Kínai vackot, vagy öreg olaszt?

2010.07.28. 11:16

Tisztelt Zirig Árpád!

Papp Tibor írt egy cikket a Keeway Goccia 50-ről, ahol kapott hideget-meleget a robogó!

A cikke mellett jó pár fórumon és egyéb más platformon olvastam hozzászólásokat erről a kis robogóról, legtöbben szintén a biztosíték kicsapásáról írnak, de van, aki a karburátorra panaszkodik, van, akinek a motorblokkja tört ketté két alkalommal is, ugyanott! Volt, aki meg azt írta, hogy tolhatta gyalog a szervizbe!

Valóban - már elnézést, de - ekkora fostalicska lenne ez a robogó? Ami viszont mellette szól számomra, az a retró design és a 16 collos kerék, ami tökéletes ide városba, nem beszélve az alacsony árról!

Nekem egy 230 lóerős turbós autóm van, és őszintén szólva már elegem van abból, hogy mindig várni kell az olajra, míg felmelegszik. Nekem ez a kis robogó pusztán arra kéne, hogy a 10 percre lévő konditerembe eljárjak, vagy épp elugorjak valamelyik plázába ezért-azért vagy ügyet intézni. Száguldozni nem akarok, a kocsinál is én vagyok az, aki hamarabb megijed, mint az elektronika.

Eredetileg egy Piaggio Liberty 50-est néztem ki, de újonnan nem vagyok hajlandó 400 ezer Ft-ot kiadni. Használtan 140-200 között mozognak, de azok mind régi kasznisak, 15-20 ezer kilométer vagy még annál is több van bennük, garancia nincs rá és szeretnék már végre egy zsír új járművet venni, nem pedig használtat!

A cikk egyébként szerintem teljes korrekt volt, pusztán most szeretném így levélben is, a már említett igényekkel, célokkal kapcsolatos kérdésekre is kikérni a véleményét!

Röviden összefoglalva:

Elég egy Goccia ide-oda rohangálni vagy inkább egy Piaggio, még ha használt is vagy 7-8 éves? Sok egy Liberty-ben a 20-30ezer km?

Tisztelt Zirig Árpád, így előre is köszönöm szépen a válaszát, igazán sokat segít azzal, ha elmondja véleményét számomra!

Üdvözlettel,

F. György Edwárd

Kedves Edwárd,

Emlékszem jól a Gocciára, amíg ment kiváló volt, kifejezetten fürge. Majd' egy mázsám alatt is megfutotta a 65-öt, ami nem rossz egy ötvenestől. Minősége nem tűnt rossznak, a biztosítékos mizériát inkább véletlen tartom. Bevallom, az ön által írt komolyabb technikai bajokról még nem hallottam – igaz, nem is olvasok napi rendszerességgel robogós fórumokat.

Köztudomású, hogy a Keeway az egyik legjobb minőségű kínai robogó, igazi nagyvállalat terméke, amely komolyan gondolja az európai terjeszkedést. Éppen ezért tisztességes alkatrészellátással bírnak, ami megnyugtató; ahogy én tudom, a szervizköltségeik kifejezetten alacsonyak.

A Piaggio Liberty-ről sok jót hallottam, de ez általában igaz az olasz robogókra. Van tapasztalatuk, vannak jól felszerelt gyáraik, pontosan ismerik a piaci igényeket. Egy használt gép esetében, amilyet ön is említett, elsősorban nem a megtett kilométerek számítanak, hanem a futás mikéntje. Ha ápolták, szervizelték és a szükséges alkatrészeket cserélték, akkor probléma nélkül tartható üzemben egy öregebb gép is. Ha pedig valami elhasználódik, könnyen és aránylag olcsón cserélhető, az olaszokhoz is tökéletes az alkatrészellátás.

Én azt javasolnám, hogy ha használt mellett dönt, vigye el egy független szervizbe egy mások által is javasolt szakemberhez. Nézessék át, megéri, kiderül, hogy mi a cserés.

Üdvözlettel:

Árpád

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.