Nem véletlenül repülnek rá a törvényalkotók a motorosokra

2020.07.08. 13:24

Feladó Zsolt

Címzett Zombi

Dátum 2020.07.07.

Tárgy Hangos motorok tiltása - München

 

Szia!
A motorok hangerejének svájci szabályozását taglaló cikk miatt írok. Szombaton Münchenben jártunk, és a szokásos, kisebb dugók helyett óriási torlódások voltak. Motoros tüntetés miatt... Utánaolvasva kiderült, hogy a német törvényalkotók teljesen be akarják tiltani (ez a terv) az egész ország területén az ünnepnapi és munkaszüneti napi motorozást az egyre komolyabb zajterhelés miatt.A müncheni személyes tapasztalatok alapján azt kell mondanom, hogy inkább egyetértek a tervvel, mint sem. Mondom ezt úgy, hogy 5 motoron van.A motorosok igen nagy része herélt kipufogós, csak a nyélgázt ismerő volt (logikus egy ilyen tüntetésen), így az autóban kb. 2 órán keresztül szinte a saját hangunkat sem hallottuk.A levelem célja igazából csak annyi, hogy te, mint ismert újságíró, talán fel tudod hívni a kollégák figyelmét a helyzetre, különben otthon sem lesz jó vége a dolognak.Sajnos a nyugati politikusok lassan csak a fekete-fehér és az igen-nem szabályozást ismerik (tehát nincs középút).

További szép napot, Zsolti

Kedves Zsolt!

Köszönöm a leveledet, nagyjából hasonlót gondolok én is, egyre jobban utálom a feleslegesen hangos kipufogókat. Egyfelől azért, mert sokan a biztonság hamis ürügyén teszik fel őket, de amikor lehull a bérházak homlokzatáról a vakolat már az alapjárattól is, az nem a biztonságról szól, hanem a tahóságról.Sajnos hiába írok erről hosszan, úgy gondolom, hogy akikhez eljut - az olvasóinkhoz - azok ezt maguktól is tudják, és tudnak a közutakon kulturáltan közlekedni, akiknek pedig nem egyértelmű, hogy miért ne tegyenek fel egy üres csövet, és miért ne közlekedjenek tiltáson, azok jó eséllyel olvasni sem tudnak.

DSC06143

Nem tartom bűnnek a gyári kipufogótól eltérést, nekem is van sportdobos motorom, viszont látni kell, hol a határ. Nem csak abban, hogy nem egy házilag tákolt dobot kell feltenni, vagy valami hitvány, tanúsítvány nélküli fost, meg hogy közúton bent kell lennie a dB killernek (mindig durva, hogy a kiló feletti, öreg, euro normák előtti sportdobos motoromat sokszor nem hallom a nyitott csöves, modern nagyrobogóktól), ami talán még fontosabb, a gyárinál hangosabb motort aztán kulturáltan is kell használni, például a sorok között nem folyamatosan bőgetve menni.

DSC06766

Olyasmi ez, mint a szemetelés vagy a zenehallgatás: valakinek egyértelmű, hogy nem dobja el a csokipapírt, más pedig nem érzi, mi a baj azzal, ha a természetben üvölteti a rádiót. És ha megírom, hogy az üvöltő motor tahóság, akkor az érintettek ugyanazzal a felháborodottsággal reagálnak, mint a szemetelő, akire rászólsz, hogy elejtett valamit.

Üdv: Iván