A főnököm törte rommá, a biztosító alig fizet

2012.01.03. 14:58

From: Szilárd

Date: 2011/12/22

Subject: Vespa szerviz kérdés

To: Zách Dániel

Kedves Dani!

Tanácsra lenne szükségem. Történt ugyanis, hogy munkahelyemen békésen parkoló, szeretett Vespa ET4-esembe a főnököm beletolatott, felkenve ezzel szegényt a mögötte található betonfalra. Hál' Istennek, miután észlelte a problémát, előremenetbe kapcsolva távozott, minek következtében a robogó fel is borult. Így a kár viszonylag nagy, szinte minden elem és műanyagidom sérült, akku kifolyt, stb.

A biztosító által használt értékelési rendszer szerint irreálisan alacsony összegü a kár (32.000Ft), így lehetőségem van szerviz által készített hivatalos árajánlatot benyújtani, és az alapján kérni kárrendezést. A kérdésem Hozzád, mint friss Vespáshoz, hogy melyik műhelyt ajánlanád, ahol hivatalos és főleg reális ajánlatot tudnak adni a javításra és amennyiben a biztosító elfogadja (és nem GTK lesz belőle), jó minőségben meg is csinálnák a gépet?

Válaszodat előre is köszönöm.

Széles utat!

Szilárd.

Kedves Szilárd!

Hogy kérdésére a lehető legrészletesebb választ adjam, felhívtam a Vespa robogók néhány hazai szakértőjét. A megkérdezettek egybehangzó véleménye, hogy mindenképpen keressen fel egy márkaszervizt, és kérjen árajánlatot a javításokról. Látatlanban senki nem mert becslésekbe bocsátkozni a javítási lehetőségeket illetően. Arra is felhívták a figyelmemet, hogy nem ismerjük a robogó általános állapotát, így piaci értékét sem. Azt pedig szintén csak feltételezzük, hogy rendszámos, 125-ös példányról van szó, hiszen erre nem tért ki levelében.

Ha Budapesten, vagy a főváros környékén lakik, megkeresheti a Könyves Kálmán körúton található Tutto Moto márkaszervizt, ahol minden szükséges információval rendelkeznek, amely a pontos állapotfelméréshez szükséges. A másik lehetőség a Vespa márka importőrének központi telephelye, Dunakeszin. A linkelt honlapon az összes hazai szerviz elérhetőségét megtalálja.

A vespás blogposztjaimban rendszeresen szereplő Gianni Favaron szerint egy egyszerű horpadás javítása nem megoldhatatlan feladat egy ilyen, önhordó acélkasztnis gépen. A fényezés javításához sem kell feltétlenül szétszerelni a robogót, és az alkatrészellátás is megoldott a kilencvenes évek közepétől gyártott ET4 modellekhez.

Gianni egyetértett Hőbert Gáborral, a Vespa klubosok által ajánlott szerelővel abban, hogy nagy baj akkor van, ha az ütközéskor a eldeformálódott a váz valamely teherviselő része, az első futómű, vagy az azt megvezető kormánynyak.

Egy hivatalos árajánlat jó támpont lehet a megítélt kártérítés összegének emeléséhez, és az ön számára legkevesebb bosszúsággal járó megoldás megtalálásához. Ez akkor is segíthet, ha a főnökével kell egyezkednie, hogy szálljon be az okozott kár megtérítésébe.

Sok sikert, és kitartást a továbbiakhoz: Zách Dániel