Tűzre víz

2006.05.04. 15:11

Amilyen vacakul kezdődött az idei motoros szezonkezdet, úgy is folytatódik. Itt van május elseje, ez a tavasz utolsó hónapja, és meg kell vallani, nehezemre esett magára hagynom a tévét, hogy esőruhát húzva elinduljak Kunmadarasra. Az egyre erősödő esőben kétszer fordult meg a fejemben, hogy mégiscsak hazamegyek, ebben az időben talán még a verseny is elmarad...

Erre mit látok? A repülőtér felé vezető úton egymást érik az autók, dugig a motorparkoló, a rengeteg nézelődő között csak nehezen sikerült magam beverekedni a depóba. A negyedmérföldes pálya két oldalán zsúfolásig tele vannak a lelátók, de a pálya teljes hosszában drukkoló tömeg lesi a gyorsulókat, míg a négyszáz méter végén a sebesség megszállottjai álldogálnak a szemerkélő eső ellenére.

A vizes pálya ellenére javában zajlottak az időmérő futamok. A versenyzők pedig tudomást sem véve a nem éppen ideális viszonyokról, teligázt húzva feszegették gépeik és saját tudásuk határát, még új pályacsúcs is született: Szőke Gábor Honda CBR1000RR-jén a Street1000 kategóriában először ment 245 km/h-val a negyed mérföld végén.

Az esemény hivatalos neve igen hosszúra sikeredett, köszönhetően a számtalan támogatónak. Hogy pontosak legyünk, ez volt a Honda Motoros Majális, mely keretében rendezték meg a VIII. Motul Kupa Motoros Gyorsulási Versenyt a Kawasaki és az Adrenalin támogatásával, és az AGV Streetfighter Show-t. Egy szusszal kimondani is nehéz, és Hadnagy Józsi - az esemény örökös és pótolhatatlan szócsöve - becsületére váljék, hogy a buli alatt nem egyszer végigszavalta ezt is.

Míg a 16 különböző kategória időmérői zajlottak, a kifutópálya is felszáradt, így a nap legnagyobb szenzációja a 12 000 lóerős Patriot Jet Dragster autó ideális körülmények között tarthatta meg első bemutatóját. Elég megdöbbentő volt, hogy a volán mögé egy német hölgy, Ulrike Golde ült. A sugárhajtású járgányról iszonyú adatokat tudtunk meg. A negyed mérföldet 7 másodperc alatt teszi meg, és ezalatt nem kevesebb, mint 420 km/h-ra gyorsul. A pilótát 4,5 G-nyi nehézségi erő passzírozza az ülésbe gyorsuláskor, eközben a dragster másodpercenként 8 liter kerozint fogyaszt el.