Le a burzsuj majmokkal!

2010.12.05. 13:04

Ki vesz kis choppert?

Date: December 2, 2010 1:15:48 PM GMT+01:00

To: tcolvasok@mail.totalcar.hu

Subject: Ki vesz kis choppert???

Sziasztok!

Igazából még sohasem írtam nektek levelet szóval fogalmam sincs kinek írok. Igazából egyszerű dologról lenne szó. Életem első motorját keresgélem, de még jogsim sincs rá és enyhén szólva sem vagyok tájékozott a chopperek világában de igyekszem! Volt lehetőségem kint élni Amerikában és ott szerettem bele a chopperekbe/bobberekbe. Nem régen haza jöttem, és elhatároztam, szeretnék egy choppert, lehetőleg nem túl drága (tehát a japán márkák között kezdtem a kutatást), és nem túl nagy mivel első motornak nem egy 1200-as choppert kell választani.

Ekkor akadtam rá a magyar piacon egy rakás 125-ös 250 ccm-es chopper kinézetű mocira. Mi ez? Ki vesz ilyet? Én is még eléggé tejfölös szájú vagyok a magam 23 évével, de azért nem vennék 400-asnál kisebb choppert. Vagy csak én vagyok ilyen? A kérdésem/kérésem az lenne, hogy tudnátok némi atyai jó tanáccsal ellátni a vásárlást illetően? Illetve ismertek olyan helyet a neten ahol behatóan foglalkoznak a bobberekkel (mert nagyon tetszenek és nem sokat tudok róluk olvastam ugyan a totalbike-on egyszer valamit róluk de még többet akarok)?

Köszi a segítséget előre is!

üdv
Tamás

Kedves Tamás,

Megértem erősödő vonzalmadat, az épített motorok világa csúful be tudja szippantani az embert – vigyázz, halálosabb bármilyen szerelemnél. Az asszonyt megunhatjuk, de a gépek átfaragása nem múló kényszer: ha flexszel a kezedben eszmélsz éjjel egy sötét garázsban, ne lepődj meg, ez ilyen.

Igazad van, elsőre túlzás az 1200 köbcenti. Ha feltétlen őszinteséget kérsz tőlem, akkor később is. Chopper és bobber vonalon egyetlen oka van a köbcentihajhászásnak: egy 400-as a comb között olyan, mint egy praktikus szerszám, míg az óriási V2-es karaktere és nyomatéka az R-16-os orosz interkontinentális ballisztikus rakéta vízióját vetíti a megszokott dákó helyére – ki ne szeretné ezt átélni?

Ennek ellenére rengeteg jópofa kisköbcentis épített motor van. Ugyan a gyárak, ahogy te is észrevetted, szintén kedveskednek a vevőknek apró barokk angyalokkal, de ez tényleg nem ugyanaz; inkább viccesek, mint vagányak. Japánban, ahol a legtöbb motor négyszázas vagy annál kisebb, a gazdák stílussal pótolják a furatot, ötlettel a löketet. Ha kezdő vagy, de valami egyedit akarsz, érdemes keletre nézni; mindent átépítenek, amit csak lehet.

A hengerűrtartalom hiába töredéke egy kétezres monstruménak, nincs hiányérzet, csak őszinte motoros öröm. El kell felejteni, hogy felénk a nagy csicsás chopper státuszszimbólum, olyat kell megálmodni, ami neked okoz örömöt – felejtsd el a gyári gépeket, ha jó a fantáziád, nem kell vagyon ahhoz, hogy egyedivé tedd a motorodat – a szépség nem függ a köbcentitől.

Ötvenesből is lehet mámorító dolgot alkotni, a negyed és nyolcadliter ugyanolyan frankó és örömteli, mint a hatszáz köbcenti. A japán és angol gépek is jó alapot jelenthetnek, de akár olasz is lehet a donor – a lényeg, hogy ügyesen kell megpiszkálni.

A galériában rengeteg kép van, de adok pár tippet is, merre tapogatózz. A Bratstyle, a Heiwa MC, a Gravel Crew segítséget adhatnak neked, ezek sikeres japán custom cégek. Jellemzően egyhengeresekkel dolgoznak, de szívesen nyúlnak olyan kéthengeresekhez is, amelyek nálunk elérhetők. Ne okvetlen a drága gépekre gondolj: a régi dögök – például KZ400, XS400, CB350, CB500T, FT500 – nálunk is elcsíphetők a hirdetési portálokon. Bátran keress egyet – mire a jogsi a zsebedben lesz, a saját épített motorod is elkészülhet.

üdvözlettel:

Zirig Árpád

A képek forrása: Chalopy, CoC, Bikermetric, Pipeburn, Streetchoppers

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.