Az ellenfelek számára nem csak az lehet sokkoló, hogy a 2011-es előszezon eddigi tesztnapjainak majdnem mindegyikén Hondával nyertek, hanem az is, hogy míg ők azt sem tudják, melyik ujjukba harapjanak, addig Stoner és Pedrosa karba tette a kezét, és azt mondják, az RC212V-n igazából már nincs mit tesztelni. Készen vannak, felőlük holnap is lehetne versenyezni. Mellesleg megint nem érte őket utol senki.
Nincs mit tesztelni – mondja Stoner és Pedrosa –, készen vannak. Nem csak motorozásból, de pszichikai hadviselésből is a mezőny előtt járnak a hondás srácok, és azt gondolták, itt a legfőbb ideje belenyomni a gombostűt a feszülő lufiba. Most, amikor Lorenzo három lábon álló magabiztossága térdre rogyott, most, amikor a Ducatinál gyakorlatilag semmi nem működik – bő két másodperccel ment itt jobbat a Casey-srác 2010-ben, az egy évvel ezelőtti Desmóval a pólpozícióért –, most, amikor Rossi az eddigiekhez képest nagyon közel van, és mégis oly távol. Most mondják azt, hogy felőlük aztán holnap is lezavarhatják a futamot, és ezzel félelmetes nyomást gyakorolnak a többiekre.
Lorenzóék örülnek, hiszen közelebb vannak, de az örömöt nyilván árnyaltabbá teszi Aoyama harmadik helye, aki egyrészt Hondán ül – ráadásul nem gyárin – másrészt az eddigi teljesítménye alapján kétséges volt, lesz-e egyáltalán helye idénre. Ez az Aoyama a harmadik – kicsit fel van borulva a kategória mezőnye, de épp ettől lehet parádés az idei év.
Spies szereti ezt a pályát, szerinte nagy tetteket fog itt véghezvinni a Yamaha, ugyanakkor pontosan látja, mennyire vannak az elejétől. „Úgy néz ki, a katari vonalvezetés jobban fekszik az M1-nek, sokkal közelebb is vagyunk a Hondákhoz, mint Malajziában. Holnap kipróbálunk egy olyan gumit, amit ma még egyáltalán nem szereltünk fel – lehet, az segíteni fog.” Hasonlóakat mond Lorenzo is, de az elért köridőtől ő sincs elájulva. A csapat, ami eddig méterekkel lebegett a mezőny felett, hirtelen lépéshátrányba került.
Még hátrébb a Ducati. Rossi a legjobb a Desmót megülők közül, nyolcadik, hét tizedes hátránnyal. Utóbbi két részeredmény egyébként egyéni rekord az olasznak, de csak amolyan szarban is van vitamin típusú: a taljánok welkomi győzelemért imádkoznak azóta, mióta biztossá vált, hogy kedvencük leszerződik a vörösökhöz, és a hét tized ettől egyelőre fényévtávolságra van.
Lassan a legelvakultabb drukkerek sem hisznek abban, hogy Rossi csak altatná a mezőnyt, ahogy abban sem, hogy a hét tizedből legalább ötöt a sérült vállára írhatnánk. A Ducatinál valószínűleg gondok vannak, és mind a márkatársak, mind Valentino nyilatkozatai kísértetiesen hasonlítanak a tavalyiakra, a tavalyelőttiekre, meg az azelőttiekre: haladunk, bla-bla, egyre jobb a motor, de még nem elég jó. Ráadásul a panaszok jellege, intenzitása mit sem változik: „Sokat fejlődtünk, jobbak a beállítások, habár néhány kanyarban elég lassan megyek – ezeken kell holnap dolgoznunk.” – mondta Rossi az első nap után. „A vállam már egész jó, sokkal keményebben tudok menni, mint korábban.”
„Csupán nyolcadik lettem ma, de egyre közelebb vagyunk az elejéhez. Persze a hét tizedes hátrány még mindig hatalmas, de ezt a köridőt egy agyonhasznált gumival értem el.” Rossi a nagy igyekezetben kicsit túl is vállalta magát: elvesztette az első kereke tapadását, amit még mentett, de kénytelen volt kiegyenesíteni az ominózus kanyart, és a kavicságyban már nem tudott talpon maradni. Azt mondják, nem esett baja.
A 2011-es előszezon utolsó tesztelése – helyi idő szerint – hétfő éjjel lesz.
Eredmények, első nap:
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 1: 56.271 (41 kör)
2. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 1: 56.414 (32)
3. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1: 56.444 (59)
4. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1: 56.563 (38)
5. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1: 56.682 (60)
6. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1: 56.742 (42)
7. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1: 56.780 (56)
8. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1: 57.038 (57)
9. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1: 57.137 (57)
10. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 1: 57.143 (39)
11. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1: 57.226 (57)
12. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 1: 57.302 (61)
13. Hector Barbera ESP Mapfre Aspar Team 1: 57.325 (69)
14. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 1: 57.437 (56)
15. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1: 57.499 (49)
16. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1: 57.737 (51)
17. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 1: 58.250 (65)