Talmácsi csapattársa nyerhetett volna

2010.07.04. 16:48

Talmácsiéknál gond van. Ugyan a mai tizenegyedik hely önmagában nem rossz, de a kvalifikáción elért harminckettedik rajtkocka elgondolkodtatta a csapatot. Most összehasonlító elemzéseket végeznek, és van mihez viszonyítani: ugyanaz a motor, ami Talmácsi Gáborral nem megy, Iannone alatt elég jól működik, hiszen a pole pozícióba vitte szombaton az olasz, és ma is nyert volna, ha szabálytalan előzése miatt nem intik ki a versenyből. A MotoGP-ben vannak próbálkozások arra, hogy Lorenzót elkapják, csak nem túl erősek: Dovizioso – szó szerint – belebukott a kergetőzésbe, de Stoner sem bírta sokáig a nyomást. Lassan megkérőjelezhetetlen lesz, hogy 2010 világbajnokát Jorge Lorenzónak fogják-e hívni.

3

MotoGP

Pedrosa már a rajtnál elveszíti a lehetőséget, hogy valami nagyot alkothasson hazai pályán: elnézi az első féktávot, kimegy a bukótérbe, csúszkál a műfüvön, visszaesik vagy tíz pozíciót. Pedig ott kéne lennie, és a tempója alapján ott is lehetne az első trión, akik elég szoros egységet alkotva kezdenek el szökni az élen.

Lorenzo mögött Dovizioso majd Stoner jön – ők ketten, akik valamennyire még harcba kényszeríthetik a spanyolt. Andrea be is megy a yamahás mellé azok egyik kanyarban, szűkebben fordul, mint Jorge, de hamar jön a kontra. A célegyenes végi féktáv aztán megvicceli Stonert is, a Pedrosa-féle nyomvonalon tér le a pályáról.

Hátrébb hatalmas meccsek folynak, például a hamvaiból egy csapásra életre kelő Suzuki frontemberei, Bautista és Capirossi gyilkolják egymást a hatodik helyért. Pedrosa persze gyorsan átrágja magát a mezőnyön, már a dobogóért motorozik, amikor Stoner leszakad az élbolyról.

2

Hatalmas versenyt fut Randy de Puniet, aki az elmúlt két-három hétvégén már az időmérőkön is remekül teljesített – most az ötödik hely az övé. Stoner néhány kör alatt odaér Pedrosa mögé: érezhető, hogy a ducatis tempója erősebb, mint a hondásé, aztán mégsem történik semmi. Kivárásos taktikán lenne Stoner? Majd az utolsó lesz a nagy, mindent eldöntő kör?

4

Az élen Dovizioso rendre megtámadja Lorenzót: a célegyenes végi féktávot nagyon érzi az olasz, be-bekukucskál Jorge mellé. Előznie aztán nem sikerül, olyannyira nem, hogy a pálya hátsó részén elfekszik a Hondával – az ő versenyének ezzel nagyjából vége. De elcsúszik az ötödik helyről Marco Simoncelli, majd Espargaro is; így az alibiből indított japán tesztversenyző is pontot kap Rossi motorján – annak ellenére, hogy magányosan, az utolsó helyen motorozik.

5

Jorgénak innentől csak be kell érnie: van vagy hat másodperc előnye, tartalékolhatna is, de nem teszi. Mögötte a csapattárs pozícióját megörökölt Pedrosa érkezik, árnyékában Stonerrel, akinek itt már mindegy, hogy valóban kivárásos taktikán van-e, mert a verseny ezen szakaszában előzni már nem tud. Negyediknek jön be a nagyon kiegyensúlyozott de Puniet, majd az eddigi formájához képest zseniálisan motorozó Bautista.

Lorenzo fölényéhez nem fér sok kétség: amit ma, illetve az utóbbi három versenyen zsinórban művelt, az lassan valentinói magasságokba emeli őt. Pontelőnye pedig rohamléptekben nő.

Eredmények:

1. 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha

2. 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda +4.754

3. 27 Casey STONER AUS Ducati Team Ducati +4.956

4. 14 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda +18.057

5. 19 Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki +21.361

6. 11 Ben SPIES USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +21.503

7. 65 Loris CAPIROSSI ITA   Rizla Suzuki MotoGP Suzuki +24.181

8. 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati +27.941

9. 33 Marco MELANDRI ITA San Carlo Honda Gresini Honda +28.046

10. 40 Hector BARBERA SPA Paginas Amarillas Aspar Ducati +32.439

11. 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +38.406

12. 36 Mika KALLIO FIN Pramac Racing Team Ducati +58.257

13. 64 Kousuke AKIYOSHI JPN Interwetten Honda MotoGP Honda +1'09.348

14. 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda +1'32.402

15. 8 Wataru YOSHIKAWA JPN Fiat Yamaha Team Yamaha +1'35.237

Moto2

Ez a hétvége sem sikerült úgy Talmácsi Gábornak, ahogy azt szerette volna. Bár az első szabadedzésen jól kezdett, a többiben folyamatosan lemaradozott a többiekről – az időmérőn pedig nem tudott a harminckettedik helynél előrébb keveredni. Mindeközben Iannone, a csapattárs ugyanazon a motoron oktatja a mezőnyt: szombaton megszerezte az első rajtkockát, legközelebbi vetélytársának közel két tizedet adott.

1

Iannone halvány rajtjával, majd tömegbukásba torkolló kicsúszásokkal kezdődik a verseny. A baleset a középmezőnyt rostálja, így a belső ívre helyezkedő, és az eséssorozatot elkerülő Talmácsi már az első kanyarok után húsz pozíciót javít. Az élen Takahashi, Simon és Lüthi húzzák a gázt, csak utánuk jön – de hatalmas tempóban – Iannone.

Aztán Andrea Iannone bekapcsolja a darálót: kíméletlenül érkezik meg az ellenfelek mellé, és mindenkit leelőz, aki az útjába kerül. A nagy hévben nem veszi észre, hogy a célegyenes végén még mindig lengetik a sárga zászlót, így egyik előzését szabálytalannak ítélik a bírók. Ritka eset, a csapat nincs erre fölkészülve: közönséges papírlapra filctollal próbálnak meg jeleket rajzolni, hogy a szabályok értelmében, ha egy pillanatra is, de veszítsen el egy pozíciót. Andrea ezt nem veszi észre: a türelmi öt kör letelik, majd beintik neki az újabb büntetést, melynek értelmében át kell hajtania a boxutcán. Erre már felfigyel az olasz, és tudja is, hogy ezzel vége: mire végigporoszkál a garázsok előtt, a mezőny fele elmegy mellette.

6

Így Takahashi ölébe hullik a vezető pozíció – a korábban kiharcolt előnyét okosan beosztva be is hozza az első helyre a motort. Mögötte Simon és Lüthi nyúzzák egymást, melyből végül az utolsó kanyar után, a célegyenesben szélárnyékból kirobbanó svájci jön ki jobban. Kissé beárnyékolja az amúgy remek versenyt a leintés előtti pillanatokban történt bukás, melyben a Kenny Noyes hátsó kerekének ütköző Morales kétszáz kilométer per óra feletti sebességgel vesztette el kontrollját motorja felett.

Talmácsi ugyan nyolcadik is volt a mai versenyen, a végső hajrát ezúttal sem bírta, a gumik tapadásának elvesztéséről beszélt. Végül a tizenegyedik lett, két másodperccel megelőzve csapattársát.

A pontversenyt továbbra is Toni Elias vezeti: bár a dobogó közelében sem volt a mai napon, kiegyensúlyozottan, versenyről-versenyre ott tud lenni az élmezőnyben, ami az év végén kifizetődő lehet.

Eredmények:

1. 72 Yuki TAKAHASHI JPN Tech 3 Racing Tech 3

2. 12 Thomas LUTHI SWI Interwetten Moriwaki Moto2 Moriwaki +5.037

3. 60 Julian SIMON SPA Mapfre Aspar Team Suter +5.200

4. 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing FTR +6.706

5. 24 Toni ELIAS SPA Gresini Racing Moto2 Moriwaki +7.369

6. 3 Simone CORSI ITA JIR Moto2    Motobi            +7.414

7. 9 Kenny NOYES USA Jack & Jones by A.Banderas Promoharris +17.010

8. 10 Fonsi NIETO SPA Holiday Gym G22  Moriwaki +20.555

9. 8 Anthony WEST AUS MZ Racing Team  MZ-RE Honda +21.001

10. 15 Alex DE ANGELIS RSM RSM Team Scot Force GP210 +21.369

11. 2 Gabor TALMACSI HUN Fimmco Speed Up   Speed Up +22.213

12. 68 Yonny HERNANDEZ   COL Blusens-STX BQR-Moto2 +23.024

13. 29 Andrea IANNONE ITA Fimmco Speed Up Speed Up +25.297

14. 16 Jules CLUZEL            FRA Forward Racing Suter +26.674

15. 11 Yusuke TESHIMA JPN JIR Moto2 Motobi +26.796

16. 35 Raffaele DE ROSA ITA Tech 3 Racing Tech 3 +27.441

17. 41 Arne TODE GER Racing Team Germany Suter +27.674

18. 61 Vladimir IVANOV UKR Gresini Racing Moto2 Moriwaki  +35.193

19. 18 Jordi TORRES SPA MR Griful Promoharris +37.424

20. 53 Valentin DEBISE FRA WTR San Marino Team ADV +41.504

21. 5 Joan OLIVE SPA Jack & Jones by A.Banderas Promoharris +41.710

22. 71 Claudio CORTI ITA Forward Racing Suter +41.966

23. 4 Ricard CARDUS SPA Viessmann Kiefer Racing Suter +49.224

24. 19 Xavier SIMEON BEL  Holiday Gym G22 Moriwaki +1'03.470

25. 40 Sergio GADEA SPA Tenerife 40 Pons Pons Kalex +1'12.814

26. 95 Mashel AL NAIMI QAT Blusens-STX BQR-Moto2 +1'22.796

125

A nyolcadlitereseknél Marc Marquez zsinórban negyedik versenyét nyeri meg: a mai napon is meggyőzően motorozott. A spanyol még Valentino Rossi rekordját is megdöntötte: jelenleg ő a legfiatalabb motoros, aki négy egymást követő hétvégén is nyerni tudott. A mai táv végére bő négy másodperces előnyt szedett össze Bradley Smith-szel szemben.

Hosszú idő után megint volt magyar érdekeltsége a kategóriának. A korábbi hírverésnek megfelelően a Faster Managementnek végül tényleg sikerült Sebestyén Pétert kijuttatnia a katalán nagydíjra. A szombati napon nem a pozícióharc, csupán a versenyre való kvalifikáció lebegett a csapat szeme előtt – ez sikerült is. A harminckettedik helyről rajtolva a mai versenyen az utolsó célba érő versenyzőként, huszonharmadiknak intették le. Sebestyén szerint különösebb technikai gondjaik nem voltak a futamon, azonban ennél jobb eredményt várt magától.