Honda nyert a zárónapon is

2011.02.04. 11:08

A Hondák továbbra is villámgyorsak, de a gyári Yamaha-duó is minden bizonnyal ott lesz majd csatákban, már ha egyáltalán lesznek ilyenek 2011-ben. A jelek szerint márpedig lesznek: a köridők alapján eléggé együtt van a mezőny, a négy gyári specifikációjú (ti. a három HRC-s, és a gresinis Simoncellié) hondás és a két yamahás gyakorlatilag ugyanazokat a köröket futja, de a többiek sincsenek messze. Elgondolkodtató Rossiék hátránya, Rossi el is gondolkodott rajta, és azt mondja, még mindig nem kell pánikolni, sőt, a nettó veszteségük alig pár tized. Meglátjuk.

Marco Simoncelli az első, és a második napon sem ment rosszul, akkor a negyedik és ötödik helyeken zárt, de a zárónapi produkcióra ő maga sem számított. Kiment, és már a második körben megfutotta az egész teszt leggyorsabb idejét, 2:00,757-et, amit csak Stoner tudott a nap végén megközelíteni. „Már a legutóbbi valenciái teszten elég jónak éreztem a motort. Tudtam, hogy itt is gyors lehetek, de arra nem gondoltam, hogy a leggyorsabb. Ha ehhez még azt is hozzávesszük, hogy nem szeretem ezt a pályát, még boldogabbnak kéne lennem. A nap végén végrehajtottunk egy versenyszimulációt is: folyamatosan jó időket tudtam motorozni, úgyhogy tényleg minden szuper.” – mondta Sic a nap végén.

Egy gyors kanyarban elszenvedett bukása ellenére ott van a második helyen Casey Stoner. Az ausztrál hihetetlenül élvezi az új csapatot, a motorral elégedett. Teljesen más, mint a Ducati, fényévekkel könnyebben vezethető, kényelmesebb, kevésbé fárasztó, és az erőleadása pedig maga az álom a Desmosedicihez képest, mondta még korábban.

Stonerék két vázat, egy merevebbet, és egy lágyabbat teszteltek csütörtökön. Mindkettőnek vannak nagyon jó tulajdonságai, mondta, ha most kéne dönteni, a merevebbet választaná, mert azzal gyorsabban lehet irányt váltani, de a lágy is eszméletlenül jó. A nap végi, új gumikon futott repülőkörét – mellyel megszerezte a második helyet – utóbbival futotta, igaz, akkor más opciója nem volt, hiszen a másikat már délelőtt összetörte. Casey továbbá kihangsúlyozta azt is, hogy a három napos teszt alatt nem volt lehetőségük a finombeállításokkal játszani: az időeredmények, amiket látunk, sokkal jobbak is lehetnének, ha a sepangi pályához hangolják a motort, de ők ugye nem nyerni jöttek ide, hanem tesztelni.

A gyári yamahások is elégedettek, Lorenzo állítja, még soha nem volt ilyen jó hangulatú téli tesztelésen. Nincs gond a motorral, zengik, az M1 továbbra is, a 2011-es mezőnyben is egy kiváló motorkerékpár lesz. Mindkettejük versenyszimulációja ott volt a legjobbak között – nem aggódnak.

Ahogy nem aggódik Valentino Rossi sem. Az olasz nem kevesebb, mint 52 kört teljesített az utolsó napon: a válla egyre kevesebbet fáj, a gyógyulás üteme jónak mondható. „Az állapotom még a három nap alatt is sokat javult: ha a csütörtököt nézzük, már nem mondanám, hogy egy másodpercet vesztek a vállam miatt; beszéljünk inkább öt-hat tizedmásodpercről, ami főleg a kemény féktávokon és a kanyarbejáratoknál megy el.”

„Nagyon jól dolgoztunk, rengeteg adatot gyűjtöttünk, ráadásul a szerdán jelentkező futóműpattogást is sikerült teljes mértékben orvosolni. Az eddigi munkánkkal nagyon elégedett vagyok, hiszen a legjobb köridőnk csupán egy másodpercre van az elejétől, ráadásul a délutáni versenyszimuláción még közelebb, hét-nyolc tizedre voltunk.” – mondta Rossi a zárónap estéjén.

A következő tesztre két hetet kell várni.

MotoGP teszt, Sepang, harmadik napi eredmények:

1. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 2:00.757 (42 kör)

2. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 2:00.811 (42 kör)

3. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 2:00.845 (46 kör)

4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2:00.945 (51 kör)

5. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 2:01.002 (60 kör)

6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 2:01.241 (44 kör)

7. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 2:01.353 (63 kör)

8. Nicky Hayden USA Ducati Team 2:01.534 (60 kör)

9. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 2:01.651 (32 kör)

10. Valentino Rossi ITA Ducati Team 2:01.842 (52 kör)

11. Hector Barbera ESP Aspar Team 2:02.030 (42 kör)

12. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 2:02.057 (48 kör)

13. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 2:02.159 (57 kör)

14. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 2:02.645 (29 kör)

15. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 2:02.717 (44 kör)

16. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 2:02.916 (55 kör)

17. Bike #T1 JPN Yamaha Test Rider 2:02.965 (41 kör)

18. Kosuke Akiyoshi JPN Honda Test Rider 2:03.452 (3 kör)

19. Bike #T2 JPN Yamaha test Rider 2:03.621 (32 kör)

20. Nobuatsu Aoki JPN Suzuki Test Rider 2:04.700 (46 kör)