Hagyd otthon az autódat!

2011.06.21. 13:58

Kedves Totalbike!

Meguntam, nem akarok a dugóban állni, nem akarok a BKV-n büdös embereket szagolni, nem akarok kutyaszarba lépni. Viszont minden nap be akarok menni dolgozni (akar a halál, de muszáj). Szóval kéne egy megoldás. Biciklizni néha szoktam, autót 20 éve vezetek (évi 30e km +), és arra gondoltam, hogy veszek egy mopedet vagy minek hívják, aztán hadd szóljon.

Megnéztem, nagyrészt sima, egyirányú, városi utcákon/utakon értelmesen el tudok jutni a munkahelyemre (kb. 4km). De nem tudom milyet vegyek. Van ezek között különbség? Olyan kéne, amihez lehet lábtakarót rakni eső ellen és ezen túl csak tankolni kelljen aztán zümmögjön. Autóból Peugeot-om van, ebben még a Piaggo-t is el tudnám képzelni mert szépek, de megint csak megbízható legyen. Néztem a hasznaltauto.hu-t 250 körül már elég sok Piaggio és Peugeot van. Szabad, érdemes ilyet nézni?

Utolsó kérdés, láttam a Piaggio MP3-t, amit autós jogsival is lehet vezetni. Ez mennyire jó vétel? Mert árban elég húzós, de ha sokkal könnyebb uralni, ne adj isten biztonságosabb, akkor azért meggondolnám...

Köszönöm a segítségét:

Feri

Kedves Feri!

Ugyan csak négy kilométert kell leküzdened, de autóval ez aránytalanul sok időt vehet el, míg egy könnyű ötvenessel pikk-pakk beérsz a munkahelyedre. A választék, igazad van, óriási, de némi körültekintéssel nem lehet nagyot bukni. 100-200 ezer forint között tökéletes kis robogókat találni – ha javasolhatom, inkább nagykerekűeket nézz, ezeket jobb vezetni és a kátyúkra sem annyira érzékenyek.

Mivel kis távolságon használnád, én feleslegesnek érzem az amúgy tényleg istenkirály MP3-at. Csodálatosan vezethető, de én az árkülönbözetet üzemanyagra, egypár jó vacsorára meg valamilyen robogós vezetéstechnikai tréningre költeném – így a tudatos, biztonságos közlekedés is meglesz, és anyagilag sem akkora érvágás a megfelelő eszköz megvásárlása.

A Peugeot az autók mellett tényleg minőségi bicajokat és robogókat gyárt, de ezeknek tudtommal épp nincs hazai képviselete, előfordulhat, hogy az alkatrészbeszerzés problémássá válhat. A Piaggio jó döntés, az ötvenes Liberty kifejezetten jól sikerült modelljük. Az Aprilia Scarabeo, a Malaguti Ciak, az Italjet Torpedoszintén korrekt olasz zümmögők, de érdemes rákeresni akár a Yamaha Why-okra is, hisz lényegében ugyanaz, mint az említett Aprilia.

Ne riadjunk vissza a tajvani vagy koreai motorkáktól sem – mindkét országban világszínvonalon termelnek, nincs közük a sittes kínai szarokhoz. Az igazság kedvéért tegyük hozzá, hogy már Kína sem a régi – évről évre jobb termékekkel próbálkoznak, nem egy olvasónk számol be a problémamenetes üzemeltetésükről.

Az univerzális Tucano Urbano „tyúkanyójelmezek” felszerelhetőek az összes említett robogóra, így a hűvösebb reggeleken sem lesz azonnali fagyhalál – már csak azt kell eldönteni, melyik márka vagy melyik szín az igazán szimpatikus.

Zirig Árpád