Akkor most kell a B125, vagy elég az ötvenes robogó?

2016.02.12. 09:42

Feladó Gábor

Címzett Stump András

Dátum 2016. február 11.

Tárgy Robogózás Pesten

Szia András!

Olvastam, hogy mit műveltél a Berzerkerrel... a téli bejárásra gondolok,ezért azt gondolom,te vagy aki a kérdésemre tudod a választ.

Igazából a kérdéseket már feltettem itt: itt majdnem teljes választ kaptam a kérdésemre, viszont azon agyalok, hogy vajon tényleg "elég-e" a 2T 50cc a városba. Te nagyjából ugyanazt a távot teszed meg motorral mint amit én tennék. Szóval 2T 50cc vagy inkább egy jó 4T 125? Szívesen veszem ha a típust is ajánlasz.

Bocs a hülye kérdés miatt,de meg kell kérdeznem valakit aki csípőből vágja ezt.

Köszönettel:

Gábor

Helló Gábor!

Sajnos nincs egyértelmű válasz a kérdésedre, neked kell eldöntened. Mindenki másképp éli meg ezt a dolgot. Én személy szerint jobban szeretem a 2t 50-eseket, mint a 4t 125-ösöket, megpróbálom leírni, miért. Egyrészt ár/érték arányban verhetetlenek. 80-100 ezer forintért tényleg jó állapotú ötveneseket lehet kapni, biztosítás minimális, nincs vizsga, nincs rendszám, nincs átírás. Karbantartásra, alkatrészre sem kell sokat költeni. Igénytelen közlekedési eszközök, és akkor is felszabadultabb közlekedési élményt ad a rendszámnélküliség, ha amúgy szabálykövető az ember. Egy kistestű, könnyű ötvenes érzésre jobban is ugrik, bár ez csalóka lehet.

Én a 63-as valós végsebességgel a 70-es szakaszokon is elvagyok. Az ötvenesek hátrányai közé tartozik, hogy nagyon lopják őket, ezért vagy jó helyen kell tárolni őket éjjel és nappal is, vagy költeni kell a biztonságtechnikára. Ezen kívül a kistestű, fürge ötveneseknek elég gyatra a futóműve, és kicsit bénán is ül rajtuk az ember, ezért hosszú távon nem valami kényelmesek, illetve meglepően sokat tudnak fogyasztani. Egy jól beállított ötvenes is simán bekajál 3-3,5 litert, de Berzerker például 4,5-tel jár. Mondjuk ennek lassan illene utána járni.Típusokból tényleg nehéz lenne konkrétat ajánlani, mert ugyanaz a technika ezer néven futott. A Yamaha Jogra és fajtársaira mindenki esküszik, a 3KJ néven futó blokk legendásan tartós. Én a Honda Diót is megkedveltem.

Lehet, hogy statisztikailag gyakrabban megy tönkre, de úgyis minden azon múlik, hogy milyen példányt fogsz ki. Mindegyikkel lehet szívni, és rosszabb híre ellenére egy pöpec Suzukival is jól lehet járni.Ha kényelmesebb, nagykerekű vagy nagytestű robeszt akarsz, akkor viszont jobban járhatsz egy 125-össel. Ezeknek nagyobb a végsebessége, jellemzően tisztességesebb a futóműve és emberesebben ülhetsz rajta. Kevesebbet is fogyasztanak, a 2-2,5 liter körüli átlag nem irreális. Nem utolsó sorban sokkal tisztább kipufogógáz jön ki belőlük, szóval tisztább lehet a zöld lelkiismereted. De ha elkezded összeszámolni, mennyibe kerül a 125-ösözés, nem lepődnék meg, ha elbizonytalanodnál. Már a B125-ös jogsira is el lehet költeni egy ötvenes robesz árát, és sokan úgy gondolják, hogy érdemes inkább egyből letenni az A2-es vagy A-s motorjogsit.

Jó állapotú, legális, rendszámos 125-ösöket két-háromszázezer alatt nemigen lehet kapni, és akkor még jön az átírás, a vizsga, az adó meg a biztosítás. Szerintem soha nem hozzák vissza ezeket a költségeket a fogyasztáskülönbségből.Szóval én is azt javaslom, pattanj fel egy ötvenesre, ahhoz nem kell semmi, csak egy sisak meg némi ruházat. Ezeket akár használtan is be lehet újítani, ha nem akarsz sok pénzt belefeccölni. Aztán ha kényelmetlen, kevésnek érzed vagy annyira megtetszik, hogy mindenhová robogóval mennél ezentúl, minimális bukóval tovább tudod passzolni az ötvenest, és átülhetsz egy 125-ös vagy akár nagyobb robogóra.

Akik ismerőseim közül masszívan robogóznak, mind nagyobb, 250-es vagy 400-as fotelrobogókat használnak, mert azok már tényleg annyi pluszt nyújtanak, amiért megéri pénzt áldozni. Én úgy érzem, a 125-ös egy ilyen se hús, se hal kategória, amit lehet, hogy érdemes egyből átugrani.

Üdv: András