"Különlegességeket ugyanazon építőkészletből összerakni?"

2019.10.22. 09:48

Kaptunk egy remek olvasói levelet arról, hogy sokaknak hiányozni fog az önálló GasGas - és legjobban éppen a spanyolok blokkjáért fáj a szívük.

Feladó Pál

Címzett totalbike.hu

Dátum 2019.10.19

Tárgy GasGas esete a KTM-mel

 

Szia Zombi!

Valamikor a nagyokkal enduróztam én is. Amikor a KTM bekebelezte a Husaberget, akkor azzal mentem. Talán a legjobb 550-esem volt itthon. A KTM sokat javított az ősváltozaton, sőt, mikor megcsinálták az 570 fejreállított blokkját, az nagyon jó kezelhetőséget eredményezett, de a Husabergnek nem lehetett jövője. A kék-sárga 530 bergenyék nagyon kívánatosak voltak, de azok csak másszínű KTM-ek lettek.Nagyon szurkoltam a GasGas-nak, mikor térdre kerültek, mert a Husaberg után három évet a spanyol géppel mentem. 300-as EC és az 510-es négyütemű volt soros.

MG 5419

A 300-as örök kedvenc maradt. A hír, hogy a KTM pont a szuper motorját cseréli a sajátjára, eléggé szomorú. Mentem az új EXC befecskendezős újdonságával (2019) de aki motorozott a GasGas 300-assal, tudja, mennyi élet volt benne, és milyen szép hanngal lehetett festeni egy jó mászókán. De hát semmi nem tart örökké.Most kell venni gyorsan egy Factory verziót a GasGas-ból, és vigyázni rá!

Minden tisztelet a KTM-nek, mert tengersok fejlesztéssel, versenyzéssel jutott oda, ahol most tart az enduróban és a motocross-ban (és természetesen a többi motorsportban), de ezeket a különlegességeket mind ugyanazon építőkészletből összerakni?

Sokan fogják hiányolni a véget nem érő nyomatékot, a zengő hangot!

Üdvözlettel: Pál

Kedves Pál!

Köszönöm a levelét, Göbölyös "Motordoktor" Zsolt annyit fűzött hozzá a témához, hogy a KTM 300 TPI-hez kell a megfelelő mapping, illetve ő ment 300 EC-vel és 300 EXC-vel is, és mint írta, nagyon kicsi volt a kettő közötti különbség, és a GasGas-ban hatalmas meglepetés volt számára, hogy mennyire jó a futóműve.

Üdv.

Zombi