B125: Félrevezetnek az ismerőseim?

2012.04.25. 09:24

Kedves Totalbike!

Mint annyian, én is dilemma előtt állok. Szeretnék a 4 kerékről 2 kerékre átszállni, de nem nagyon tudok dönteni. A segítségeteket kérném. Igazából ott kezdődik a dilemma, hogy 125 köbcentis robogót, vagy százhuszonötös motort vegyek-e. Van néhány számomra szimpatikus típus (Aprilia Scarabeo, Honda SH125, Keeway Outlook 125, Kymco People 125, Honda CBR125, Honda NSR125). Főként városi közlekedésre használnám Budapesten, de ha úgy adja a helyzet, szívesen leugranék a Velencei-tóhoz, Balatonra, ilyesmi.

Természetesen a fogyasztás sem lenne elhanyagolható. Ahogyan olvasgattam, a robogók nagy többsége beéri három literrel. Sok motoros ismerősöm óvva int a 4 ütemű motoroktól, lévén egy pár hónap múlva elfogy az ereje, és többre vágyom majd, míg egy 2 ütemű 125cm3 25-30 LE, az elég egy darabig. Nem vagyok egy száguldozós típus, de szeretem azért, ha van erő, amihez nyúlhatok, ha "baj van". Az egész motor vételre kb. 300000Ft lenne, és természetesen rendszámosra lenne szükségem. Ha tudtok, kérlek segítsetek, esetleg egy pár linkkel is.

Köszönettel:

Péter

Kedves Péter!

A felsorolt paraméterek alapján azt javaslom, vitatkozz egy jót az ismerőseiddel. Aki azt állítja, hogy főként városi használatra és rövid kiruccanásokhoz nem optimális egy 125 köbcentis robogó vagy motorkerékpár, annak nem sok fogalma lehet erről a kategóriáról és ami rosszabb, a városi közlekedésről sem. Kétüteműt ne vegyél, az sokat fogyaszt, drágább a fenntartása, és nem, nincs igaza annak sem, aki a kétüteműek olcsóbb motorfelújításaival érvel. Jól kell választani, és ügyelni kell a karbantartásra, az olajcsere és a légszűrőtisztítás rendszeressége mindent eldönt.

300 ezer forint körül rengeteg, az utóbbi tíz évben gyártott típusból lehet válogatni, így vehetsz jó állapotú Kymco People 125-öt, vagy akár Honda SH125-öt is, sőt szerintem a Majesty 125 sem rossz választás. A legfontosabb, hogy csak rendszámos példány jöhet szóba, bármit mondanak mások, ne vedd a nyakadba az illegalitással járó kockázatokat és hátrányokat. Ma éppen nem találtam legális Piaggio Liberty-t, de sebaj, nézd meg mindennap a hirdetéseket.

Ha mégis motorkerékpárt vásárolnál, a Honda CG lehet a titkos favorit. Ezen nem kell annyira előre dőlni, mint egy CBR125R-en, de nem is számottevően gyengébb, mint a kis sportmotor. Szerettem volna felsorolni néhány jó kis endurót is, de nem találtam megfelelőt, úgy látszik, itt alaposan megfizettetik az ellenálló felépítést, és a komolyabb futóművet. Ismétlem, itt is minden a szerencsén múlik.

Mint már annyiszor, most is felhívom a figyelmed, hogy a vásárláskor feltétlenül szükséged lesz egy jó szerelőre, aki ismeri a kiválasztott típust és az általános tanácsokon kívül, konkrét elképzelései is vannak arról, hogy mivel kell számolnod ha People-t, és mivel ha CG-t vásárolsz.

Üdvözlettel: Zách Dániel

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.