Spanyol-olasz csiki-csuki

2004.08.25. 14:28

A brnoi GP meglátogatása kötelező program. A magyar motorsport rajongók százai indulnak útnak, hogy hazánkhoz legközelebbi helyszínen saját szemükkel láthassák a legnagyobbak küzdelmét. A pálya szerencsés fekvése miatt nem csak mi magyarok voltunk sokan. A hazaiakon kívül rengeteg német, szlovák, osztrák, olasz szurkoló ült a fullra tömött lelátókon, és a pályát körbevevő domboldalakon, de jöttek Franciaországból, Angliából, sőt Spanyolországból is.

Az előrejelzések szerint a látnivalókra nem lehet panasz, hiszen az egy hónapos nyári szünet után újult erővel küzdenek a versenyzők. Brno után már csak hat forduló van hátra, hogy eldőljön, ki 2004-ben a legjobb.

 
  A Masaryk versenypálya
 
  Átadás éve: 1987
Hossza: 5403,19 m
Szélessége: 15 m
Kanyarok: 14 (6 balos és 8 jobbos)
A legszűkebb kanyar sugara: 50 m
A legszélesebb kanyar sugara: 300 m
Emelkedő: max. 7,52%
Lejtő: max. 5%
Szintkülönbség: 73,63 m
A pályán maximum 55 motorkerékpár indítható el egyszerre.

A 125 cm 3-es kategóriában két magyar versenyző küzd év eleje óta. Talmácsi Gábor, a Malaguti Racing Team versenyzője a Malaguti első számú pilótája és Tóth Imre, a Team Hungary versenyzője Aprilián hajt a pontokért.

A 125-ös kategóriában 39 versenyző állt rajthoz, köztük öten szabadkártyával. Tavaly ezen a pályán a hondás Daniel Pedrosa nyert, de ő 2004-ben már a 250 cm 3-esek között próbál bizonyítani. Az idei szezont az Aprilia és a Honda versenye jellemezte eddig, és nem lett ez másképp Brnoban sem.

Időmérők:

Nem kedvezett a száraz pályáért imádkozó versenyzőknek a pénteki és a szombati időjárás. Míg az első nap csak el-eleredt az eső, addig a szombati napon már rendesen záporozott a víz, pedig a brnoi versenyen általában száz ágra süt a nap. Annál inkább szerencsés volt ez az időjárás a vizes pályát kedvelőknek, így esőmenőnknek, Talmácsi Gábornak, aki a szombati időmérő utolsó körében már-már úgy tűnt, megszerzi az első rajtkockát, de sajnos a kör második felében - bízva a nagyszerűen beállított futóműben és az új Seel motorblokk erejében - túlvállalta magát, és bukott a szinte vízben álló pályán. A motorja összetört, érte pedig a mentők mentek. Talma keze sérült és a lábát fájlalta. Törést akkor nem állapítottak meg, de a keze bedagadt, mint a cipó. A csapat mindenesetre felkészítette a gépet a másnapi versenyre, Gáborra pedig az ötödik rajtkocka várt, ami a Malaguti eddigi legjobb eredménye. Tóth Imi a 28. helyről indulhatott.
A pole pozíciót az apriliás Simoncelli szerezte meg a pontversenyben vezető hondás Andrea Dovisioso előtt.

Verseny:

17 fokban, hol napos, hol borús időjárási viszonyok mellett, ám száraz pályán rajtolt el a 125-ös géposztály. A második rajtkockáról startoló Dovisioso fordult először, őt követte Casey Stoner, aki mindjárt a második körben el is búcsúzott a versenytől, amikor is bukott. A lökdösődés folyt a mezőny hátulján is, egy KTM, egy Derbi és Talma csapattársa, Manuel Manna is kidőlt. Dovisioso szépen elhúzott a mezőnytől, előnye körről körre nőtt, így aztán úgy tűnt, inkább csak a további helyek leosztása kétséges. A nézősereg nagy örömére folyamatosan váltakozó sorrendben követte őt az üldöző boly: Hector Barbera Aprilián, a németek favoritja Steve Jenkner (aki nevéhez fűződik a verseny leggyorsabb köre) ugyancsak egy Aprilia nyergében és a spanyol Jorge Lorenzo Derbijét hajszolva. A csehek nagy-nagy örömére úgy tűnt, beleszólása lesz a helyek leosztásába a hazai pálya sztárjának, Lukas Peseknek is, aki Hondáján tartotta a tempót, de a helyiek nagy bánatára csak a 10. körben bekövetkező bukásáig.

Talma kezére az előző napi bukás okán már alig ment fel a kesztyű a bemelegítő körre. Hiába készült a magyar pilóta annyira, hogy a legnagyobb magyar nézősereglettel bíró versenyen bizonyítsa be tehetségét. Fájdalmai ellenére ugyan rajthoz állt, de körről körre csúszott hátrébb, majd a 19. helyről feladta a versenyt.

Tóth Imi szereplése sem volt túl szerencsés. Az első kör végén még a 28. helyen volt, de körről körre hozta fel Apriliáját a Team Hungary versenyzője, de a 8. körben motorhiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt.

Kilenc körrel a verseny vége előtt jött a nagy fordulat. Az addig magabiztosan elöl haladó Dovisioso a harmadik helyen találta magát Barbera és Jenker mögött. A dobogó leosztása az utolsó pillanatig többesélyessé volt, az említettek mellett Nieto is mindenképp helyet követelt magának. Egy körrel a zászlólengetés előtt az addig stabilan a negyedik-ötödik helyen száguldó Jorge Lorenzo gondolt egyet, és magamögé utasította a 125-ös kategória teljes mezőnyét, és hiába hajrázott Dovisioso, 0,036 másodperccel a spanyol Jorge Lorenzót intették le először, aki ezzel megszerezte a Derbi idei második győzelmét.

A 35. helyről rajtoló Roberto Locatelli az első kör végén még kettővel Tóth Imi mögött, a 30. helyen fordult, lassan komótosan fogyasztotta el az előtte motorozó pilótákat. A verseny utolsó harmadában érte utol a Dovisiosót üldöző élbolyt, és a vérre menő előzgetéseket - és rontásokat - ügyesen kihasználva hihetetlen hajrával harmadikként intették le az Aprilia favoritját.

A pontversenyt továbbra is Dovisioso vezeti 183 ponttal, utána 147-tel Locatelli, majd 138-cal Barbera következik. A hátralévő hat verseny során még bármi történhet, a világbajnokság továbbra is nyitott.

 
  Versenyeredmény:
 
  J. Lorenzo - Derbi
A. Dovizioso - Honda
R. Locatelli - Aprilia
P. Nieto - Aprilia
G. Borsoi - Aprilia
S. Jenker - Aprilia
H. Barbera - Aprilia
M. Giansanti - Aprilia
S. Corsi - Honda
J. Simon - Honda
 
  Pontállás a 10. verseny után:
 
  A. Dovizioso - Honda - 183 pont
2. R. Locatelli - Aprilia - 143 pont
3. H. Barbera - Aprilia - 138 pont
4. J. Lorenzo - Derbi - 109 pont
C. Stoner - KTM - 104 pont
6. P. Nieto - Aprilia - 101 pont
7. S. Jenker - Aprilia - 83 pont
8. M. Giansanti - Aprilia - 79 pont
A. Bautista - Aprilia - 63 pont
10. M. Simoncelli - Aprilia - 59 pont
...
22. I. Tóth - Aprilia - 6 pont
23. G. Talmácsi - Malaguti - 6 pont

Jövőre elmész Brnoba?