B125: az MZ is jó lehet?

2012.04.03. 10:37

B125: örököltem egy MZ-t

Kedves Árpád,

rendszeresen olvasom a lapotokat, igaz, néha duzzogtam, hogy túl kevés benne az ötvenes. Úgy tűnik, most változik az érdeklődési köröm, hisz örököltem egy MZ 125 TS-t. Jó állapotban van, már mentem is vele egy kört, igaz jogosítványom nincsen rá. A papírjai egyelőre nem érvényesek, de már megérdeklődtem, nem lesz gond az újbóli vizsgáztatás.

A kérdésem: a B125 megfelelő lehetne az NDK motorhoz, vagy csak automata gépekre vonatkozik a lehetőség?

Üdvözlettel:

Géza


Helló Géza,

a TS 10 lóerő, így tökéletesen alkalmas, sőt, a váltós gépek is bőven beleférnek a B125-be: ha automatával vizsgázol, egy kitétel kerül a jogosítványodba, hogy nem mehetsz váltóssal – azonban ha neked nem okoz gondot a kuplungolás meg némi lábmunka, így kezdd el a tanfolyamot.

Ha hosszú ideig állt az MZ, nézd át alaposan, cseréld le a gumikat, az olajat, ellenőrizd a fékeket és a vezetékeket. Érdemes kiégetni a kipufogót is, erre találsz hibátlan leírást a szocimotoros oldalán – az ő tudásbázisuk a témában páratlan.

A kétütemű gép aránylag igénytelen, csak a karbantartást nem szabad elbliccelni. Tanácsom annyi, hogy ne a legolcsóbb 2T olajat tedd bele, kevésbé fog füstölni, szebben jár majd, és picivel hígabbra is lehet tenni a keveréket.

Jó motorozást!

Zirig Árpád

Ha többet szeretne tudni a B125 világáról, nézzen át Totalbike.hu/B125 oldalunkra, ahol mindent megtalál, amire szüksége van, és azt is, amire nincs.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.