Sosem volt motorom, de vár Amerika

2011.12.07. 15:50

És a Harley majd elromlik?

From: I Janos

Date: 2011/11/30

Subject: kérdés

Kedves Totalbike!

Olvasom a motortesztjeitek!

24 vagyok, sose volt motorom, mégis nagy álmom átszelni Amerikát 1 Harleyn. Ugyanakkor szarevő vagyok és nem szeretek motort szerelni. Ez gondolom eléggé kizárja a Harleyt, ugye?

Ezért kérdem, hogy mit ajánlanál a Japán frontról kezdő motornak majd pedig későbbre?

Ezeket ismerem névről: shadow, black widow, virago, dragstar, intruder, marauder (csak a chopper érdekel)

A dragstarról hallotam jókat. Fontos lenne a megbízhatóság, jó kezelhetőség és persze h Harley kopi legyen (olcsóbban)!

(nem baj ha nem nagy dög, mint a Fat boy v ezek inkább a softail,sportster-nightrain az én műfajom)

Pl. a Gold wing kifejezetten nem tetszik, túl modern, ahogy valamelyikőtök írta is, régies kinézete legyen, mintsem áramvonalas japán beütés.

Köszönöm előre is segítséged!

Széles útat!

Jani

Kedves Jani!

Mielőtt felsorolunk néhány motortípust, amellyel érdemes elkezdeni a chopperezést, és eloszlatjuk a Harley-kkal kapcsolatos tévhiteket, azt javasoljuk, szerezz némi rutint idehaza, mielőtt Amerikába utazol, hogy valóra váltsd álmaidat.

Kellő tapasztalat, állóképesség és önismeret nélkül elhanyagolható az a kockázat, amit egy Harley-Davidson meghibásodási hajlama jelenhet. Ugyan a hetvenes-nyolcvanas években még valóban voltak technikai gondok az amerikai motorral, de a kilencvenes években rengeteg javultak – ezt sikerült máig megtartani. A cég kereskedői- és szervizhálózata is korrekt a hazai piacon. Mi nem félnénk a márkától.

Sokkal több bosszúságot és veszélyt okozhat, hogy kezdő vezetőként arra megy el az energiád nagy része, hogy úton tartsd a két-háromszáz kilós motort, illetve időben tudj reagálni a váratlan közlekedési szituációkra.

Ezzel semmiképpen sem szeretnénk lelombozni, vagy lebeszélni a nagy motoros kalandok tervezgetéséről, sőt erre biztatunk. Ha már néhány, több száz kilométeres túrát sikeresen teljesítettél itthon, ahol szükség esetén egy telefonhívásnyi távolságban van a segítség, elkezdheted kitalálni, merre mennél az Egyesült Államok végtelenebb országútjain.

Ha még sosem motoroztál de japánnal kezdenél, azt javasoljuk, első motornak válassz egy Honda Shadow 600-at (VT600C). Ez az egyik legkönnyebb és legfinomabb működésű V2-es chopper, melyet a nyolcvanas-kilencvenes évek kínálatából jó szívvel ajánlhatunk. Motorja nagyon tartós, folyadékhűtésű, vagyis működési hőmérséklete stabilabb, mint mondjuk egy 650-es Yamaha Drag Starnak. Ez utóbbiról jót is, rosszat is hallottunk. Az egyik ilyen információ, hogy blokkja közel sem olyan hosszú életű, mint a legendás XV 535 Viragóé, amelyen alapul. A motorválasztást természetesen az anyagi lehetőségeid is befolyásolják, ezért most csak két lehetséges irányt vázoltunk fel.

Ami a Harley-Davidsonokat illeti, rég elmúlt az az idő, amikor ezekkel a motorokkal nem lehetett elindulni egy hosszabb útra, ha valaki nem tudott akár az út szélén is motort szerelni. Egy 2001 utáni Sportsterrel nem nagyon lőhetsz mellé, ott még volt néhány karburátoros évjárat, és ha jól beállított, alaposan átnézett géppel indulsz útnak, minden bizonnyal meg is érkezel. Más kérdés, hogy még a 883-as alapmodellt is sokkal nehezebb vezetni, mint a legtöbb japán másolatot, de ahogy azt a mindig kultúrlényként viselkedő kommentelőktől mindjárt megtudod, ez sem minden esetben van így. A lényeg itt is a tapasztalat, vagyis, hogy olyan géppel vágj neki nagyobb távoknak, amelyet jól ismersz, ha pedig bérmotorra ülsz, köss biztosítást és tájékozódj a helyi szervizlehetőségekről.

Ne feledkezz meg a megfelelő védőfelszerelésről sem. A jó motoros ruha, bukósisak, csizma, illetve kesztyű nem dekorációs célokat szolgál. Ezért javasoljuk, hogy ne hallgassa azokra, akik a stílust részesítik előnyben a biztonsággal szemben. Tehát válassz egy kétrészes, textil túraruhát, hozzá zárt bukósisakot, a bokádat megfelelően tartó csizmát és két pár, jó fogást biztosító kesztyűt, egyet a tavaszi-nyári, egy másikat az őszi-téli időszakra.

Zách Dániel



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.