő áldozatok prezentálása a motorversenyzés oltárán.

Sajnálom, de életemben először megenge dem magamnak, hogy elvakult rajongóként közvetítsek a versenyről, ugyanis gyanús, hogy a Totalbike egyik legerősebb különítménye állt ma rajthoz, olyan versenyzőkkel, mint az egykerekezés koronázatlan királya, Bistei „Wheelie” Peti, Szabó „Fastride” Henrik, Filep „Pszicho” Tomi, és Stumpf „Bérgyilkos” Bandi. Ez nagyjából annyit jelent, hogy van két ultragyors emberünk, akik a magyar sportmotoros élet ikonjai közé tartoznak, egy feltörekvő fiatal tehetségünk, aki Japánban tanulta, miként válhat valakiből igazi kamikáze, és egy Bandi, aki hidegvérű bérgyilkos módjára egyszerűen csak gyors, és precíz. Kijelenthetjük, hogy az idei felállás a Totalbike Legends, olyan nevekkel, amilyeneket Kagajama Yukio legendás szuzukai csapata óta nem láttam, miután ismét motorra ültette anno Kevin Schwantzot. Bizonyos háttérinformációk alapján úgy tudjuk, hogy a szuzukai menők jövőre szívesen jönnének kecsóra edzeni, mert a körülmények mondhatni kritikusak. A Totalbike csapata ugyan elveszített egy idomot, de ideje már 1:10 alatt van, folyamatosan gyorsulunk. Péter elmondta, hogy a rajtnál gondjai akadtak a gyújtással, ezért esett vissza, de valami eszméletlen győzni akarás hajtotta, és felhozta a csapatot a 13.-ik helyre. Jelenleg a 18.-ik helyen állunk.

Legendák, nincs erre jobb szó.

17:12

Ez pedig egy galéria a délután képeivel, van közte pár jól sikerült. Végig lehet kattintani.

17:09

Még egy kép: Anda Csabi a Big Heroból nagyon szeret terepmotorozni, szóval ha úgy van, itt is kiteszi a fűre a gépet, ha egy előzés úgy adja ki tisztán. Amúgy ő tartja az aktuális pályacsúcsot.

17:07

Még egy csapat belépett közben a 03-asok klubjába, a SpeedFright adott be egy 1:03:384-et. Amúgy a 21. helyen állnak. A képen éppen egyik atom pilótájuk, Kern Pisti megy bökősen. Tavaly amúgy ő ment négy és fél órát egyben (volt közben egy piros zászló, akkor tankoltak, és ment tovább), elképesztő kondija van, szabadidejében iron maneket nyom. És piszok gyors.

17:03

Akadt egy műszaki problémánk, Filep Tomi véletlenül lerúgta a Quartz jobb oldalát. Hatalmas mák, hogy éppen ott fotóztam, mert megvan a kép. Sőt, mondhatom úgy, hogy A Kép. Ez az:

Amúgy fogalmam sincs, mit történt: az biztos, hogy ganajul ragasztott fülekkel volt rögzítve, de nem tudom, hogy azért rúgta le, mert azon támaszkodott a lába, és letört, és amiatt csúszott meg, vagy megcsúszott, és azért akadt bele a lába, és szakította le. Mindenestre a műanyag oda esett a pálya közepére, szerencsére még az előtt be tudtam szaladni érte, hogy valaki pofára esett volna rajta.

A véletlen súlycsökkentésnek köszönhetően viszont egyre jövünk felfelé, már a 13. helyen robog a csapat, körön belül az eCar Salonnal és a Szkaliczki Scooter Teammel.

16:51

És hopp, Károly megrepülte drónnal az első kört! Így indult a verseny, ilyen volt felülről:

16:34

Nem értettem, miért esett vissza a Gas Hole Racers, aztán szembe jöttek velem a pálya felé, és megmutatták: kitört a Zip SP2-esük első kereke. De azóta cserélték, és próbálják ledolgozni a hátrányt. És így néz ki egy törött felni:

16:28

Csak kimentem egy kicsit körülnézni, és mire visszaérek, látom, hogy a Big Hero4 ugyan még nem vezet, de finom utalást tettek arra vonatkozóan, hogy ki is a Totalbike24 királya: 1:02.666, igen az sem lehet véletlen, hogy 666-ra végződik, ez ördögi tempó, nem evilági dolog, amit Anda Csaba művel a motoron. Még mindig körön belül vannak a Biker Boyz-szal, úgy tűnik, hogy ezt a versenyt az fogja eldönteni, hogy hol jobb a csapat: szerelés, tankolás, pilótacserék. Ez az ő szintjükön már stratégiai játék is egyben, és a Big Hero már párszor bizonyította, hogy ezen a téren nincs párjuk.

15:55

Az E.T-M éppen egy kisebb afrikai köztársaság éves duct-tape kvótáját használta fel, ezért gyorsan  rákérdeztünk mi a baj. Mert baj az van. A videó a rajt előtti utolsó percekben készült. 

15:49

Az elektromos motorok mezőnye átrendeződött: a Niu Magyarország a 11. helyen megy, a eCar Salon Racing Team körön belül a 12., a SEGA Racing Team a E-Schwalbéval a 23., az E.T-M jelenleg az utolsó, és kint vannak a pitben.

15:45

A Big Hero4 sem maradt sokáig adósuk: 1:03.091. Nekik is meglesz nemsokára a 02-es idő. 

15:40

Tíz perce mondtam Antinak, hogy szerintem 1:02-es időt nem lehet futni ezekkel, de majd térjünk vissza rá hajnalban. Ehhez képest: Biker Boyz 1:02:965. Na jó, ezt nem hiszem el. Más dimenzióban motoroznak, mint bárki más, ezt egyszerűen nem hiszem el.

15:30

A Gas Hole Racers-nél is valami gyanús, a 11. helyről rajtoltak, de a 29. helyen állnak, pedig elég jó köröket, 1:07-eket futnak. A Speedfright is hátulról jön fel, visszaestek 25. helyre, miközben olyan időket futnak, hogy az alapján a top5-ben lenne a helyük.

A Tutto Moto KRT közben a harmadik helyen, körön belül vannak az első kettővel.

15:25

És mi történt a Totalbike Monkeys-zal, hogy elrontották a rajtot?

Fogalmunk sincs, Bandi azt mondta, hogy pöccröff a bringa, Bistei mégis csak huszonvalahanyadiknak fordult rá az első kanyarra, nem tudjuk mi volt. Most már viszont a 15. helyen hasít, egy körre a Magamura Teamtől, akikkel viszont nagyjából azonos tempót megy.

A HNKN az utolsó helyre esett vissza, mert az edzésen akkorát estek, hogy elgörbült a telójuk, volt rá másfél órájuk, hogy visszaegyengessék, nem tudni, mennyire sikerült megoldaniuk a problémát.

15:20

Basszus, most nézem, milyen idők vannak. Biker Boyz: 1:03:299. Új pályacsúcs, és 20 perce megy a verseny. 

15:18

A rajt és az első kör képekben:

15:10

15:00-kor elrajtolt a verseny, mindjárt lesznek is képek, brutális tempóval esett egymásnak a Biker Boyz és a Big Hero, a rajtot a Senior Team is jól kapta el, lúdbőröztető a tempó!

14:10

Vessünk egy pillantást a rajtrács végére is. Az utolsó időt a Móka és Kacagás jegyzi az ősöreg Yamaha Targettel, ők 1:16.727-et mentek, valami gebasz lehet náluk, mert tavaly tudták az 1:12-őt. A BMTeam újonc, nekik még tanulni kell a pályát, lesz még jobb is náluk 1:16-os időnél. A Petrol Circus 1:14-gyel nyúzza az Aprilia Area 51-et, a mezőny legkülönlegesebb gépét.

A Scooter Apex eddig jól ment, úgy néz ki, a Gilera Stalker rossz választás volt erre a versenyre, idén nem jönnek tőlük a jó idők, 1:13-akat futnak, és a motornak sincs egészséges hangja. Szintén meglepett, hogy a Szkaliczki Scooter Team is csak a 27. pedig a pálya széléről gyorsnak tűntek. 

14:02

Vége az időmérőnek, végül ez lett a rajtsorrend:

1. Biker Boyz

2. Big Hero4 SPD

3. Tutto Moto KRT

4. E.T-M

5. Speedfright in the Matrix

6. Senior Team

7. Night Riders

8. AVL Full Throttle Racing Team

9. eCar Salon Racing Team

10. New Kids Scooter

11. Gas Hole Racers

12. Totalbike Monkeys

13. MotoGyéPé

14. ProCaMoto28

15. HNKN Club

stb...

Baromi rohadt tempót ment az első tíz, viszont meglepetésünkre Szabó Henrik talált egy 1:08.929-es kört valahol szétszórva a pályán.

Visszatérve az első két csapatra: a Big Hero 4 SPD Racing Team és Biker Boyz csatája hihetetlennek ígérkezik. Már most az edzésen megdöntötték a tavalyi rekordot: 1:03.920 és 1:03:980-es időt futottak tavaly, most pedig 1:03.668 és 1:03.723 a legjobb körük. Megőrülök, mi lesz itt hajnalban! Viszont vannak kétségeim, hogy széria ötvenessel be lehet-e menni ezen a pályán 1:02-es időre - van rá 24 órájuk, de gyanítom, hogy ha lehetne, már megtették volna.

13:15

És közben Elvis Kristóf is hozott nekünk egy galériát az edzésről, pazar képekkel, ez itt most csak egy ötös mozaik, de kattints bele bátran.

13:13

Kiderült, miért nem megy fel a pályára az ÚgyiselSR: otthonhagyták a motor sárvédőjét Székesfehérváron, és majd ha az ugyanolyan motorral induló SatuFAKE lejön a pályáról, arról átteszik, hogy még tudjanak menni. Közben már elindult az otthon hagyott motyó Kecskemétre.

13:05

Futnak be a képek, remélem átjön, hogy ha egyenesben nem is gyorsak az ötvenesek, kanyarban azért lapon mennek.  Közben a Biker Boyz már a tavalyi rekordot keresik, 1:03.891-et mennek, a Big Hero4 a második 1:04.512-vel, a Tutto Moto KRT pedig a harmadik 1:05.366-tal. Elektromos téren az E.T-M ment egy brutális 1:06.188-at, ezzel eddig ők a valaha volt leggyorsabb elektromos csapat.

Közben a New Kids Scooter is talált gyors kört, hetedikre feljöttek. A Totalbike Monkeys is gyorsul, már a 18. helyen állnak a srácok 1:11-gyel.

Az ÚgyiselSR csapat az egyetlen, akiknek még nincs mért idejük, próbáljuk kideríteni, hogy miért nem mentek még fel a pályára.

12:45

Félidőnél jár az időmérő, eddig a leggyorsabb kört a Biker Boyz futotta, 1:04.929-et, ez nagyjából egy másodperccel van a pályacsúcstól, de ez már komoly versenytempó. A Tutto Moto KRT-ről tudtuk, hogy profi csapat, tavaly a legjobb újoncok voltak, most pedig TB24 legendákat motoroztak le a pályáról, nagyon vad a tempójuk 1:05.897-et mennek.

A Senior Team a harmadik, a Big Hero4 SPD a negyedik - nem mindig ők rajtoltak az első helyről, de a versenyt eddig mindig nyerték, erre szokás mondani, hogy nem egy gyors kört kell menni, hanem 24 óra alatt végigmenni, korai lenne aggódni miattuk, tudják jól, hogy nem az időmérőn kell nyerni, szerintem tartalékolnak.

Meglepő fejlemény, hogy az eCar Salon Racing Team villanymotorral az ötödik legjobb időt futja - az E.T-M pedig szintén villanymotorral a hetedik. Ezek az 1:08 és 1:09 körüli idők már nagyon gyorsak, aki végig így tud menni, az top10-be várható. Hiába az akksigyilkos hőség, a villanyosok hasítanak. A Niu Magyarország is talált egy 1:12-es időt, villanyosok közül a SEGA Racing Team szenved leginkább az E-Schwalbe a 29.

A Totalbike szerkesztőségi csapata éppen a 20. helyen adja az időmérőt, de ahogy ezt írom, már be is előztek nekünk. Mi egyébként még altatunk, a gyors embereink még nem mentek fel.

Vannak olyan csapatok is, akiktől élesebb kezdést vártam, a Speedfright 1:11-es idővel például a 13., őket minimum a top5-be vártam, bár lehet, hogy még csak melegítenek.

12:03

Elindult az időmérő, figyeljétek a live-ot! Ezeken a kamerákon a pálya izgalmasabb pontjait látjátok: 

11:59

Kanyarodtunk egyet a SEGA Racing Team egyik e-Schwalbéjával. Kemény alakult, az elektromos kategóriában állnak rajthoz, természetesen egy áthangolt e-Schwalbéval állnak rajthoz. 

11:26

Még van félóra, míg felmennek a motorok, addig itt egy retró galéria a tavalyi szabadedzésről/időmérőről. Bár a legtöbb csapat alaposan felkészült, van néhány, amelyiknek a pilótái most fognak először a versenygéppel menni a pályán, számukra kulcsfontosságú, hogy ebben a másfél órában a pilóták megtalálják a tempót és megismerjék a pályát, felfedezzék az ideális íveket és kitapasztalják, honnan kell megkezdeni a kigyorsítást (minél előbb, ugye).

11:20

Megvagyunk az eligazítással, a csapatok már a szabadedzésre készülnek, mire indulnak, beizzítjuk a live streamet, és onnantól videón is követhető a verseny, illetve onnantól el kezd élni a live timing, aminek a linkjét megtaláljátok a cikk előtti keretesben.

10:40

Lassan végére ér a gépátvétel, idén minden simán ment, nem kellett sisakot elkobozni, és a motorok is rendben voltak, legfeljebb apróságok miatt kellett szólni. Mostanra mindenki átvette a transzpondereket - motoronként két, egymástól független jeladó van, így tulajdonképpen kizárt, hogy mérési hiba legyen. Tizenegykor tartunk egy eligazítást a versenyzőknek, aztán délben felmehetnek a pályára, és elkezdhetik az edzéseket.

Az edzésen futott legjobb körök alapján állítjuk majd fel őket rajtnál - így a leggyorsabbak akár két tiszta kört is futhatnak, mire összeakadnak a lassabbakkal.

A szerkesztőségi csapat közben megállapodott a pilótasorrendről, Bistei Peti kezd, ő igyekszik nem összecsukni a motort rajt utáni lökdösődésben, utána Filep Tomi megy fel, őt Bandi követi, Henrik pedig a negyedik. Nappal óránként cserélnek, éjszaka pedig kétóránként, hogy tudjanak pihenni. Legalábbis ez a terv, egy esés, egy piros zászló vagy egy műszaki hiba aztán mindent boríthat.

9:23

Reggel nyolc óta pörög a gépátvétel, Gépátvétel Gábor és Gépátvétel Patrik ellenőrzik a csapatok felszerelését és motorjait. A felszereléseknél megnézik, hogy a ruhákban benne van-e a protektor, a sisakok megfelelő minőségűek és állapotúak-e, míg a motoroknál nézik, hogy nincs-e szabálytalan módosítás, illetve alkalmasak-e pályahasználatra - ez utóbbinak feltétele a kifogástalanul működő fék, és hogy ne szivárogjon semmilyen folyadék a gépből.

Általánosságban a csapatok profik, idén még nem kellett elkobozni sisakot, és csak néhány motornál volt vita - egyet Gábor a görbe fékkar miatt küldött vissza, egynél pedig az üléssel próbáltak trükközni, hogy gyorsabb legyen a tankolás - azóta mindkét csapat elvégezte a szükséges módosításokat.

A mi pilótáink is előkerültek, Bandi még a tartalékfelnikre szereli a gumikat, a többiek kávéznak és nézik a felhőket. A sajtós stáb pedig elkezdte a munkát, Károly és Anti kezében forog a kamera, nemsokára akár mozgóképpel is jelentkezünk.

A gépátvétel 11-ig tart, utána eligazítás, majd déltől jön a szabadedzés - közben igyekszünk beizzítani az élőképet -, onnantól jönnek az izgalmak, az ott futott körök alapján már fel lehet mérni az erőviszonyokat. Tegnap este több csapatnál is jártam, még a dedikáltan bulizni érkezők is kimondottan motiváltak, nagy csaták lesznek.