Szerelem a kertek alatt

2012.03.22. 06:59

Öreg vagyok, terepeznék

Kedves Totalbike!

Azt sem tudom, pontosan mit szeretnénk, de azt nagyon. A hétvégén Olaszországban kirándultunk, és a faluban belefutottunk egy tavaszkezdő veterános vonulásba. Nem gondoltam volna, hogy 61 évesen még vágyni fogok a motorozásra, de nem tudok mit tenni, szerelembe estem.

Régen, még a hetvenes években Cetkával terepeztem, aszfalton nem is nagyon közlekedtem sosem, még udvarolni is a kertek alatt jártam. Most is a bütykös gumis gépekbe szerettem vele, több olyat láttam, amire rá volt írva, hogy 125, vagy legalább úgy néztek ki.

Sajnos nem tudtam fotózni, de mintha az egyik gép Moto Guzzi lett volna, bár ebben nem vagyok biztos, mert tőlük még csak V2-est láttam. Volt vagy tíz, különböző típus és márka, de bármelyiket szívesen elfogadnám.

Hirtelen felindulásból úgy döntöttem, hogy vennék egy ilyet, időm van, helyrepofoznám. Elég a 125-ös bőven, hiszen csak itt a környéken mennék vele, persze ismét csak terepen, így nem gondolkodom teljes körű restaurálásban, csak technikailag hoznám rendbe. Régen is magamnak szereltem a Cetkát, azt hiszem, megbirkóznék vele most is a műhelyben.

Olvastam az imolás cikkeiteket, akár ki is mennék egyért, jó kirándulásnak tűnik. Mikor rendezik, havonta van? Vagy nézegessek inkább apróhirdetéseket idehaza, vagy Olaszországban? Alkatrész van ezekhez bármi is? Milyen márkára figyeljek?

Ha van tippetek, osszátok meg velem, mert nem nyughatok, ma már vettem bukósisakot is.

Köszönettel

id. Sz. Márton

Kedves Márton,

az ismét fellobbant szerelmet megértjük, és gratulálunk hozzá. A válaszokat kezdeném a levele végén kérdezettekkel. Imolai börze legközelebb szeptemberben lesz, addig talán nehéz lesz várni, ha így tombolnak az érzelmek.

A hazai apróhirdetésekben nem nagyon vannak ilyen gépek, ha mégis, azok is Imolából származnak. Ha van lehetősége elmenni a kiválasztott járműért, akkor leginkább a Subito.it oldalt érdemes nézni, ahol régiók alapján lehet keresni – ha nem akar Palermóig elmenni, elég, ha az északi területre szűkít.

Reális, hogy Moto Guzzit látott, az egyhengeres négyütemű Stornello elterjedt és szeretett típus. Ehhez még alkatrészeket is lehet találni, az ebay segíthet, de egy-egy személyes börze is beugorhat; jól látja, kirándulásnak is kiváló.

A Guzzi mellett több egyéb márka is készített ilyesmi scramblereket. Az MV Agusta, a Ducati, a Parilla és a Gilera is foglalkozott a szegmenssel, de annyi márka volt Olaszországban, hogy erősen autistának kell ahhoz lenni, hogy mindent átlássuk.

A Stornello 125 előnye, hogy aránylag sok készült belőle, volt belőle utcai, sport és terepes is, így a fődarabok egy része csereszabatos, elérhető. Ezek az gépek nagyon vidámak, meglepően virgoncak. Nem erősek, de olyan kellemes hangulatot árasztanak, hogy az embernek eszébe sem jut az, hogy csak hatvannal-hetvennel-nyolcvannal-kilencvennel megy.

Üdvözölni tudom döntését, ez egy szimpatikus iránya a veteránozásnak. Már 1000-1200 euró környékén felbukkannak korrektül működő darabok, és ha nem akarja vitrines állapotúra restaurálni, kis szerencsével egész alacsony költségvetéssel megúszhatja a mulatságot.

Üdvözlettel:

Zirig Árpád

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.