Stoner tényleg aláírt a Hondához?

2010.05.11. 21:55

Az olasz szaklapok médiaszenzációként jelentették be a hírt a délután folyamán, mely tényként közli Casey Stoner távozását a Ducatitól. Vadabb eszmefuttatók azóta egy másik képzeletbeli kontraktusról is tudni vélnek, mely Valentino Rossi levelesládájában landolt a közelmúltban, és melynek sorsáról a mugellói hétvégéig kellene döntenie: ha aláírná, mehetne a Ducatihoz frontembernek, megkapna minden földi jót, amit csak kíván.

Livio Suppo és Casey Stoner, 2007.
Livio Suppo és Casey Stoner, 2007.

Ez mind szép és jó, de a Honda projektvezetője egyelőre tagad: és ő az egyedüli a történetben, aki ezt hivatalosan teszi.

A közlések szerint Stoner döntése vegytiszta érzelem: az ausztrál a mai napig nehezményezi, amiért betegsége idején csapata kihátrált mögüle. Casey rejtélyes rosszullétei a tavalyi szezon közepén kezdtek kicsúcsosodni: volt olyan szabadedzés, melynek végére annyi ereje nem maradt, hogy leszálljon a motorról – szó szerint szerelői hámozták le onnan. Rengeteg orvosnál járt problémájával, de csak a sokadik próbálkozás után jöttek rá, hogy a 2007-es világbajnok laktózintoleranciában szenved.

Mire meglett a diagnózis, a Casey srác annyira legyengült, hogy sportorvosa jobbnak látta néhány versenyről kiírni őt. Az ausztrál rengeteg kritikát kapott ezekben az időkben, mi több, a Ducati MotoGP projektjének főszponzora, a Marlboro egyenesen nyilvános bocsánatkérésre kötelezte, amiért holmi rosszullétek miatt nem képes teljesíteni.

stoner-motogp-qatar-practice-640

Stoner ezeket a sérelmeket hánytorgatta fel az olasz híroldalak szerint, amikor megkereste a Hondát (vagy a Honda őt, ki tudja), hogy ugyan, nem lenne-e kedvük együtt dolgozni. Persze a háttérben ennél sokkal több van, ugyanis nem a mai volt az első alkalom, amikor Stonert hírbe hozták az aranyszárnyasokkal. Bizonyos Livio Suppo, aki 1999-től a Ducatinál tett szolgálatot, és 2003-tól vezette a Desmosedici projektet, tavaly októberben jelentette be hivatalosan, hogy a HRC-hez igazol, mint csapat menedzser. A pletykák már akkor azt találgatták, milyen rövid idő múlva, és milyen indokkal fog Casey átcsusszanni a HRC-hez. Hiszen a Suppo-Stoner álompáros legalább úgy összenőtt 2007 óta, mint ahogy Rossi tette azt Jeremy Burgess-szel az évek során. De a csusszanás elmaradt.

Livio Suppo, 2010.
Livio Suppo, 2010.

Ám most, a hírek szerint ott a lehetőség. Mindenesetre ha tényleg megtörténne, az rengeteg kérdést vet fel az időzítés szempontjából is. Casey Stoner még soha nem állt ilyen rosszul a pontversenyben az első három verseny után, mióta a királykategóriában motorozik. (Ha a vulkánkitörés miatt elmaradt hétvégét nem számítjuk, akkor is). Utoljára 2007-ben, a Ducatihoz való leigazolásának első évében fordult elő, hogy az ausztrált – fair körülmények között – megverte a csapattársa. Fair körülmények nyilván kizárják az olyan futamokat, ahol Casey mondjuk elesett, a másik Desmo meg célba ért. Azt ugye meg mindenki látta, mit művelt a múlt hétvégén Nicky Hayden a GP10 nyergében – fantasztikus volt.

Na de fog-e még ennél is dimenziókkal fantasztikusabbat alakítani Valentino Rossi ugyanabban a nyeregben? Mert szenzáció faktorilag sokkal nagyobb hype lenne a kilencszeres világbajnokot olasz motoron látni – amiért a talján drukkerek egyébként hosszú évek óta szó szerint könyörögnek.

Valentino-Rossi-Phillip-Island-2

Rossi 2003 év végén jött el a Hondától. A HRC RCV211-es versenymotorja akkoriban mérhetetlen fölényben volt bármi mással szemben a versenypályán, és Valentino meg akarta mutatni, hogy mással is tud nyerni. Mióta megmutatta, hogy tud, törzsszurkolói nem nyugszanak: olasz motoron akarják újra világbajnokká avatni kedvencüket.

rossi-ducati-2

A hírek szerint, amennyiben ebből bármi is igaz, a mugellói hétvégéig (június 6.) kéne a Doktornak igent, avagy nemet mondania a Ducati szóban forgó, két éves ajánlatára. Állítólag megadnának mindent a motoros zseninek, sőt, garanciát vállalnának a jövőbeni fejlesztések pozitív kimeneteléért. Ha Rossi átigazolna, élete talán legbátrabb döntését hozná meg: átülne egy olyan motorra, amiből eddig egyetlen ember tudott értékelhető teljesítményt kicsiholni – ami ugye szöges ellentétben áll azzal az M1-el, amivel most versenyzik Vale, hiszen a Yamahát a mezőny legkönnyebben megülhető gépének tartják a szakemberek.

Az egész pletykacunamiból eddig egyetlen állítás van, ami hivatalos, és az Livio Suppóé, az ominózus Honda HRC projekt vezetőé: ő azt mondja, Stoner nem jön. Pont.