Robogó anyámnak - versenyzésre

2015.11.06. 16:54

Máté szokatlan levéllel keresett meg minket, anyjának venne robogót, amivel - ha úgy jön ki - Visontán is rajthoz állna. Mármint Máté, nem az anyja.

Feladó Máté

Címzett Totalbike

Dátum 2015. november 5.

Tárgy Robogó Le Visontára

Kedves Totalbike!

Érdeklődni szeretnék, hogy jövőre is megrendezésre kerül-e a 24 órás robogóverseny, vagy hogy tervben van-e a megrendezése?

Továbbá ha rendelkezésre áll egy részletes szabályzat az idei futamról, azt szeretném elkérni. Édesanyámnak tervezünk egy robogót venni, és nagy valószínűséggel azzal indulnánk a versenyen, ha megrendezésre kerül, ezért szeretnék a szabályokkal tisztában lenni. Pl. nem gyári, de 50 ccm-es henger megengedett-e, nem gyári karburátor, esetleg gyári karburátor, de más fúvókával stb...

Igazából minden lehetséges információ érdekelne, hogy ne kelljen túl sok mindent cserélni a most megvásárolandó motoron.

Előre is köszönöm a segítséget!

Máté

Kedves Máté!

Lesz 2015-ben is Le Visonta, ha kell, a pokolból is felhajtjuk a szponzorokat hozzá. A kiírás szerint a járműnek gyárinak kell lenni, utángyártott alkatrészeknek a gyárival azonos specifikációval kell rendelkezniük, ez alól kivétel a variátor és a kipufogó. A robogónak meg kell felelnie a közúti forgalom szabályainak, tehát működő világító és jelzőberendezésekkel kell rendelkeznie, utcai gumival kell szerelni – és ez újdonság lesz jövőre – az összes gyári idomnak fent kell lennie.

Üdv.

Zomborácz Iván

Kedves Iván!

Köszönöm szépen a választ! Már nagyon várjuk, sajnos tavaly lemaradtunk róla.

Máté

Szia!

Még néhány tipp:

- Elöl legyen tárcsafék, de a legjobb, ha hátul is az van. A mi hátsó dobfékünk teljesen elfogyott a verseny végére.
- Nagyjából mindegy, hogy kis- vagy nagykerekű robogó, a Liberty és Scarabeo jellegűeknek ugyan nagyobb a hasmagassága, stabilabbak és mélyebbre dönthetők, de idén például egy Yamaha SuperJog ZZ-vel nyertek, tehát igazából nem ez számít.

Náluk nem igazán ment senki gyorsabb köröket, nem kerékméret számított
Náluk nem igazán ment senki gyorsabb köröket, nem kerékméret számított


- Én a nagyon keskeny gumit nem ajánlom, ha kiskerekű a robogó, akkor is érdemes inkább 90/90-est tenni rá, egyszerűen nagyobb felületen tapad kanyarban.
- A buci kerekűek - pl. Yamaha BWS - egyenesben hátrányt szenvednek, pont a nagyobb tapadás miatt.
- A jó futómű fontos, szerintem fontosabb, mint a motorerő. Nekünk nagyon hiányzott a stabilitás.
- A kistestű, szigorúan egyszemélyes robogók sokkal könnyebbek mint a nagyobb dögök, emiatt sokkal jobban is gyorsulnak. A mi Honda Diónk ilyen volt, ami nagyon sok helyen jól jött, például megtehettük, hogy a kanyart letörve, kábé dirket elrontva azt, belső ívre kerülünk, majd onnan úgy ki tudtunk gyorsítani, hogy a célegyenes előtti kanyarban még a jobb pilótáknak is el tudtunk menni.

A jó gyorsulás miatt el innen elsőként fordultunk rá a célegyenesre
A jó gyorsulás miatt el innen elsőként fordultunk rá a célegyenesre


- Idén ugyanúgy lesz a nevezés, mint tavaly, szóval senkinek nem garantált, hogy be fog jutni.

Üdv:

Iván

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.